Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 22:52
Ik ben op zoek naar een Smartwatch. Het is mijn eerste dus ik ben écht een leek wat dat betreft. Ik heb het bij Samsung qua telefoon altijd erg naar de zin. Ik heb nu een S7, ook niet meer de nieuwste telefoon maar ik vermoed dat de volgende telefoon ook weer een Samsung wordt. Sowieso een met Android besturing. Geen Iphone!
Vandaar dat ik voornamelijk ook (nog) naar de Samsung Watches kijk.

Kunnen jullie mij vertellen wat het verschil is tussen een Samsung Fit (of Fit 2) en een Samsung Watch 4 bijvoorbeeld (behalve de prijs dan natuurlijk)? Is een Fit alleen voor het sporten (lees hartslagmeting, stappenteller etc.) en ontbreekt daar de mogelijkheid om te bellen? Whatsappen (of in ieder geval Whatsapp lezen) etc.? Of zijn er andere c.q. meer verschillen tussen een Samsung Fit 2 en een Samsung Watch 4?

Via Tweakers heb ik in de Pricewatch gekeken en doorgeklikt naar Belsimpel. Zij hebben bij de Watch 4 op de site staan: 'Dit horloge ondersteunt geen mobiel internet, je maakt verbinding met internet via wifi'.
Hoe moet ik dit lezen? Is het dan zo dat je er tijdens een boswandeling, of een dagje stad niets aan hebt omdat je geen Wifi hebt? En kun je hem dan in feite alleen bij een Wifi router (openbaar, thuis, werk etc.) gebruiken of hoe werkt dit precies? Dat is wel vreemd als je de hele dag appjes wilt ontvangen c.q. lezen en telefoneren mijns inziens. En is het niet zo dat ze allemaal geen mobiel internet hebben?

Als laatste nog even een 'rare' vraag wellicht. Als ik naar bol.com ga dan zie ik dat zij via een partner (Telefoon-winkel) dit horloge ook verkopen. Deze staat echter niet in de Pricewatch als ik zoek op Samsung Galaxy Watch 4; hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:07
Een Fit (fitness tracker) is meer een bedoeld om je workout's bij te houden, vaak vrij eenvoudig.

Een smartwatch doet dat, en heeft vaak nog extra functies als het tonen, en soms beantwoorden, van berichten.
Er zijn uitgebreidere smartwatches die ook een oproep kunnen beantwoorden, meestal via bluetooth verbinding met je telefoon of een eigen SIM kaart.
Vaak hebben ze ook een eigen gps chip.

Voor beide geld eigenlijk wel dat ze altijd verbonden dienen te zijn met je telefoon via bluetooth.

Wat betreft de WiFi, volgens mij is dat vooral bedoeld voor updates etc. niet echt bedoeld om verbonden te zijn om berichten te versturen/ontvangen, dat gebeurt nog steeds via je telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door hansie_k op 09-05-2022 22:52 ]

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
Bedankt voor uw antwoord.
Kort samengevat komt het er dus op neer dat je met een activity tracker (en of die dan van Samsung, Fitbit of een willekeurig ander merk is maakt niet uit) géén berichten kunt lezen/soms beantwoorden en géén oproepen kunt aannemen. Heb ik het dan juist dat je daarmee de grootste verschillen te pakken hebt of zijn er meer grote (c.q. belangrijke) verschillen?
Nog een vraag over berichten; kunnen dat alle berichten zijn dus SMS, Whatsapp, e-mail etc.? Of zijn daarin uitzonderingen?

Ik ken verschillende mensen. De een heeft een smartwatch (Huawei) en de ander een activity tracker (Fitbit). Degene met de smartwatch zegt lang niet alle functies te gebruiken. Deze kan wel gebeld worden, maar volgens hemzelf niet uitgaand bellen. Klopt het dat je alleen gesprekken kunt aannemen of zou je ook via bluetooth een contact moeten kunnen zoeken uit je gekoppelde telefoon en deze uitgaand moeten kunnen bellen? Of is dit per smartwatch verschillend?
Een eigen SIM kaart zitten natuurlijk extra kosten aan. En hoe werkt het dan met je telefoonnummer; heeft je horloge dan een andere nummer als je telefoon. Lijkt me niet toch?? En het horloge moet ook de mogelijkheid hebben om een Simkaart in te stoppen of hebben ze dat allemaal wel?

Altijd verbonden met telefoon via bluetooth is geen probleem! Ik rijdt een relatief nieuwe auto en voor de handsfree koppeling met de auto staat de bluetooth toch dag en nacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Fifagek Kun je niet ook proberen in de Tweakers pricewatch al je wensen aan te vinken om zo een overzicht te krijgen?
Wordt de lijst te klein dat moet je een of meer eisen afzwakken/laten vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
@route99 Dat is zeker handig om te doen. Dat zal ik morgen eens doen.

Overigens doet het topic zijn naam geen eer (meer) aan. Waar het prijsverschil (Fit € 50,- andere al snel € 200,-) komt weet ik nu grotendeels. Bovenstaande vragen zie ik nu ook als algemene vragen waarbij het merk/type me niet uitmaakt alleen was dat mogelijk niet helemaal duidelijk voor de lezers.

Het voorbeeld van de Huawei zegt bijvoorbeeld ook niks; de vraag moet eigenlijk zijn kun je met een willekeurige smartwatch uitbellen? Of kun je met allemaal alleen inkomende gesprekken aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik vermoed dat je met een full feature in- & uitbel optie in het hoogste prijs segment komt en das >>> 200 euro... de 945 LTE is vanaf € 649,99.....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:07
@Fifagek ik gebruik al tijden een fitnesstracker van Xiaomi, de Band 6 op het moment.
Voor mij meer dan voldoende;
Ik kan de tijd zien (duh... ;) )
Ik kan binnenkomende berichten (sms, Whatsapp, Signal) en andere app meldingen lezen.
Ik kan zien wie er beld, en die weg-drukken.
Ik kan m'n workout's bij houden (dagelijks stappenteller, maar ook 'serieuze' work out als fietsen, wandelen, fitness, ...)

Aan de hand van de GPS van je mobiel tracker ie eventueel afstand, snelheid, locatie, ...

Extra's met een smartwatch is vaak dat je berichten kan beantwoorden, oproep kan aan nemen (via bluetooth), wat uitgebreidere info etc etc.
Het prijs verschil vind ik het meestal niet waard, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je wil.

Apple watch heeft een ingebouwde sim, en volgens mij heeft die dan het zelfde nummer als je mobiel, of is dat gekoppeld, maar ik kan er naast zitten.

Ben je een echt die-hard outdoor sporter, dan zou ik sowieso naar Polar, Garmin of Suunto kijken.

Wat al eerder is gezegd, zet je wensen op een rijtje, kijk in b.v. de pricewatch en ga reviews lezen / kijken.

Succes!

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Pagina: 1