Auto bijna dagelijks onder vogelpoep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:49
Als ik mijn auto mooi heb gewassen ben ik super trots. Maar een dag later kakken de vogels er op. En anders om de 2 dagen.

Ik maak het schoon met zo een vochtige schoonmaakdoekje waarmee je aanrechten schoonmaakt. Die je uit de supermarkten koopt. En vervolgens met een droog zakdoekje\wc papier.

Heb tot op heden geen schade aan lak gehad maar vele kijken wel raar om. Werd mij ook een keer afgeraden door iemand...mja wat anders? Met een droog papier gaat droog vogelpoep helemaal lastig worden.

Mijn vraag aan jullie:
1-) Kan ik uberhaupt vogelpoep vermijden als ik op straat parkeer? Ik heb geprobeerd om parkeerplekken te nemen waar geen bomen aanwezig zijn maar alsnog gaat het mis. Ik begreep dat vogels poepen op het moment dat ze van de bomen weg vliegen.

2-) Wat is het beste\veiligste manier om droog vogelpoep te verwijderen van je auto? Zonder dat je de gehele auto hoeft te wassen

Het begint echt irritant te worden en ik heb geen prive parkeerplek of garage dus moet zoals vele Nederlanders gewoon op straat parkeren (niet voor mn deur).

En het begint echt zomers weer te worden. Wat betekend dat vogelpoep ook snel droog word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat is je kleur auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:05

Dennis1812

Amateur prutser

Ik pak meestal een natte doek of ff de tuinslang als ik de voortuin toch water geef.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:33
Ik maak het altijd nat met een nat doekje, zoveel mogelijk eraf halen....en dan een glaasje water erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Grijs mijn favoriet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:53
Een autohoes gebruiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Atsiz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:51:.

2-) Wat is het beste\veiligste manier om droog vogelpoep te verwijderen van je auto? Zonder dat je de gehele auto hoeft te wassen
water. Afnemen met doekje geeft krassen als er zand oid in de poep zit.
ik gebruik een plantenspuit om het vlot weg te spuiten.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:43

Klippy

Still Game

Herkenbaar, 12 jaar lang op een plek gewoond waar onze parkeervakken onder bomen waren.
In de herfst bladeren, in de lente groene aanslag en bloesem en in de zomer vogels die de boel onderschijten en met wat pech nog een kat die je auto als op en afstapje gebruikt om die boom in te klimmen.
En elke onderhoudsbeurt je interieurfilter laten vervangen.

Makkelijkste oplossing: erbij neerleggen, regelmatig in de wasbox en verder alles dat je al doet.
Zelf had ik iets van water+zeep in een plantenspuit en een microvezeldoekje in de deur. Die doekjes moet je regelmatig vervangen en uitspoelen natuurlijk. Maar sommige stront is zo hard(nekkig) dat die papieren doekjes zo kapot waren dus daar was ik snel van af gestapt.

Het werd uiteindelijk altijd schoon en geen permanente schade gehad, maar het is vervelend als je op kantoor of bij een klant moet aankomen met 3 duivenflatsen op je net gepoetste nieuwe auto dus het kost tijd.

Lange termijn oplossing: Rekening mee houden bij je volgende woning. Ik heb nu een eigen plek in een parkeergarage. Voor vele mensen niet heel veel waard, voor mij heerlijk na 12 jaar ellende :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000

Klippy

Still Game

Zo'n hoes heb ik ook overwogen, maar ik vind het geen optie als je de auto vaak gebruikt. Kost een hoop moeite en je moet het ook weer opvouwen elke keer en meenemen. Is groter en onhandiger dan je denkt, zeker in de regen of met wind. Als die hoes onder de vogelpoep zit is dat ook een zooi na een tijd en die hoes regelmatig schoonmaken kost meer tijd dan je auto bijhouden, nog los van het werk van er op doen elke dag.
Denk ook meer kans op schades aan je lak als je dat vaak moet doen eigenlijk.

