Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-08-2024
-1

[ Voor 99% gewijzigd door Scmp op 25-06-2022 20:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:14
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
1. Ja, er valt te onderhandelen over een vast contract.
1. Ja, er valt te onderhandelen of ze (een deel van) de eindafrekening overnemen, dit hangt deels aan de hoogte van de eindafrekening
2. Lastig te bepalen op basis van je profiel met de beperkte informatie. Je hebt "pas" 4 jaar ervaring. Ik zou inzetten op wat je nu hebt, plus wat je extra zou willen verdienen (500, 1.000 euro). Zakken kan je altijd nog.

Tips:
* kijk niet alleen naar het salariscomponent, maar naar de totale package (je werkt geen 40uur/week, doe je dat wel dan bouw je extra verlof op)
* vaak heb je een persoonlijk budget, wellicht zit daar nog onderhandelruimte (deze kan je ook deels laten uitbetalen)
* lease is "lastiger" binnen RWS. Auto's zijn gekoppeld aan schalen en daar is moeilijk van af te wijken
* vraag door bij de groeimogelijkheden en coaching daarbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:28
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
-10

[ Voor 99% gewijzigd door Scmp op 25-06-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
-100

[ Voor 97% gewijzigd door Scmp op 25-06-2022 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:32

Zenix

BOE!

Schaal is gekoppeld aan vacature, over trede kan je meestal wel onderhandelen. Ik had twee jaar werkervaring met hbo, maar toch trede 6 gekregen in schaal 9 Dit was overigens niet bij RWS. Jaar later heb ik er nog een schaal bij gekregen, zit dus nu in 10. Maar kan nog naar 11 binnen mijn functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
-1000

[ Voor 100% gewijzigd door Scmp op 25-06-2022 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
Scmp schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:25:
[...]

40u werken kan inderdaad, maar het is in principe tijd voor tijd. Dus de 4extra uren leveren geen salaris op en geen opbouw van extra vakantie-uren (tijd voor tijd).
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:59
Ik zou de topicstart even in membersonly tags zetten. Voor iemand die bij de rijksoverheid werkt is het nu wel heel makkelijk achterhalen wie jij bent.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
-

[ Voor 146% gewijzigd door Scmp op 04-05-2024 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-09 22:07
Scmp schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:16:
[...]

Netjes! Werken de meesten 36uur of 40uur (wat is populair)? 38uur is opzich ook prima denk ik, geen idee hoe je dan je week moet indelen. Moet 36 of 40uur nu al vastgezet worden. Of kan het later ook nog?
Dat kan je aanvragen aan je leidinggevende. Die moet dat goedkeuren :) Kan alle tijden verandert worden in overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
-1-

[ Voor 99% gewijzigd door Scmp op 04-05-2024 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
[...]

Netjes! Werken de meesten 36uur of 40uur (wat is populair)? 38uur is opzich ook prima denk ik, geen idee hoe je dan je week moet indelen. Moet 36 of 40uur nu al vastgezet worden. Of kan het later ook nog?
Ik ging erheen met de verwachting dat ik eindelijk niet steeds hoefde te reminden dat ik "maar" 4 dagen werk, maar dat viel tegen :+ De meesten op mijn/omringende afdelingen werken 5 dagen (met 36u contract, dus veel t4t).
Een paar doen 4x9.
Echter, bij totaal andere afdelingen merk ik weer andere gangbare uren, dus het wisselt echt flink.

Ikzelf begon op 4x8u (doe er een studie naast), werd al door ze gewaarschuwd dat ik beter 4x9u kon kiezen. Toen bleek dat ik daar inderdaad praktisch ook consequent aan kwam, hebben ze probleemloos m'n contracturen opgehoogd naar de 36.

Overigens doen de mensen die ik ken met een 38u-contracts "gewoon" 5x8u. Dan bouwen ze nog steeds 2u t4t op per week.

[ Voor 6% gewijzigd door Mijre op 09-05-2022 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mijre
Scmp schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:22:
[...]

Ah goede! Hoe doe ik dat? Kan ik dat nog aanpssn? Ben nog nieuw namelijk
[ mo ] Tekst hier. [ / mo ]
Maar dan zonder de spaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 01:32

Zenix

BOE!

Scmp schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Goed gedaan zeg! Netjes. Misschien kan ik ook richten op het “rechter-rijtje” van de schaal. Kan dan altijd nog zakken. Neem aan dat je ook onder CAO Rijk zit?
Jazeker! Overigens beginnen morgen de CAO onderhandelingen, dus hopelijk krijgen we nog paar procent erbij binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 20:16
[...]

Ook overheid maar dan IND

In principe kan je later altijd nog wijzigen.

Zelf werk ik 40 uur in de week maar dat is in de praktijk eerder 38 uur.
Heb geen vaste vrije dag / middag maar met het thuiswerken is het wel heel erg lekker om als het rustig is gewoon wat eerder te stoppen na overleg met collega's en wat verlofuren te schrijven.
Of als dat zo uitkomt een extra lange middagpauze te nemen en wat boodschappen te doen.

Sowieso heeft iedereen een Individuëel keuzebudget en kan je er altijd voor kiezen om wat uren te verkopen.

