Toon posts:

Goedkope server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu sinds kort op school win2k server en NT4 server, nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb maar 1 PC en nu ben ik dus op zoek naar een PC voor erbij om als server ofzo te gebruiken. Ik heb de search al gebruikt maar daar staan of PC's die mijn budget (500,- mischien meer als het echt iets speciaals is, dual xeon ofzow :P ) of 2ehands PC's maar die hebben bijna nooit 128 MB RAM voor win2k en daar komt nog eens bij dat op bv. www.marktplaats.nl de 2ehands PCs ziekelijk duur zijn!! ik zie daar zelfs pentium 133 enzo voor 500,- staan, dus heb ik een hele tijd geleden hier een post gezien waarin een winkel stond waar servers spotgoedkoop verkocht werden maar die kan ik met geen mogelijkheid vinden, nu was mijn vraag dus,
bestaan er winkels waar men oude modellen van servers voor weinig kan kopen???

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 20:37
Wil ik ook wel weten, ;) Ben ook nog opzoek naar linux rag bak.

| I've got permission to color outside the lines |

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46
moet je wel voor iets kijken zonder monitor, dan scheelt het al weer snel een hoop

ibazar.nl ofzow misschien :? hier in zeeland kan je op 't prikbord van zeelandnet.nl kijken

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50

Petuhr

FreeBSD

Kijk anders even op www.2dehands.nl misschien dat er daar wat voor je tussen staat....

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Je kunt natuurlijk ook hier en daar wat losse onderdelen opkopen zoals een Dual slot1 mobo'tje, en de 2 proc's.
www.2dehands.nl is een goede site
www.ibazar.nl
www.ricardo.nl
www.spott.nl
& de vraag en aanbod van T.net...

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Helaas!

De activiteiten van Spott.nl zijn gestaakt per 15 augustus 2001

Andere vraag- en aanbodsites vindt u op tweedehands.pagina.nl

:(

Verwijderd

Topicstarter
misschien is lossen onderdelen kopen wel een goed idee want voor die complete PCs vragen ze zulke belachelijke prijzen, maar er is ook niemand meer die die site van dat bedrijf weet dat verouderde servers verkoopt of iemand die een ander bedrijf weet dat dat doet

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
hmmz,

die zijn dus echt te duur voor mij, weet niemand meer van die site?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ibazar btw zou ik niet zo 1,2,3 vertrouwen als ik jouw was, als je ziet wat er de laatste tijd voor een zooi langskomt (dingen uit Amerika, yeah right |:()

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

die zijn dus echt te duur voor mij, weet niemand meer van die site?
Wat verwacht je dan, een dual-xeon met 512 mb en wat leuke U2W schijven voor 500,-??
Met 500,- koop je in de server-klasse misschien een gebruikte bare-bone P1/Ppro (of misschien p2), dus zonder geheugen ed. of een wat meer aangeklede 486.
Als je iets zoekt om met NT4 of W2k server te spelen kun je het beter zoeken in de 'normale' pc klasse. Koop een leuke P1 200/230 of een lichte P2, liefst met DIMM sloten, plak er 128mb (goedkoop genoeg)
Zoiets als http://www.tweakers.net/aanbod/21793 of http://www.tweakers.net/aanbod/21076 of http://www.tweakers.net/aanbod/20626

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 13:52 schreef Zer0 het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan, een dual-xeon met 512 mb en wat leuke U2W schijven voor 500,-??
neej :P

ik vroeg me gewoon af wat het beste was om te kopen, en als dit gewoon een "normale" pc vind ik die echt heel duur! iets zoals dit http://www.tweakers.net/aanbod/21076 vind ik als je het vergelijkt met de prijs van iets nieuws echt erg duur! Als ik ook kijk naar prijzen van servers zouden die naar mijn mening 2ehands ook redelijk laag moeten zijn. Net zoiets als dit hiermaar dan met een 300 Mhz ofzo. Die zouden toch eigenlijk niet zo duur meer moeten zijn???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb laatst van v+a voor 500,- een pII 350 (optiplex G1 low-profile kast, zo'n platte, 3 jaar oud) vandaan gehaald, 2x128MB infineon + 20GB HD + 2 nics erin gedouwd en draaien maar (win2k server en linux samba-server/DC)

Goed zoeken dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een paar weken aan het zoeken :(

en waarom staat er dat ik niet online ben met ICQ terwijl ik dat wel ben: anti-trillian pollicy? ;)
Pagina: 1