Als je je auto nou 2 weken moet parkeren is zo'n hoes leuk, niet voor dagelijks gebruik,
Maar voor die Lidl prijs kan je het eens proberen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Er zijn inderdaad wat vage onderzoeken die vaststelde dat vogels onderscheid maken in de kleur waarop ze schijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Vogelpoep bevat salpeter (wit), dat is een zuur. Het is verstandig om de poep te verwijderen en niet maanden te laten zitten. Meestal doet regen het werk wel, maar niet altijd. In de volle zon laten staan is onverstandig, dat kan tot inbrandplekken leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

Yucon

*broem*

Hardnekkige poep krijg je makkelijker los door er een vaatdoekje op te leggen en dan kokend water erop te gieten. Dat doekje houdt het vast waardoor het even goed los kan weken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:24
Dit spul werkt perfect tegen vogelshit: https://www.carclean.com/...rd-sht-remover-473ml.html
Heb dit standaard in de kofferbak incl microvezeldoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kan je de vogels niet verjagen binnen een radius van 2, 3 meter? opgezette kat in die boom zetten ofzo.

~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 11:17
- Stukje keukenrol flink nat maken
- Op de poepvlek leggen en even laten weken
- Daarna veeg je het heel voorzichtig van de lak af
- Om geen watervlekken op de lak zichtbaar te zien even voorzichtig droogvegen met een droogdoek voor auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:13
Atsiz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:51:
Als ik mijn auto mooi heb gewassen ben ik super trots. Maar een dag later kakken de vogels er op. En anders om de 2 dagen.
Je auto minder vaak wassen zodat die niet zo glimt. Ook vogels poepen (voor mijn gevoel) het liefst op een glimmend (schoon) toilet. Als mijn auto dof van het stof & pollen is heb ik er een stuk minder last van.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 22:00
Ik zit hier met hetzelfde probleem en dat is echt vervelend man. Voor snel eraf halen is Bird Shit Remover inderdaad mooi spul, maar meestal gebruik ik net als @Chalk de natte keukenrol methode. Ook ontzettend fijn om buren te hebben die graag brood in de tuin gooien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Ik heb geen parkeerplek voor mijn deur maar 100 meter verderop.

Het lijkt me juist meer werk met zo een hoes.
Ik moet dan de hoes erop...eraf...naar huis sjouwen...schoonmaken...weer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
daanb14 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:20:
Ik zit hier met hetzelfde probleem en dat is echt vervelend man. Voor snel eraf halen is Bird Shit Remover inderdaad mooi spul, maar meestal gebruik ik net als @Chalk de natte keukenrol methode. Ook ontzettend fijn om buren te hebben die graag brood in de tuin gooien |:(
Het nare is dat we een vijver vlak ernaast hebben en mensen gooien brood naar de eenden en vogels.
Dit is sowieso al verboden.
Maar waarschijnlijk maakt dat ook erger.

Volgende keer ga ik zo iemand netjes aanspreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:20

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

tijd voor een ceramic coating op de auto.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:29
Atsiz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:26:
[...]

Het nare is dat we een vijver vlak ernaast hebben en mensen gooien brood naar de eenden en vogels.

Dank dat dit geen bal uit gaat maken. Water = vogels, of ze er nou gevoerd gaan worden of niet.

Daarnaast, weet je zeker dat dit in jouw gemeente verboden is? Dat is namelijk lang niet overal zo, sterker, bijna nergens.

Auto’s worden vies, ontkom je niet aan. Als ik uit de wasstraat kom rond deze tijd van het jaar, zit de voorruit alweer vol met vliegen, voordat ik thuis ben. Maar vogelpoep kan inderdaad vervelend zijn, maar kun je naar mijn idee niets anders doen dan de suggesties die hierboven al zijn gedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Atsiz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:26:
[...]

