Zonwering aansluiten op schoonmetselwerk doos

Pagina: 1
Acties:

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Binnenkort ga ik een elektrische zonwering plaatsen. In mijn gevel zit een aansluitpunt in de vorm van een schoonmetselwerkdoos. De motor van de zonwering komt met een stekker aansluiting.

Nu is mijn vraag hoe ik dit goed aansluit. Ik heb (denk ik) twee opties:

- Een inbouw of uitbouw wandcontactdoos monteren, maar deze moet waterdicht zijn.
- Kabel strippen en direct verbinden aan de aansluiting, eventueel het frame van de zonwering eroverheen hangen.

Hoe los je dit netjes, veilig en correct op?

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-12 23:54
Ik zou voor de 1e optie gaan, deze heb ik tijdens m'n vakantiebaan ook meermaals toegepast. Wel letten op de waterdichtheid ;)

Je kan op die manier de kabel ook netjes naar de zonwering laten lopen met een kabelgoot in dezelfde kleur als je metselwerk.

Je kan ook een 2e stekker kopen en die stekker vanuit je metselwerkdoos laten lopen en bovenop je zonwering plakken. Echter heb ik meer vertrouwen in bovenstaande optie.

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-12 06:53
Moet die zonwering ook nog omhoog en omlaag kunnen?
Wordt deze dmv een draadloze afstandsbediening gestuurd?

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-12 15:58
Aangezien er een stekker aan zit, neem ik aan dat de sturing via een afstandsbediening is.

In dat geval, stekker afknippen en in de doos lassen met wago's. Eventueel kabelgootje tussen scherm en doos.

• Koning Bolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-12 11:44
Waterdichte schakelaar plaatsen / stekker afknippen.

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 15:10
metseldoos opbouwen met een buiten WCD
en dan aan de onderkant de kabel erin laten komen
(dan heb je ook nog een beschikbaar stopcontact

voorbeeld buiten opbouw
https://www.toolstation.n...ouw-spatwaterdicht/p46853
Pagina: 1