Monitor of Televisie voor mancave/gameroom?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01
Hallo, ik ben mijn "mancave" aan het inrichten, daar komt een PS4 van de kids in, maar ook mijn muziekapparatuur. Ik gebruik daar een Macbook (retina) laptop voor die ik via HDMI aansluit (resolutie is standaard 2560 x 1600 bij retina)

Tis een klein kamertje, dus we zitten redelijk dicht bij het scherm, ergens tussen een halve en een hele meter afstand van het scherm schat ik in.

Dit is de desk die erin komt: https://jeeigenkamer.nl/product/842/gaming-desk-gunman-ii

Het plan is om eventueel later nog een PS5 te kopen, dus beter beeld tegen die tijd.

Nu twijfel ik sterk tussen een monitor of een televisie.

Ik neig naar monitor (32 of 34"), ivm beperkte afstand, maar qua PS4/5 wordt geluid dan weer een uitdaging denk ik? Ik plaats wel actieve (monitor)speakers in de kamer, maar ik heb weinig zin in gedoe met adapters ed om de audio van de PS naar de monitors te krijgen. Realisch wordt er 90% van de tijd met koptelefoon gespeeld op de PS trouwens.

Wat is wijsheid? Wat zouden jullie doen?

Budget is ergens rond de 500euries

[ Voor 3% gewijzigd door olafmol op 10-05-2022 09:34 ]

Alle reacties

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:45
Wat valt er onder je muziekapparatuur? Een versterker met luidsprekers? In dat geval sluit je eenvoudig je MacBook, tv/monitor en PS4/5 daar op aan en kan je kiezen voor een monitor. Die refresh rate en input lag zijn doorgaans een stuk gunstiger.

• olafmol
Logico schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:46:
Wat valt er onder je muziekapparatuur? Een versterker met luidsprekers? In dat geval sluit je eenvoudig je MacBook, tv/monitor en PS4/5 daar op aan en kan je kiezen voor een monitor. Die refresh rate en input lag zijn doorgaans een stuk gunstiger.
Ik heb actieve studio-monitors (luidsprekers), mijn muziekapparatuur prikt daar gewoon direct in.
Alleen zie ik dat de PS4 Slim die we hier hebben staan geen aparte audio output heeft, dus ergens moet ik de audio dan via HDMI naar een stereo-audio formaat zien te krijgen. Ik zag wel HDMI splitters en convertors, maar dan heb ik alweer 2 additionele zaken nodig? Of zijn er bv monitors die een HDMI in -> audio output hebben die ik zou kunnen gebruiken?

• olafmol
Neig nu naar deze 32" LG 4k monitor met speakers, mis ik ergens nog iets?

pricewatch: LG 32UN650 Wit, Zilver