Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 19:43
Wij hebben een woning gekocht waar een slimme thermostaat aan de muur hangt. Persoonlijk ben ik liever van de “domme” thermostaat maar goed dat ding hangt er nu eenmaal.

Het is een anna. Hier zit een “smile” kastje aan vast wat weer in verbinding staat met de cv ketel. Het ding is; de anna geeft aan dat de smile niet gevonden kan worden: Error smile not found. Voor zover ik weet zit alles goed verbonden. Ik heb zowel de anna als de smile van het stroom gehaald maar het probleem blijft bestaan. Ik kan in de handleiding geen hard reset vinden voor de smile.

Iemand enig idee hoe ik dat kreng weer aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
In de kliko met die dame. Een zogenaamde slimme thermostaat is namelijk niet zo slim. En zeker niet de zelf-lerende thermostaten! Die gaat nadenken en stelt vast dat je 3 dagen op de zelfde manier je verwarming gebruikt en dus gaat zij dat ook op dag 4 en verder doen. Terwijl je op dag 5 juist vrij bent ...

Gewoon een ouderwetse thermostaat zonder klok is het goedkoopst om aan te schaffen en te gebruiken. Een klokthermostaat kan ook en die programmeer je dan een uurtje stoken in de ochtend om de kou uit het huis te halen en verder op 17 graden. Heeft iemand het koud dan kan de thermostaat een graadje hoger.

Zo ben je zelf de slimme thermostaat.

Ja, ik heb een gierende t@fushekel aan alles wat "slim" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 19:43
MarkS90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:58:
In de kliko met die dame. Een zogenaamde slimme thermostaat is namelijk niet zo slim. En zeker niet de zelf-lerende thermostaten! Die gaat nadenken en stelt vast dat je 3 dagen op de zelfde manier je verwarming gebruikt en dus gaat zij dat ook op dag 4 en verder doen. Terwijl je op dag 5 juist vrij bent ...

Gewoon een ouderwetse thermostaat zonder klok is het goedkoopst om aan te schaffen en te gebruiken. Een klokthermostaat kan ook en die programmeer je dan een uurtje stoken in de ochtend om de kou uit het huis te halen en verder op 17 graden. Heeft iemand het koud dan kan de thermostaat een graadje hoger.

Zo ben je zelf de slimme thermostaat.

Ja, ik heb een gierende t@fushekel aan alles wat "slim" is.
De vraag is dan wel, hoe hang ik weer een "oude" terug? Voor die Anna moet er geloof ik in de kabel naar de ketel worden geknipt en moet hij op een bepaalde manier worden aangesloten. geen idee hoe dat werkt met een oude thermostaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Ik vraag me af waarom je die vraag hier komt stellen. De logische vervolgstap is toch gewoon om de gebruiksaanwijzing van je thermostaat te downloaden en te kijken hoe je die verbinding kunt herstellen? Dat staat er vast in.

Want nu krijg je een totaal zinloze discussie over het wel en wee van slimme thermostaten, maar dat was je vraag helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:18
Als ik de installatievideo van de Anna zo bekijk is het vrij simpel. (YouTube: Instructievideo 1: Anna installeren)

De communicatiedraad is doormidden geknipt, en daar is de Smile tussen geplaatst.

In jouw geval is het dus een kwestie van die Smile er tussenuit halen, de aders weer met elkaar verbinden, en op het uiteinde de 'domme' thermostaat hangen.