Mijn vraag
Sinds gisteren is mijn raspberry (met de daaraan gekoppelde usb-drive) niet meer te zien in mijn netwerk. het lampje van de aansluiting op de router brandt, echter in de router en netwerk is het apparaat niet te zien, dus ook op geen enkele manier benaderbaar. Nogal vervelend. Alle overige apparaten zien te zien en benaderbaar)
Het lijkt wel of er geen IP-adres verkregen wordt, of dat dat al gebruikt wordt????
Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspberry met USB drive, windows 10, Asus Router(RT-AC66U, laatste firmwareversie), wordt via SMB benaderd.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe identieke (en goede) image op het sd kaartje gezet- geen resultaat
Nieuw SD-kaartje met idem image gemaakt- geen resultaat
Op IP-adres benaderd- geen resultaat
Via SSH benaderd- geen resultaat
Krijg 1 keer de melding dat de "lokale apparaanaam al gebruikt wordt; windows netwerk" alleen kan dat niet meer reproduceren....lijkt me ook sterk want apparaat is niet in het netwerk te zien.
Alle kabels etc gecontroleerd, en opnieuw bevestigd- geen resultaat
Andere poort op de router gebruikt - geen resultaat
Ander apparaat op de betreffende poort router gezet- werkt prima.
Firewall en virusprog (bitdefender) afgezet- geen resultaat
Kortom, help dus......
Sinds gisteren is mijn raspberry (met de daaraan gekoppelde usb-drive) niet meer te zien in mijn netwerk. het lampje van de aansluiting op de router brandt, echter in de router en netwerk is het apparaat niet te zien, dus ook op geen enkele manier benaderbaar. Nogal vervelend. Alle overige apparaten zien te zien en benaderbaar)
Het lijkt wel of er geen IP-adres verkregen wordt, of dat dat al gebruikt wordt????
Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspberry met USB drive, windows 10, Asus Router(RT-AC66U, laatste firmwareversie), wordt via SMB benaderd.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe identieke (en goede) image op het sd kaartje gezet- geen resultaat
Nieuw SD-kaartje met idem image gemaakt- geen resultaat
Op IP-adres benaderd- geen resultaat
Via SSH benaderd- geen resultaat
Krijg 1 keer de melding dat de "lokale apparaanaam al gebruikt wordt; windows netwerk" alleen kan dat niet meer reproduceren....lijkt me ook sterk want apparaat is niet in het netwerk te zien.
Alle kabels etc gecontroleerd, en opnieuw bevestigd- geen resultaat
Andere poort op de router gebruikt - geen resultaat
Ander apparaat op de betreffende poort router gezet- werkt prima.
Firewall en virusprog (bitdefender) afgezet- geen resultaat
Kortom, help dus......