Binance naar bank

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faasosz
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-02-2024
Hoi allemaal,

Ik probeer wat winst van Binance af te halen en naar mijn bank te krijgen maar dit gaat moeilijker dan verwacht. SEPA transfers doen ze schijnbaar niet aan in Nederland en ik vraag mij af wat het alternatief is. Binance zelf raadt mij aan om middels een VISA card te withdrawen (met 1% commissie uiteraard :F )
Echter ben ik totaal niet bekend met het bancaire systeem, is een visa kaart gewoon mijn betaalpas? Of bedoelen ze de Binance VISA kaart (Die heb ik niet). Of moet ik op Binance mijn fiat weer omzetten naar crypto, dat naar een andere exchange verplaatsen en daar proberen te cashen? Ik hoor 't graag!

Edit: Middels een andere exchange is het inmiddels gelukt, dank voor alle hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Faasosz op 10-05-2022 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:46
Binance naar Bitvavo of Kraken inderdaad. Dat is hoe ik het op het moment doe. Geen idee of dit de meest gunstige manier is hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-05 12:57
Disclaimer: ik heb nul verstand van crypto.

Nederland is wel onderdeel van het SEPA gebied, dus normaal gesproken zou je daar gewoon gebruik van moeten kunnen maken.

Met een VISA card bedoelen ze een VISA credit card ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faasosz
Logico schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:51:
Disclaimer: ik heb nul verstand van crypto.

Nederland is wel onderdeel van het SEPA gebied, dus normaal gesproken zou je daar gewoon gebruik van moeten kunnen maken.

Met een VISA card bedoelen ze een VISA credit card ga ik vanuit.
Zou inderdaad moeten kunnen, en ik weet ook niet waarom het niet kan maar ze melden wel expliciet dat SEPA werkt in de hele EU behalve Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:20
Ik ben al een tijdje weg van Binance, maar volgens mij kan het in relatie zijn met dat Binance en de Nederlandse Bank met elkaar in de clinch liggen.

Artikel uit 2021, maar zou verklaren waarom er voor Nederland geen SEPA mogelijkheid is.
https://www.rtlnieuws.nl/...n-binance-handel-illegaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 08:01

CaDje

Framedrops for life

Je kunt geld op een creditcard boeken (de Visa kaart van ICS bijvoorbeeld). Ik heb zelf onlangs wat bitcoin verkocht via Bitonic. Als je eenmaal de verificatie gedaan hebt gaat dat eigenlijk vrij makkelijk en heb je het geld binnen een dag op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faasosz
Riven schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:50:
Binance naar Bitvavo of Kraken inderdaad. Dat is hoe ik het op het moment doe. Geen idee of dit de meest gunstige manier is hoor.
Als welke coin verscheep jij het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:46
Faasosz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Als welke coin verscheep jij het?
XLM, lekker goedkoop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 10:49

aex351

I am the one

Faasosz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:20:
Hoi allemaal,

Ik probeer wat winst van Binance af te halen en naar mijn bank te krijgen maar dit gaat moeilijker dan verwacht. SEPA transfers doen ze schijnbaar niet aan in Nederland en ik vraag mij af wat het alternatief is. Binance zelf raadt mij aan om middels een VISA card te withdrawen (met 1% commissie uiteraard :F )
Echter ben ik totaal niet bekend met het bancaire systeem, is een visa kaart gewoon mijn betaalpas? Of bedoelen ze de Binance VISA kaart (Die heb ik niet). Of moet ik op Binance mijn fiat weer omzetten naar crypto, dat naar een andere exchange verplaatsen en daar proberen te cashen? Ik hoor 't graag!

Edit: Middels een andere exchange is het inmiddels gelukt, dank voor alle hulp!
Voor degene die ook met deze vraag zitten.