Brood is ook slecht voor eenden :'( Het is niet zoiets als wij en de McDonald's. Ze halen er niks uit alleen wat lege carbohydraten en als ze het de hele dag eten krijgen ze te weinig binnen wat ze wel nodig hebben. En van teveel wit brood in het bijzonder kunnen ze zelfs ziek worden.

Maar eenden zullen de bron van de vogelpoep niet zijn, tenzij je ze er echt op ziet zitten. Want die vliegen zo weinig mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 10-05-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:00

Agent47

I always close my contracts.

Kan je de auto op een andere plek neer zetten? Straat verderop?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Agent47 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:26:
Kan je de auto op een andere plek neer zetten? Straat verderop?
Onze gehele buurt is en lijkt op elkaar.
Had en een aantal keren geprobeerd maar lijkt niet te werken.

Vijver is overal aanwezig en de bomen ook. Ik parkeer niet direct onder een boom. Maar op de plekken waar bomen verder weg zijn. Circa 20 meter verwijderd van een boom.

Maar alsnog weten ze me te vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:00

Agent47

I always close my contracts.

Atsiz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Onze gehele buurt is en lijkt op elkaar.
Had en een aantal keren geprobeerd maar lijkt niet te werken.

Vijver is overal aanwezig en de bomen ook. Ik parkeer niet direct onder een boom. Maar op de plekken waar bomen verder weg zijn. Circa 20 meter verwijderd van een boom.

Maar alsnog weten ze me te vinden 8)7
Enige wat ik me kan bedenken is zo'n zeil tegen sneeuw etc. Heb je wel schijt aan dat zeil btw :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Enige wat ik me kan bedenken is zo'n zeil tegen sneeuw etc. Heb je wel schijt aan dat zeil btw :+
Of een garage huren ergens in de buurt? Hier komt het veel voor dat mensen hun garageplek verhuren omdat ze geen auto hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:34

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Bird Sh#t remover van Poorboys in de auto laten liggen + MV doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
JeroenV_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:48:
Dit spul werkt perfect tegen vogelshit: https://www.carclean.com/...rd-sht-remover-473ml.html
Heb dit standaard in de kofferbak incl microvezeldoekje
Hier heb ik ook aan gedacht!

Maar is er een verschil tussen dit (wat 12 euro kost).

En zo een vochtige schoonmaakdoekje (voor aanrecht bedoelt) voor 1,50 euro bij de supermarkt?

Want afgelopen 3 jaar doe ik het daar mee. Tot op heden geen schade aan de lak gehad zo ver ik het kan zien in ieder geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:34

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Atsiz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Hier heb ik ook aan gedacht!

Maar is er een verschil tussen dit (wat 12 euro kost).

En zo een vochtige schoonmaakdoekje (voor aanrecht bedoelt) voor 1,50 euro bij de supermarkt?

Want afgelopen 3 jaar doe ik het daar mee. Tot op heden geen schade aan de lak gehad zo ver ik het kan zien in ieder geval :9
Bird Sh#t remover lost het poep soort van op. Het komt ieder geval goed los zonder te boenen. Boenen = swirls / krassen krijgen.

Daarnaast is een schoonmaakdoekje voor het aanrecht niet zo fijn voor de lak c.q. te grof. Een goede microvezel doek is veilig voor de lak :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28

_Apache_

For life.

Als het een eigen plek zou zijn zou je een soort mini car-port kunnen maken. Maar dat gaat alleen als de plekken op jouw grond staan. Dat is het niet als ik het verhaal zo lees.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Dynazap schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:42:
[...]

Bird Sh#t remover lost het poep soort van op. Het komt ieder geval goed los zonder te boenen. Boenen = swirls / krassen krijgen.

Daarnaast is een schoonmaakdoekje voor het aanrecht niet zo fijn voor de lak c.q. te grof. Een goede microvezel doek is veilig voor de lak :-)
Ik moet soms inderdaad met die vochtige doek alsnog een beetje schrapen...wat niet fijn is.
Tot op heden gelukkig geen krassen\swirls gehad maar dat kan te maken hebben dat ik geluk heb.