Bij de collega's die 36 uur werken zie je vaak dat het 4 X 9 is en een vaste vrije dag in de week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 27-09 11:09
Een topic vol ambtenaren ontspoort binnen 10 posts over hoe je je part-time tijd het beste kunt indelen. Niet teveel op de klok kijken ‘s-ochtends hè, anders heb je ‘s-middags niets meer te doen! :+
/flauw, sorry

OT: @Scmp Welkom op tweakers. Overal valt over te onderhandelen. Maar als ik het enthousiasme (!) in je TS goed interpreteer waren er niet veel andere bedrijven die je een aanbieding hebben gedaan. Go with the flow dan zou ik zeggen.

Anders heb ik meer info nodig. Eindafrekening zou ik niet op inzetten want eenmalig. Maar doe eerst maar even wat meer info. Kun je deze baan missen? Ben je onmisbaar? Hoeveel anderen voor dezelfde functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
-20

[ Voor 99% gewijzigd door Scmp op 25-06-2022 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 27-09 11:09
Ook al is er een handboek, over alles valt te onderhandelen. Het gaat de hiring manager alleen wat meer moeite kosten omdat hij/zij dan goedkeuring moet aanvragen aan de managementlijn naar boven. Hoe groter de afwijking van het handboek hoe meer mensen hun plasje erover moeten doen.

Wat je kunt doen om effectief te onderhandelen is een lijstje maken van dingen die jij komt brengen, dingen die je wil en dingen die je eventueel extra komt brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Onderhandelen bij de rijksoverheid is nauwelijks mogelijk. Zeker niet over schalen die bij functies horen. Er bestaat namelijk een functiegebouw die de schalen koppelt aan bepaalde functies.
Als je er eenmaal zit is doorgroeien doorgaans heel lastig, mocht je die ambities hebben.

Ik werk zelf overigens al sinds 2006 bij de rijksoverheid en het bevalt me nog steeds uitstekend.
Uren zijn vrij in te delen. Als je 40 uur werkt heb je ook nog een 10 vakantieweken per jaar.
Houd er wel rekening mee dat je bij bepaalde functies nagenoeg fulltime thuis moet werken. Ik ben bijvoorbeeld al sinds maart 2020 niet meer naar kantoor geweest, uitgezonderd een paar dagen die op 1 hand te tellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ik werk zelf ook bij de Rijksoverheid. Je kunt ook een beetje op de lange termijn gaan denken en kijken waar je ambities liggen om door te groeien. Er is een functiegebouw rijk waar je kunt kijken hoe je ook later kan doorgroeien en welke competenties daarvoor nodig zijn. Dat kun je meenemen in je onderhandelingen voor ontwikkelbudget of opleidingen o.I.d. Er zijn best veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en je eigen loopbaanpad vorm te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:56

mwa

afterhourpower1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:10:
Ik werk zelf ook bij de Rijksoverheid. Je kunt ook een beetje op de lange termijn gaan denken en kijken waar je ambities liggen om door te groeien. Er is een functiegebouw rijk waar je kunt kijken hoe je ook later kan doorgroeien en welke competenties daarvoor nodig zijn. Dat kun je meenemen in je onderhandelingen voor ontwikkelbudget of opleidingen o.I.d. Er zijn best veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en je eigen loopbaanpad vorm te geven.
Mijn ervaring is is dat opleiding en ontwikkel budgetten geen probleem zijn. Ik val onder EZK, maar volgens mij maakt dit niet zo veel uit.
Qua onderhandeling over schalen.. niet te doen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
mwa schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:59:

Qua onderhandeling over schalen.. niet te doen :'(
En dat is in principe ook goed. In een professionele organisatie zijn de functie- en competentieprofielen gekoppeld aan salarisschalen en plekken binnen die schaal. Als dat onderhandelbaar is kan je net zo goed daarvan af stappen. Het is dan immers weer zo dat degene die het beste kan onderhandelen en het een beetje goed kan vinden met de beoordelaars voordeel kunnen halen. Het hele idee van een goed salarisgebouw is transparantie. (en ja, ik weet ook wel dat er vaak wat gerommeld kan worden, maar dat zou niet zo moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 16:26
Die is hier te vinden: https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/.

Ik werk zelf twee jaar voor de Rijksoverheid. Het geboden salaris was netjes. De lease-auto van de vorige werkgever werd genegeerd, maar mijn reistijd werd bijna nihil.

Staar jezelf niet blind op een trede meer of minder. Het secundaire pakket is niet slecht: fiets deels uit brutto salaris, een beetje thuiswerkvergoeding, spaarverlof, betaald ouderschapsverlof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:56

mwa

mar-10 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Die is hier te vinden: https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/.

Ik werk zelf twee jaar voor de Rijksoverheid. Het geboden salaris was netjes. De lease-auto van de vorige werkgever werd genegeerd, maar mijn reistijd werd bijna nihil.

Staar jezelf niet blind op een trede meer of minder. Het secundaire pakket is niet slecht: fiets deels uit brutto salaris, een beetje thuiswerkvergoeding, spaarverlof, betaald ouderschapsverlof.
En niet te vergeten: pensioen. Prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Wat ik me van RWS weet te herinneren is dat de enkeling die geen inhuur was altijd tijd leek te hebben om allerlei workshops, symposia, lezingen en lunches bij te wonen. Heerlijk relaxt werk tempo!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1