Toon posts:

Welke videobewerkingskaart??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Panasonic "NV-DS35EG" digitale videocamera gekocht en wil de film bewerken op mijn P3,800MHZ,392MB. De camera heeft een DV uitgang, "i-link"/fire wire aansluiting. De mensen die ik om advies vraag geven aan een Miro/Pinnacle te kopen en gezien mijn budget zijn er dan 2 opties de DV en DV plus resp.300 en 500 piek. Kan iemand me vertellen of een van deze kaarten de moeite is of zijn er andere kaarten die meer bieden voor minder..? Mijn doel is de film op cd en sporadisch op VHS over te zetten, maar daar (VHS) ligt niet de nadruk op.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 23:55 schreef Sinbad het volgende:
Ik heb onlangs een Panasonic "NV-DS35EG" digitale videocamera gekocht en wil de film bewerken op mijn P3,800MHZ,392MB. De camera heeft een DV uitgang, "i-link"/fire wire aansluiting. De mensen die ik om advies vraag geven aan een Miro/Pinnacle te kopen en gezien mijn budget zijn er dan 2 opties de DV en DV plus resp.300 en 500 piek. Kan iemand me vertellen of een van deze kaarten de moeite is of zijn er andere kaarten die meer bieden voor minder..? Mijn doel is de film op cd en sporadisch op VHS over te zetten, maar daar (VHS) ligt niet de nadruk op.
gewoon standaard firewire kaartje voldoet ook prima en die heb je al voor 175 gulden en de kwaliteit ie precies het zelfde als via de miro al moet ik wel zeggen dat de dv kaartjes van pinnacle wat leuke opties erby hebben zitten voor adobe premiere

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

CORVETTE

---- American V8 ---

Er zit toch een behoorlijk verschil in beeldkwaliteit tussen die kaartjes van 200 piek en de miro's van 500 of hoger.......

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 23:59 schreef CORVETTE het volgende:
Er zit toch een behoorlijk verschil in beeldkwaliteit tussen die kaartjes van 200 piek en de miro's van 500 of hoger.......
das dus de grootste onzin die er is als je nu analooge kaartje gebruikte ok maar we hebben het hier over dv kaarten die de date regstreeks uit de cam halen zonder er iets aan te verranderen dus de kwalietijd blijft precies het zelfde zoals het in de cam staat als ie daarna bagger is dan heb je gewoon iets verkeerd ingesteld staan heb byna alle dv kaarten al geprobeerd (voordeel als je in een computerwinkel werkt)
en kwa beeld kwalietijd zit er totaal geen verschil in

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Het is idd waar dat de kwaliteits verschillen in het analoge tijdperk veel groter waren. Ik heb de beschikking over een Avid montagesysteem van 80.000 (DV-Cam kwali) en over een Dynalink kaartje van 150,- in een simpel Asus sys'je en de kwaliteit is nagenoeg hetzelfde.

De grootste verschillen zitten hem op dit moment in bijgeleverde software (wat bij de Dynalink zit zuigt) en wat er eventueel aan "real-time" effecten mee kan.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Sorry , ff niet goed gelezen, dacht dat je het over capture / tv kaarten had..........

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:14 schreef Baklap het volgende:
Het is idd waar dat de kwaliteits verschillen in het analoge tijdperk veel groter waren. Ik heb de beschikking over een Avid montagesysteem van 80.000 (DV-Cam kwali) en over een Dynalink kaartje van 150,- in een simpel Asus sys'je en de kwaliteit is nagenoeg hetzelfde.

De grootste verschillen zitten hem op dit moment in bijgeleverde software (wat bij de Dynalink zit zuigt) en wat er eventueel aan "real-time" effecten mee kan.
yep precies gebruik zelf adobe premiere das eigenlijk zo'n beetje het beste wat er is voor de normale video bewerker zeg maar

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Kijk es naar een Canopus DV Raptor - niet de goedkoopste - maar wel een prima dv bewerkingskaart.

I'm partial to your abracadabra

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:15 schreef CORVETTE het volgende:
Sorry , ff niet goed gelezen, dacht dat je het over capture / tv kaarten had..........
maakt niet uit ja ebn dat scheelt inderdaad zeker wel voor analoog digitaal maakt niks meer uit tegenwoordig

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:16 schreef Bluezy het volgende:
Kijk es naar een Canopus DV Raptor - niet de goedkoopste - maar wel een prima dv bewerkingskaart.
Das idd een goede kaart...