Ik ga het gewoon aanschaffen en proberen! Met zo een mv doekje. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Waarschijnlijk slimmer om eerst naar de Action te gaan voor emmers\doekjes ipv zo een auto schoonmaak plaats.
Die verkopen dat soort doekjes voor +10 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 23:04
Als je een vochtige doek even op de plek legt om te weken hoef je in mijn ervaring zelden hard te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

PatrickH89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:57:
Als je een vochtige doek even op de plek legt om te weken hoef je in mijn ervaring zelden hard te poetsen.
Ik heb een keukenrol microvezel doeken en een anderhalve liter fles (met wat zeep erin) in de auto. Als ik vogelpoep zie, velletje in vieren vouwen, overheen leggen en nat maken. Kan je in een ogenblik afvegen. Makkelijk aan te vullen en de rol gaat wel even mee.

Op zich heb ik niet een auto die ik in top conditie hou, maar vogelpoep kan op een zomerdag zo snel inbranden, en dat heeft op mijn vorige auto van die lelijke vlekken gegeven. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 13:35
Mij is verteld om nooit papier te gebruiken, omdat dat krassen veroorzaakt. Zelf heb ik altijd een voorraad microvezel-doekjes in de auto + een dopper/bidon bij mij met water waarmee ik de vogelpoep er altijd wel afkrijg. En als het savonds niet lukt, dan sochtends wel als de poep is ingeweekt door de ochtend-dauw :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurie92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-01 11:20
Ik heb geen idee wat je budget is en wat de frustratie het waard is, maar bedacht mij ineens dat er ook deze paraplu's voor de auto zijn.

Beschermd niet volledig, maar misschien wel makkelijker dan een volledige hoes en kan ook beschermen bij eventuele hagel: https://www.bol.com/nl/nl...-zilver/9200000089391594/

Misschien dat ze ze ergens anders ook nog (goedkoper) aanbieden maar dit was de eerste die ik kon vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 07:38
Meer van zulke parkeerplaatsen nodig?
(beter dan op landbouwgrond?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqsTrWAl76Hhmk77dv5sQ3cRDo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbL39YYvC7dUrEt5G6QSEvlA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQuqoSOFDoY9UdIh_hGPSbHCdp8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lFfuYxaHFNX8W8uGF0O5b7D2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een keer ergens gelezen dat vogels een glimmende auto aanzien voor water en er dan juist op poepen, theorie lijkt ook redelijk te kloppen want ze moeten mijn auto altijd hebben als ik hem net heb gewassen. Met een donkere auto schijnt het nog erger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Eddos schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:27:
Mij is verteld om nooit papier te gebruiken, omdat dat krassen veroorzaakt. Zelf heb ik altijd een voorraad microvezel-doekjes in de auto + een dopper/bidon bij mij met water waarmee ik de vogelpoep er altijd wel afkrijg. En als het savonds niet lukt, dan sochtends wel als de poep is ingeweekt door de ochtend-dauw :P
Geen papier gebruiken, want dat krast inderdaad. Een doos wegwerpmicrovezeldoekjes (3x woordwaarde) van de Action is dan een beter idee.

Ook zorgen dat je auto goed in de wax zit zodat de vogelpoep minder goed hecht is een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:27

Sharky

Skamn Dippy!

Rev! schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:11:
Een keer ergens gelezen dat vogels een glimmende auto aanzien voor water en er dan juist op poepen, theorie lijkt ook redelijk te kloppen want ze moeten mijn auto altijd hebben als ik hem net heb gewassen. Met een donkere auto schijnt het nog erger te zijn.
Ik gooi m'n auto eens in 6-8 weken even door de wasstraat dus ben niet heel veel bezig met het uiterlijk, maar laatst had ik hem door de wasstraat gehaald, uitgezogen en toen ik het terrein afreed scheet een vogel m'n hele auto eronder. Denk ook dat het meer dan één vogel was :D

This too shall pass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik gok dat dit een broodje aap is. Volgens mij valt de poep op je net schone auto meer op en blijft dat meer hangen omdat het irriteert terwijl diezelfde poep op je stoep je niets doet en dat onthoud je niet.

