Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:11

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Mijn vraag
Vorig jaar heb ik een mooie thuiswerkplek gebouwd. 2 4K schermen op een Dell D6000 dock. Werkt als een trein. Met m'n Dell laptop van het werk, m'n HP werkpaardje en m'n Asus game laptop.

Alles loopt als een zonnetje behalve dat sommige software op de Asus (pricewatch: Asus TUF Gaming A15 FX506IU-BQ290T) een rare foutmelding geeft. Die foutmelding verdwijnt zodra ik de Asus uit het dock trek. Één van de probleem programmas is de software van m'n Stream deck.
Aangezien de HP VR Headset ook al niet werkte op de laptop ging ik er van uit dat er iets mis is met de manier waarop AMD zijn USB poort aan stuurt (dat van de VR headset staat overal als bekend probleem, de Error 87 van de dock is nergens terug te vinden).

Totdat de Steam Deck uit kwam en ik er achter kwam dat de D6000 geen passthrough gebruikt maar DisplayLink. Dus heb ik de Asus getest op de USB-C dock van mijn vrouw (
pricewatch: Dell USB-C mobiele adapter - DA300) en daar doet de fout zich niet voor. Deze gebruikt wél gewoon DP-alt mode.

Afijn; eenvoudige oplossing dus. Gewoon die andere dock gebruiken.... Behalve dat dat ding maar één scherm ondersteund. Hij heeft weliswaar 3 aansluitingen maar slechts 1 daarvan kan actief zijn.

Bij verder zoeken vindt ik alleen docks die DP-alt mode gebruiken maar slechts één poort tegelijk actief kunnen hebben. Daarnaast vindt ik docks met meerdere poorten die DisplayLink gebruiken. Dan is er nog een laatste categorie: Docks met meerdere poorten waar niets bij vermeld staat.

Aangezien ik liever niet spullen koop in de hoop dat ze werken wil ik dus graag jullie hulp in roepen;
Kan iemand mij een USB-C dock aanraden die meerdere externe schermen aan kan sturen maar géén DisplayLink gebruikt? Als het kan liefst ook nog met een voeding en power delivery zodat ik maar één kabeltje in hoef te pluggen (okay, niet in de Asus, die heeft iets meer nodig dan dat, maar wel met de Dell en de HP)

Beste antwoord (via Croga op 09-05-2022 19:48)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36

Pierre

Van nature lui!

Misschien staat je oplossing hier Het docking station topic

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 10:12
ik kan het in de specs niet goed terug vinden, maar https://www.hypershop.com...ve-gen2-18-in-1-usb-c-hub zou iets kunnen zijn:
Triple (HDMI x 2, DP x 1) 4K 60Hz Video - 2X refresh rate
Experience high-resolution 4K video on HDMI/DP displays with twice the refresh rate for faster, smoother video. *MacOS supports SST (Single Stream Transport) so it will show one extended display with the same image on all external displays at 4K60Hz. Windows/Chrome OS supports MST (Multi-Stream Transport) and will support 3 extended displays. 1 display at 4K60Hz, 2 displays at 4K30Hz + 4K30Hz, 3 displays at 4K30Hz + 4K30Hz + 1080p, on compatible devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
MarZ_E schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:43:
ik kan het in de specs niet goed terug vinden, maar https://www.hypershop.com...ve-gen2-18-in-1-usb-c-hub zou iets kunnen zijn:

[...]
Hmm.... De specs spreken over Multi Stream Transport. Als ik dat opzoek is dat onderdeel van de DisplayPort standaard. Dat zou het dus inderdaad moeten zijn dan. Helaas is deze specifieke niet leverbaar maar ik heb wel een extra richting om in te zoeken. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36

Pierre

Van nature lui!

Misschien staat je oplossing hier Het docking station topic

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Thanks! Als oude rot hier had ik moeten weten dat er al een topic voor zou zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 19:31
MarZ_E schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:43:

[...]
Van dezelfde site:
Requires DisplayPort over USB-C + charge + data
IK kan nergens vinden dat die Asus Displayport over USB-C ondersteunt.
Geen videosignaal uit de USB-poort, dus dan is de enige mogelijkheid Displaylink. (en een monitor op de HDMI-poort van de laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

Yucon

*broem*

Croga schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Thanks! Als oude rot hier had ik moeten weten dat er al een topic voor zou zijn 8)7
Als oude rot verbaast het me ook wat voor een gezeik dat hele gedoe met die docks oplevert :/

M'n zakelijke dell dock laat af en toe random de beeldschermen flikkeren, m'n prive dock had laatst weer gedoe met incompatibiliteit met een DP kabel die het direct in diverse andere computers wel gewoon doet.. wat een gezeur allemaal. En dan zijn ze ook nog eens flink aan de prijs.

Daar had ik niet op gerekend toen ik eraan begon.

[ Voor 36% gewijzigd door Yucon op 09-05-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
White Feather schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:42:

IK kan nergens vinden dat die Asus Displayport over USB-C ondersteunt.
Geen videosignaal uit de USB-poort, dus dan is de enige mogelijkheid Displaylink. (en een monitor op de HDMI-poort van de laptop).
Aangezien hij met de DA300 gewoon beeld geeft (zie OP) en die DA300 alleen met DP alt mode werkt concludeer ik dat dat wel goed gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaanr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb een nieuwe laptop met USBC DP Alt en een oude met USB c zonder DP. Om ze beiden toch op 1 monitor aan te kunnen sluiten heb ik het volgende bedacht: een USB A > HDMI adapter op de dock aansluiten. Beide video-uitgangen naar de monitor. Hopelijk schakelt die automatisch naar de juist ingang. Gaat dat werken? Of is er een makkelijker oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaanr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
Bastiaanr schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:39:
Ik heb een nieuwe laptop met USBC DP Alt en een oude met USB c zonder DP. Om ze beiden toch op 1 monitor aan te kunnen sluiten heb ik het volgende bedacht: een USB A > HDMI adapter op de dock aansluiten. Beide video-uitgangen naar de monitor. Hopelijk schakelt die automatisch naar de juist ingang. Gaat dat werken? Of is er een makkelijker oplossing?
O, ik zet hem in het andere forum.
Pagina: 1