Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 18:42
Mijn vraag
... waarom klinkt het alsof het overstuurt, ik heb 2 Stanton T92 (USB draaitafels) aangesloten op een Allen & Heath Xone 23 mixer via tulp en schakelaar achterop de draaitafel staat op phono. De KRK's zijn d.m.v. XLR kabels aangesloten op de Allen & Heath

Relevante software en hardware die ik gebruik
... kabels zijn van goeie kwaliteit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... kan voor de rest niks proberen want alles kan maar op 1 manier worden aangesloten.

Waarom klinkt het zo belabberd? Ik had 1 draaitafel hiervoor aangesloten op mijn pc omdat ik mijn platen wilde digitaliseren. En dat klonk gewoon prima. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Spiritual89 op 10-05-2022 09:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 09:59
Check even of de output van je draaitafel wel op phono staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 22:20
Staan alle settings achterop de KRK's zelf wel op neutraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Staat de uitgang van je stanton op phono en gebruik je de phono ingang van de xone?
Dat is een beetje dubbelop (twee keer phono versterker achter elkaar).

Zet of de stantons op line, of gebruik de line ingang van de xone.

Enneh titlefix ;)

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 10-05-2022 10:31 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-05 16:02
teacher schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:29:
Staat de uitgang van je stanton op phono en gebruik je de phono ingang van de xone?
Dat is een beetje dubbelop (twee keer phono versterker achter elkaar).

Zet of de stantons op line, of gebruik de line ingang van de xone.

Enneh titlefix ;)
Als je Stanton’s op phono staan moet je mixer ook op phono staan. Als de Stanton’s op line staan gebruik je de phono pre amp in de Stanton en zet je de mixer op line.

Controleer ook even je gains, en of de filter op je Xone aanstaat. Met de resonantie vol open kan deze de frequenties behoorlijk boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik heb alle manieren geprobeerd, line en phono maar blijft soort van overstuur klinken. Op line (draaitafel en mixer) hoor ik helemaal niks.

Dacht misschien zijn de KRK's niet goed meer (2e hands gekocht) maar zag op YouTube een filmpje hoe je je mobiel kan aansluiten en heb dat geprobeerd en dan klinken de KRK's strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Groentenman schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:17:
Staan alle settings achterop de KRK's zelf wel op neutraal?
Hoe bedoel je op neutraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Spiritual89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:45:
Ik heb alle manieren geprobeerd, line en phono maar blijft soort van overstuur klinken. Op line (draaitafel en mixer) hoor ik helemaal niks.

Dacht misschien zijn de KRK's niet goed meer (2e hands gekocht) maar zag op YouTube een filmpje hoe je je mobiel kan aansluiten en heb dat geprobeerd en dan klinken de KRK's strak!
Als je een andere bron aansluit op je Xone, bijvoorbeeld je telefoon. Hoe klinken je KRK’s dan? En hoe klinken andere speakers aangesloten op de Xone.

Daarnaast zou je ook nog de tulp uitgang kunnen proberen naar de tulp ingang van je krk. Wellicht is je main output (xlr) defect of zijn de xlr inputs van de krks defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
greentea schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:55:
[...]

Als je een andere bron aansluit op je Xone, bijvoorbeeld je telefoon. Hoe klinken je KRK’s dan? En hoe klinken andere speakers aangesloten op de Xone.

Daarnaast zou je ook nog de tulp uitgang kunnen proberen naar de tulp ingang van je krk. Wellicht is je main output (xlr) defect of zijn de xlr inputs van de krks defect.
Ik heb mijn mobiel direct aangesloten op de KRK's en dan klinken ze gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

greentea schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Als je Stanton’s op phono staan moet je mixer ook op phono staan. Als de Stanton’s op line staan gebruik je de phono pre amp in de Stanton en zet je de mixer op line.

Controleer ook even je gains, en of de filter op je Xone aanstaat. Met de resonantie vol open kan deze de frequenties behoorlijk boosten.
Ja.. wacht.. ^ dit!