Ik kan het mis hebben hoor, maar ik denk niet dat vogels mikken op auto's.
Vogels poepen wel vaak als ze net wegvliegen om balast kwijt te raken, dus als de auto dicht bij water geparkeerd staat kun je daar wel meer poep verwachten dan verder weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sharky schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Ik gooi m'n auto eens in 6-8 weken even door de wasstraat dus ben niet heel veel bezig met het uiterlijk, maar laatst had ik hem door de wasstraat gehaald, uitgezogen en toen ik het terrein afreed scheet een vogel m'n hele auto eronder. Denk ook dat het meer dan één vogel was :D
Wel een goede business strategie van de wasstraat: Gewoon voederbakken neerzetten om vogels te lokkken. Beetje laxeermiddel in het voer en je klanten komen snel weer terug..

:P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:27

Sharky

Skamn Dippy!

Hann1BaL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:30:
[...]

Wel een goede business strategie van de wasstraat: Gewoon voederbakken neerzetten om vogels te lokkken. Beetje laxeermiddel in het voer en je klanten komen snel weer terug..

:P

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
PIGEON (REMI GAILLARD) 🐦

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-05 17:46
PP_Sound schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:58:
[...]

Er zijn inderdaad wat vage onderzoeken die vaststelde dat vogels onderscheid maken in de kleur waarop ze schijten.
Het maakt ook uit in praktijk dat heb ik zelf al ervaren, op de parkeerplaats op het werk zie ik dat ook duidelijk auto,s met felle opvallende kleuren zitten altijd onder de stront terwijl die van mij (zwart) er vrijwel altijd goed vanaf komt.

zo had ik vroeger een rode auto en die zat ook altijd onder de vogelpoep, inmiddels een zwarte en vrijwel nooit meer last.

@Rev! Ik had juist het idee van het tegenovergestelde.
@Hann1BaL Poep maakt het lak kapot als het te lang erop blijft zitten.
@Hann1BaL mbt die wasstraat en vogels, ik zou er nooit meer heen gaan als mijn auto daar gelijk weer ondergescheten werd, dus ik denk juist geen goede business case.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_evil08 op 10-05-2022 13:13 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo is hier recent een auto onderhanden genomen door een zwaan die zichzelf zag in een glinsterende chrome strip. Hele strip is er afgetrokken. Toen droop de zwaan af. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb standaard een fles Wash and Wax Waterless van Meguiars in de auto liggen met een paar dikke microvezel doeken. Goed inspuiten, het ergste met weinig tot geen druk weghalen, daarna weer inspuiten en dan met wat meer druk en een schoon stuk doek afnemen. Dit herhalen tot het schoon is. Geen keukenpapier gebruiken, dit kan best krassen. Mijn microvezel doeken bestelde ik altijd via ome ali, en dan zoeken op 800gram microfibre of nog hoger qua grammen. Veel goedkoper dan welke auto detail winkel dan ook.

Woon je ergens waar dit echt heel vaak voorkomt, zou ik eventueel een keramische coating op de lak laten aanbrengen. Niet dat het voorkomt dat er op je auto gekakt wordt, maar wel veel minder risico op inbranden van de stront in de lak. En het schoonmaken gaat daarna ook makkelijker en minder kans op krassen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Ik gok dat dit een broodje aap is. Volgens mij valt de poep op je net schone auto meer op en blijft dat meer hangen omdat het irriteert terwijl diezelfde poep op je stoep je niets doet en dat onthoud je niet.