Binance (het bedrijf) is niet toegestaan in Nederland. Doordat ze in de clinch zitten zijn ze een tijd geblokkeerd geweest. Nu is dit nog maar deels. Je kan heel makkelijk je geld storten op je Binance account. Je geld eraf halen gaat niet makkelijk. SEPA betaaloverschrijvingen blokkeert Binance zelf evenals credit card overboekingen. Het maakt daarbij volgens mij ook niet uit of je een buitenlandse credit card gebruikt. Enerzijds zeggen ze dit te doen omdat ze willen voldoen aan de wetgeving en eerst alles goed geregeld willen hebben. En tegelijkertijd zeggen ze dat bijvoorbeeld een credit kaart overboeking wel mogelijk zou moeten zijn. Wat niet zo is.

De enige optie (die ik destijds niet heb geprobeerd) wat dan formeel overblijft is gebruik te maken van een tussenpartij. Vergelijkbaar met PayPal bijvoorbeeld.

Eindstand. Veel mensen zitten dus 'vast' met hun geld. De enige optie wat overblijft is om al je crypto currency te verhuizen naar een andere exchange of wallet. Weg van Binance. Dit kost geld en tijd. De goedkoopste optie is om al je crypto om te zetten naar goedkope crypto zoals XLM en dan te verhuizen naar een exchange dat wel toegestaan is in de Nederlandse markt. Zoals Bitvavo. En vervolgens als je currency weer te verkopen voor euro's.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik kom hier nu ook achter. Creditcard gebruiken werkt ook niet. Dus Advcash ofzo? Dat is wel nog een optie. Wat extreem shady allemaal, en Binance is nog wel een grote partij.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Sorcerer8472 heb het net getest. Creditcard Binance naar Revolut creditcard werkt prima.

En de zelfde route werkt ook via google pay

[ Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 23-09-2022 19:18 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:51:
Ik kom hier nu ook achter. Creditcard gebruiken werkt ook niet. Dus Advcash ofzo? Dat is wel nog een optie. Wat extreem shady allemaal, en Binance is nog wel een grote partij.
Zo shady is het niet, maar simpelweg: Binance voldoet niet aan de wet en hebben daar onlangs een boete voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sito schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:27:
[...]

Zo shady is het niet, maar simpelweg: Binance voldoet niet aan de wet en hebben daar onlangs een boete voor gehad.
Dan nog, je kunt niet meer op een normale manier bij je geld, dat vind ik echt wel shady. Withdrawals zijn geblokkeerd.
jack zomer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:16:
@Sorcerer8472 heb het net getest. Creditcard Binance naar Revolut creditcard werkt prima.

En de zelfde route werkt ook via google pay
Naar een visa-kaart van een NL bank werkt het niet. Google Pay heb ik niet als optie. De enige optie is AdvCash, van het ene shady bedrijf naar het andere.

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 19:55
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:16:
[...]

Dan nog, je kunt niet meer op een normale manier bij je geld, dat vind ik echt wel shady. Withdrawals zijn geblokkeerd.

[...]

Naar een visa-kaart van een NL bank werkt het niet. Google Pay heb ik niet als optie. De enige optie is AdvCash, van het ene shady bedrijf naar het andere.
Boek je het toch over naar Bitvavo, die betalen bijna instant uit. Account aanmaken en uitbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 16:11
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:16:
[...]

[...]

Withdrawels zijn absoluut niet geblokkeerd. Je kan via SEPA niet depositen en niet withdrawen bij Binance. Zoals vaker aangegeven op Tweakers: kies een exchange waar dat wel kan en verplaats naar Binance, of de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 21:38
Heb het zelf gedaan met Kraken en FTX. Beide na 1 dag binnen op mijn rekening.
FTX hanteerde wel forse transaciekosten tot een bepaald bedrag. Zat je daarboven dan was het gratis dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

lucatoni schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:19:
[...]