* teacher gaat verder aan zijn koffie. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQwE8dziV9K7SpgtGxbdXHW7QxY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ngQ4L5S2Eku8w98gxSxyHQgw.jpg?f=user_large

Ik kan toch ook de monitor ingang op mixer gebruiken? Tulp (mixer) naar (mini) jack KRK's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
teacher schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Ja.. wacht.. ^ dit!

* teacher gaat verder aan zijn koffie. :Y
Alles op minimaal gezet, zowel op de mixer als achterop de KRK's maar mocht ook helaas niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Fotos / filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Wat zou je graag willen zien of horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Opstelling, aansluitingen, geluid. :Y
Voor hetzelfde geld is je naald gewoon stuk oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Spiritual89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:41:
[Afbeelding]

Ik kan toch ook de monitor ingang op mixer gebruiken? Tulp (mixer) naar (mini) jack KRK's?
Dat is de monitor output, deze kan je het beste met een tulp naar tulp kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
teacher schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:58:
Opstelling, aansluitingen, geluid. :Y
Voor hetzelfde geld is je naald gewoon stuk oid.
Ik heb 1 draaitafel al eens aangesloten op mijn pc om te digitaliseren en toen klonk het gewoon prima. Naald dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
greentea schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Dat is de monitor output, deze kan je het beste met een tulp naar tulp kabel aansluiten.
KRK heeft geen tulp ingang, alleen mini jack, gewoon jack en XLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 06:11
Staat je master niet te ver open? Draait er niks "ín het rood"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Spiritual89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:02:
[...]

KRK heeft geen tulp ingang, alleen mini jack, gewoon jack en XLR.
Dan ben ik benieuwd welke KRK’s je hebt. Naar mijn weten hebben deze XLR/TRS en tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ha5QUU2b2CxGp7151NR2OZjelRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuMOXdS35L4jAvyYuyER8lIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XN_xJvUydwjb8iM_ne9wx_WeeQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tUzY7hovx4vF5tq787dtia4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPx-tDttQrwUO9n883dxHX00cWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BY81kWtb527CmlaGAcCxOGli.jpg?f=fotoalbum_large

Alles beetje even snel aangesloten, hoop dat de foto's beetje duidelijkheid brengen. Op 1 van de speakers is het knopje van de volume niet goed erop gezet. Dus daarom het verschil maar werkt gewoon goed.
Alle kabels zijn overigens nieuw!

[ Voor 5% gewijzigd door Spiritual89 op 10-05-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
blamefull schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:02:
Staat je master niet te ver open? Draait er niks "ín het rood"?
Nee zeker niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Om dingen uit te sluiten zou ik het volgende proberen:

1. Geluid testen uit de hoofdtelefoon.
2. Stanton’s op line out zetten en op de line in van de Xone.
3. KRK op de monitor out naar de rca (tulp) ingang.

Overigens zie ik ook geen aarde draad naar de mixer lopen maar wellicht heeft de Stanton dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik kan op je paneel niet zien hoe ver je input gain openstaat, misschien gaat daar iets mis.
Gain levels afstellen is altijd belangrijk als je iets via een mixer laat lopen.

Via koptelefoon even luisteren op de cue van het kanaal (dus niet de main) is een goede start.

Kan je op de VU meter de input per kanaal zien? De input wil je rond de 0dB hebben.
Op sommige mixer kan dat door de cue van dat betreffende kanaal aan te zetten.
Je VU meter moet dan uitslaan, zelfs als de kanaalfader dicht staat.

Met de input knop kan je dan het inkomende signaal afstellen, die wil je rond de 0dB hebben.
Als je het kanaal dan netjes op 0dB binnen krijgt, dan kan de kanaalfader vol open, en langzaam de master volume openzetten.
Dan moet je even kijken of je je KRK's op 0dB zet en volume regelt met de master volume op je mixer, of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
greentea schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:47:
Om dingen uit te sluiten zou ik het volgende proberen:

1. Geluid testen uit de hoofdtelefoon.
2. Stanton’s op line out zetten en op de line in van de Xone.
3. KRK op de monitor out naar de rca (tulp) ingang.