Ik kan het mis hebben hoor, maar ik denk niet dat vogels mikken op auto's.
Vogels poepen wel vaak als ze net wegvliegen om balast kwijt te raken, dus als de auto dicht bij water geparkeerd staat kun je daar wel meer poep verwachten dan verder weg.
Heb maar even google aangeslingerd, lijkt toch wel enige waarheid in te zitten:
Birds assume their reflections on cars as other birds. That’s why they poop. Besides, birds poop on liquid surfaces to eliminate the poop odor so predators can’t find them. When your car creates flashes, they think of your car as a watery surface. So, they poop.
https://www.birdsadvice.c...s-keep-pooping-on-my-car/

Qua kleur:
A study in England found that red cars are the most likely target of bird poop, followed by blue and black.

Green cars were the least likely targeted by birds.
https://intobirds.com/bir...s-most-targeted-by-birds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Laatst online: 23:42
Zoals al gezegd nóóit met een papieren zakdoekje, wc-papier, keukenrol over je lak gaan (tenzij schade, swirls en krassen je niets interesseren, maar dan zou je dit topic niet openen lijkt me). Ook niet klieren met vochtige schoonmaakdoekjes. Je autolak is geen tegeltje of keukenblad dus behandel het ook niet zo. Ook niet met puur water gaan schrobben.

Je hebt een middel nodig dat én lubricerend werkt (om de lak niet te beschadigen wanneer je contact maakt met een microvezeldoek) én de vogelpoep oplost/week maakt zodat je het makkelijk weg kan vegen. Dan kom je inderdaad uit bij zoiets als de genoemde Poorboys World Bird Sh#t Remover. Zorg dat je deze samen met wat microvezeldoekjes in de auto hebt. Even opspuiten, z'n werk laten doen en dan opvegen. Gaat het niet in één keer weg dan langer wachten voordat je het opveegt. Zit het op een aflopend deel van de auto, dan even een microvezeldoekje onder de vogelpoep houden tijdens het opspuiten zodat het middel niet over je hele auto druipt en daar vlekken achter laat.

Wil je de auto beter beschermen en het makkelijker maken om vogelpoep te verwijderen kun je overwegen om deze in een coating te laten zetten, of een wax of sealant.

Als je nu nog steeds denkt "kan ik het niet toch met een keukenrol+water of huis-tuin-en-keuken-doekje x of y doen", lekker doen maar dan niet om advies komen vragen hoe je krassen uit de lak krijgt :+

spoiler:
Met krassen en swirls bedoelen we niet diepe krassen zoals wanneer je er met een sleutel langs gaat, maar lichte oppervlakkige krassen die je vooral ziet in weerspiegeling van licht, zoals hier links:
Afbeeldingslocatie: https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-9cfe3f455bf05e392ad0465d4cb6e2e1-lq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mr_evil08 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:09:
[...]

Het maakt ook uit in praktijk dat heb ik zelf al ervaren, op de parkeerplaats op het werk zie ik dat ook duidelijk auto,s met felle opvallende kleuren zitten altijd onder de stront terwijl die van mij (zwart) er vrijwel altijd goed vanaf komt.

zo had ik vroeger een rode auto en die zat ook altijd onder de vogelpoep, inmiddels een zwarte en vrijwel nooit meer last.

@Rev! Ik had juist het idee van het tegenovergestelde.
@Hann1BaL Poep maakt het lak kapot als het te lang erop blijft zitten.
@Hann1BaL mbt die wasstraat en vogels, ik zou er nooit meer heen gaan als mijn auto daar gelijk weer ondergescheten werd, dus ik denk juist geen goede business case.
Volgens mij ging je er iets te serieus op in ;)

Maar voor je lak: goede wax of andere behandeling van je lak beschermt je auto al voor een groot deel. Ik heb nog nooit een saaie kleur auto gehad dus ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
Heb nog even gekeken naar verschillende soorten Solar parkeerplaatsen. Dit is een soort 'deluxe' constructie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyjGwnXvmQ8zdjsA86e6SjxB-Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSjuEjOsqq4seiW0l32TIUvu.jpg?f=fotoalbum_large

Deze lijkt me goed betaalbaar, relatief weinig materiaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34xPSZX-5yZV4_SH_NBzEkWI0I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZWtyfqapWG0oXaT5j9XZtcQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil graag de eigenaar worden van zo'n parkeerplaats 🅿. Geldprinter.