Withdrawels zijn absoluut niet geblokkeerd. Je kan via SEPA niet depositen en niet withdrawen bij Binance. Zoals vaker aangegeven op Tweakers: kies een exchange waar dat wel kan en verplaats naar Binance, of de andere kant op.
Ik zit al bij Binance sinds voordat dat ineens niet meer kon, dat is een beetje het punt.
Mijn crypto had ik inmiddels al naar EUR omgezet zodat ik het kon withdrawen, dus deze beperkingen waren wel een onprettige verrassing en meteen ook indicatie van hoe schimmig de hele cryptomarkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
Sorcerer8472 schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:30:
[...]

Ik zit al bij Binance sinds voordat dat ineens niet meer kon, dat is een beetje het punt.
Mijn crypto had ik inmiddels al naar EUR omgezet zodat ik het kon withdrawen, dus deze beperkingen waren wel een onprettige verrassing en meteen ook indicatie van hoe schimmig de hele cryptomarkt is.
Je vindt de hele cryptomarkt schimmig, maar hebt er wel al meer dan een 2.5 jaar je crypto extern staan en volgt ook niet dit soort nieuws? Want Binance is in de zomer 2021 al gestopt met sepa betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

lucatoni schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:37:
[...]

Je vindt de hele cryptomarkt schimmig, maar hebt er wel al meer dan een 2.5 jaar je crypto extern staan en volgt ook niet dit soort nieuws? Want Binance is in de zomer 2021 al gestopt met sepa betalingen.
Het klopt ja: ik vind de cryptomarkt hoe langer hoe schimmiger maar heb mijn crypto gewoon laten staan. Ik zag Binance eerder als een legitieme partij, o.a. ook door het grote marktaandeel.

Ik wist dat er een DNB-akkefietje was maar niet dat men specifiek NL-SEPA blokkeerde, ook voor het terugstorten van geld.

PS: ik geloof ik het blockchainprincipe, maar ik denk dat dit uiteindelijk pas volwassen wordt als er juist minder grote partijen geld mee verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucatoni
Sorcerer8472 schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:47:
[...]

Het klopt ja: ik vind de cryptomarkt hoe langer hoe schimmiger maar heb mijn crypto gewoon laten staan. Ik zag Binance eerder als een legitieme partij, o.a. ook door het grote marktaandeel.

Ik wist dat er een DNB-akkefietje was maar niet dat men specifiek NL-SEPA blokkeerde, ook voor het terugstorten van geld.

PS: ik geloof ik het blockchainprincipe, maar ik denk dat dit uiteindelijk pas volwassen wordt als er juist minder grote partijen geld mee verdienen.
Gaat met name om te weinig witwas controles aan de kant van Binance. Nederlandse banken krijgen grote boetes, en daarom moet DNB dus ook streng optreden tegen dit soort partijen. Om het allemaal in perspectief te plaatsen, Robeco One (een product van Robeco waar particuliere klanten kunnen beleggen) mogen sinds februari geen nieuwe klanten meer aannemen vanwege dezelde soort problematiek (https://www.robeco.nl/service-contact/rekening-openen.html). Dit staat gewoon hoog op de agenda van regulators en niks met bijvoorbeeld solvabiliteit van crypto spelers.

Ben het met je eens dat blockchainprincipe juist gebouwd is om zonder tussenpartijen transacties uit te voeren. Maar we gebruiken dit amper ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windninja89
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-08-2024
Overmaken naar Bitvavo. Let op. Bitvavo wil tegenwoordig wel zien hoe het geld op Binance is 'ontstaan'. Met andere woorden, zijn het winsten gemaakt met handel of is het opnieuw een doorgeefluik. Ook willen ze weten hoe jij je geld verdient in het normale leven. Heeft allemaal te maken met KYC. Maar goed, Bitvavo is het enige wat nog mogelijk is om je winsten naar EUR om te zetten en uit te cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-05 09:24
Lukt het wel als je het naar een buitenlandse IBAN laat terugstorten van een fintech (Wise, Revolut, N26 etc)?

[ Voor 3% gewijzigd door kees_1 op 14-02-2023 14:22 ]

Pagina: 1