Verwijderd

ja klopt ben het er mee eebs heb zelf een standaard firewire kaartje van 175 piek end at werkt perfect kan ook video terug stampen naar mijn dvcam maar dit kan alleen als je cam zijn dv enabled is
en dat is ie standaard niet heb mijn cam geflashed om dit aan te krijgen om dit te te laten doen kost tussen de 200 en 400 piek in de winkel beetje afzet natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat gaat snel hier :9 eeuh dus een standaard fire wire kaartje kopen en adobe premiere ergens op de kop zien te tikken is gelijk aan een Miro DV van 300 piekies..? En de kwaliteit is dus nagenoeg gelijk..

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Kun je met een digitale kaart ook TV kijken ? Ik heb nu een analoge en dat is behoorlijk bagger.

• Baklap

Baklap

Yep excact, let op bij de aanschaf van Adobe premiere dat je versie 6 neemt die ondersteund n.l. de DV codec.

Suc6

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:29 schreef CORVETTE het volgende:
Kun je met een digitale kaart ook TV kijken ? Ik heb nu een analoge en dat is behoorlijk bagger.
Nee en ze zijn daar ook niet geschikt voor. Je hebt dan dingen als een tuner nodig enzo...

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:26

Nicap

Tsssk....

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:19 schreef Tijn_3d het volgende:
ja klopt ben het er mee eebs heb zelf een standaard firewire kaartje van 175 piek end at werkt perfect kan ook video terug stampen naar mijn dvcam maar dit kan alleen als je cam zijn dv enabled is
en dat is ie standaard niet heb mijn cam geflashed om dit aan te krijgen om dit te te laten doen kost tussen de 200 en 400 piek in de winkel beetje afzet natuurlijk
Heb je je cam al DV-in laten maken of moet je dat nog doen. Doe het dan niet in de winkel voor 200 -400 piek, maar mail ma dan ff. Ik heb wel een adresje waar dat veel goedkoper is. Heb het er zelf ook laten doen namelijk.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:58 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

gewoon standaard firewire kaartje voldoet ook prima en die heb je al voor 175 gulden en de kwaliteit ie precies het zelfde als via de miro al moet ik wel zeggen dat de dv kaartjes van pinnacle wat leuke opties erby hebben zitten voor adobe premiere
Precies, een firewire kaart heb je al voor 85 piek !
De DV kaarten van Pinnacle zijn ook GEWONE firewire kaarten, en die hebben GEEN extra opties onder premiere.
TENZIJ je BV de DV200, DV300 of de DV500 gaat kopen.
Voor de Pinnacle kaarten betaal je meer omdat er gemakkelijke software bijzit, ik zelf vind het niets, maar voor de beginner is het erg handig.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:59 schreef CORVETTE het volgende:
Dit is dus absoluut niet waar, aangezien het allemaal firewire kaarten betreffen.

Er zit verschil in de chipset die gebruikt wordt, maar er zijn maar een paar fabrikanten die de chips voor de firewire controllers produceren, Texas Instruments schijnt de beste te maken, en er zijn talloze kaarten met deze chipset.

Trouwens voor alle mensen die Premiere met hun firewire kaartjes gebruiken, vervang de "gewone" M$-DVcodec eens door de MainConcept 2.04 codec, dan val je stijl achterover kwa kwaliteit, dit heeft uiteraard alleen betrekking op stukken die je gaat renderen.

Zoek maar eens in Google naar Main Concept DV-Codec, en doe de test !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

De heer Sinbad heeft de Pinnacle Miro Studio DV gekocht met v.7 van Miro Studio. :7

LinkedIn WoT Cash Converter

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-03 23:27
Op donderdag 30 augustus 2001 09:23 schreef PcDealer het volgende:
De heer Sinbad heeft de Pinnacle Miro Studio DV gekocht met v.7 van Miro Studio. :7
Lijkt mij de beste keus. Studio 7 is helemaal een goed produkt, dat kost los ook >149,-

Succes ermee.
Pagina: 1