Overigens zie ik ook geen aarde draad naar de mixer lopen maar wellicht heeft de Stanton dat niet.
Alleen 3 heb ik nog niet kunnen proberen, heb niet de juiste kabels daarvoor. De eerste 2 heb ik wel al geprobeerd en op mijn koptelefoon hoor ik hetzelfde overstuurde geluid en bij 2 hoorde ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
GeleFles schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:59:
Ik kan op je paneel niet zien hoe ver je input gain openstaat, misschien gaat daar iets mis.
Gain levels afstellen is altijd belangrijk als je iets via een mixer laat lopen.

Via koptelefoon even luisteren op de cue van het kanaal (dus niet de main) is een goede start.

Kan je op de VU meter de input per kanaal zien? De input wil je rond de 0dB hebben.
Op sommige mixer kan dat door de cue van dat betreffende kanaal aan te zetten.
Je VU meter moet dan uitslaan, zelfs als de kanaalfader dicht staat.

Met de input knop kan je dan het inkomende signaal afstellen, die wil je rond de 0dB hebben.
Als je het kanaal dan netjes op 0dB binnen krijgt, dan kan de kanaalfader vol open, en langzaam de master volume openzetten.
Dan moet je even kijken of je je KRK's op 0dB zet en volume regelt met de master volume op je mixer, of andersom.
Ook allemaal geprobeerd en heeft niet mogen baten, ik ga zo nieuwe naalden halen maar denk niet dat dat het is maar wil ze toch sowieso hebben.

Achterop de KRK's heb ik hem op 0 db gezet en volume laag. De gain op de mixer staat ook niet zo hard en de VU meters gaan bij het minste geringste naar het rood.
Ik denk dat de oplossing het volgende is, vanaf de KRK's een jack die dan in een dubbele ingang gaat en dat deze in monitor in (tulp). Zou dat het niet zijn? Als ik mijn telefoon aansluit op de mini jack dan is het geluid top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24

kraats

Ik rol

Als je op je koptelefoon hetzelfde overstuurde geluid hoort heeft het dus niet te maken met hoe je KRK's op het mengpaneel aangesloten zitten, maar puur hoe de platenspelers hun signaal op je mengpaneel overbrengen.
Wat gebeurt er als je je telefoon met een mini-jack naar tulp kabeltje aansluit op de line ingang van je mengpaneel in plaats van een platenspeler? Krijg je dan wel goed geluid?
Ik denk zelf dat je platenspelers nu toch op line staan en dat je ze dan ook op de line-ingang van je mengpaneel moet aansluiten, in plaats van op de phono-ingang

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Spiritual89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Ook allemaal geprobeerd en heeft niet mogen baten, ik ga zo nieuwe naalden halen maar denk niet dat dat het is maar wil ze toch sowieso hebben.

Achterop de KRK's heb ik hem op 0 db gezet en volume laag. De gain op de mixer staat ook niet zo hard en de VU meters gaan bij het minste geringste naar het rood.
Ik denk dat de oplossing het volgende is, vanaf de KRK's een jack die dan in een dubbele ingang gaat en dat deze in monitor in (tulp). Zou dat het niet zijn? Als ik mijn telefoon aansluit op de mini jack dan is het geluid top!
Rood is niet goed en betekent al snel vervorming... dus probeer daar uit te blijven.
Als je mixer een signaal rond de 0dB uitstuurt, zou dat 'schoon' naar de speakers moeten gaan.
Heb je dan alsnog vervorming, dan zit het waarschijnlijk tussen je mengpaneel en de platenspelers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spiritual89
Heren, ik probeerde toch nog even de draaitafel op line en de mixer ook. En ik heb geen idee waarom het de eerste keer niet lukte maar nu is het geluid GOED!!
Wil iedereen enorm bedanken voor het meedenken en alle gegeven tips!! Top guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Spiritual89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:59:
[...]

Alleen 3 heb ik nog niet kunnen proberen, heb niet de juiste kabels daarvoor. De eerste 2 heb ik wel al geprobeerd en op mijn koptelefoon hoor ik hetzelfde overstuurde geluid en bij 2 hoorde ik niks.
Dan kan je de speakers uitsluiten.

Sluit eens een andere bron aan op de line in van de mixer.
Klinkt deze ook slecht, zit het in de mixer.

Klinkt dit wel goed zit het in de platenspeler of een afstelling/ instelling.
Pagina: 1