Maar toegegeven, Nederlandse rijtjeshuis straten zijn niet geschikt (en verwacht ik ook niet vaak vogelpoep). Maar op werk zou zo'n parkeerplaats standaard moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Harm_H op 10-05-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 08:18
Ik leg altijd een nat microvezeldoek op de vogelpoep en als het zacht is neem ik het af.
Gaat al jaren goed. Volgende auto heeft een glazen dak, dat is wat minder kwetsbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:40
Engineer Stewie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:25:
Volgende auto heeft een glazen dak, dat is wat minder kwetsbaar...
Want ze schijten alleen op het dak? Ik had laatst de kofferklep en "motorkap" (tussen aanhalingstekens, want Tesla) helemaal onder zitten. Leek wel alsof er een struisvogel overheen gescheten had :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillisB
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 11:31
En een oude CD aan de antenne laten bengelen? Zoals ze doen om vogels te verjagen op de velden?
(Weet niet of het mag, maar zou grappig zicht zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:34

Technomania

Huiskamer verslaafde.

GillisB schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:51:
En een oude CD aan de antenne laten bengelen? Zoals ze doen om vogels te verjagen op de velden?
(Weet niet of het mag, maar zou grappig zicht zijn)
cd zal niet mogen vermoed ik. Maar misschien een paar sliertjes van dat stevige "geplastificeerde zilverfolie" (gebruikt als verpakkingsmateriaal voor cadeaus)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 08:18
PdeBie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:29:
[...]

Want ze schijten alleen op het dak? Ik had laatst de kofferklep en "motorkap" (tussen aanhalingstekens, want Tesla) helemaal onder zitten. Leek wel alsof er een struisvogel overheen gescheten had :D :+
Meestal is het het dak, dat is ook gewoon massive tov de kofferklep en motorkap.

Nu, op zo een lelijke Tesla zou ik soms ook wel eens willen k….n :+

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 10-05-2022 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Een grote party tent neerzetten als carport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-05 01:00
Ik eet gewoon meer duiven en denk mmm revenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wat zit er bijna dagelijks onder de vogelpoep? Je haar? De was? Je zadel? Ow, je auto! Ik heb even een titelfix gedaan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:35

HugoBoss1985

Xenotech

oldie127 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 01:10:
Ik eet gewoon meer duiven en denk mmm revenge
Gooi jij met je eigen poep naar de vogels?

Binnenkort een nieuw topic: "buurman eet mijn duiven en gooit zijn poep op mijn auto".

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-05-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 13:47
Harm_H schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:19:
Heb nog even gekeken naar verschillende soorten Solar parkeerplaatsen. Dit is een soort 'deluxe' constructie.

[Afbeelding]

Deze lijkt me goed betaalbaar, relatief weinig materiaal:
[Afbeelding]

Ik wil graag de eigenaar worden van zo'n parkeerplaats 🅿. Geldprinter.

Maar toegegeven, Nederlandse rijtjeshuis straten zijn niet geschikt (en verwacht ik ook niet vaak vogelpoep). Maar op werk zou zo'n parkeerplaats standaard moeten zijn.
Binnenkort een topic "Help mijn net gewassen zonnepanelen worden ondergekakt door vogels"? :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:06
Bij ons in de buurt heb je een wasstraat voor 27,50 per maand kan je onbeperkt langs gaan..
Normaal is het 15+ euro per keer, dus 2 keer per maand en je hebt het geld al eruit.

Heb je die optie niet bij een wasstraat in de buurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
NoepZor schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Binnenkort een topic "Help mijn net gewassen zonnepanelen worden ondergekakt door vogels"? :P
Emmer water (geen zeep!) en een dwijl 2 keer per jaar is voldoende.
Pagina: 1