Duur goedkeuren bouwvergunning zwembad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• neemerci
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:31
Ik vraag me af wat in de praktijk de duur is voor het goedkeuren van een bouwvergunning voor een zwembad in Belgie (EDIT :) )

Ik heb reeds bekeken en aangezien er reeds meer dan 80m2 verhardingen zijn heb ik een bouwvergunning nodig voor een zwembad te plaatsen. De uiterste termijn is als ik het goed heb is 3 maanden. Dit kan via een snelle invoer maar zover ik zie maakt dit gewoon het indienen gemakkelijker maar niet de doorlooptijd korter.

Toevallig kwam ik een artikel tegen van testaankoop en daar spraken ze dat een dergelijke vergunning binnen de maand zal goedgekeurd worden.

Klopt dit? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Trouwens de tuinarchitect heeft dit reeds gechecked met de voorschriften.

Ik kijk uit naar jullie ervaringen!

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik lees "testaankoop". Dat doet mij vermoeden dat dit om Belgie gaat?

If so lijkt met dat zinnig om te vermelden :)
Wij Nederlanders snappen nl bij voorbaat niks van BE wetgeving (en dat willen we ook niet :P )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:39

DropjesLover

Dit dus ->

De uiterste termijn is exact dat, de uiterste termijn. Eigenlijk altijd sneller dus.
Vaak kan je ook al iets bouwen terwijl de vergunningaanvraag loopt, maar dan loop je natuurlijk het risico dat wanneer de aanvraag niet goedgekeurd wordt je het bouwwerk op eigen kosten moet verwijderen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aannemende dat dergelijke vergunningen bij de zuiderburen ook via de gemeente lopen kan ik me zo voorstellen dat dat nogal verschilt van plaats tot plaats?

Heeft die architect geen ervaringen uit de buurt om een schatting te geven?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• neemerci
DropjesLover schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:02:
De uiterste termijn is exact dat, de uiterste termijn. Eigenlijk altijd sneller dus.
Vaak kan je ook al iets bouwen terwijl de vergunningaanvraag loopt, maar dan loop je natuurlijk het risico dat wanneer de aanvraag niet goedgekeurd wordt je het bouwwerk op eigen kosten moet verwijderen.
Mja als het druk is bij de gemeente kan die 3 maand eerder de regel zijn dan de uitzondering.

En zover ik weet mag je ook niet beginnen met de werken zolang je geen goedkeuring hebt.
En moet je het afficheren voor een maand. (komen ze soms zelf checken heb ik in het verleden gemerkt)

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:39

DropjesLover

Dit dus ->

neemerci schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Mja als het druk is bij de gemeente kan die 3 maand eerder de regel zijn dan de uitzondering.

En zover ik weet mag je ook niet beginnen met de werken zolang je geen goedkeuring hebt.
En moet je het afficheren voor een maand. (komen ze soms zelf checken heb ik in het verleden gemerkt)
Ah, afficheren, duidelijk een BE situatie dus :P

Maar goed, tot maximaal 3 maanden bij de gemeente (werkelijke doorlooptijd afhankelijk van de gemeente), 1 maand afficheren. Je moet dus rekenen op 4 maanden.
We weten niet welke gemeente, en de kans is klein dat iemand dezelfde verbouwing recent heeft gedaan.

Wat is je vraag nu? :P

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 09-05-2022 16:46 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• neemerci
DropjesLover schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:45:
[...]

Ah, afficheren, duidelijk een BE situatie dus :P

Maar goed, tot maximaal 3 maanden bij de gemeente (werkelijke doorlooptijd afhankelijk van de gemeente), 1 maand afficheren. Je moet dus rekenen op 4 maanden.
We weten niet welke gemeente, en de kans is klein dat iemand dezelfde verbouwing recent heeft gedaan.

Wat is je vraag nu? :P
Het gaat idd over een BE situatie. En testaankoop spreekt niet over gemeente X of gemeente Y. Wel dat het binnen 1 maand zou goedgekeurd zijn.
*Ik vraag* me echter af wat het in de praktijk is en wat andere mensen hun ervaring hiermee zijn :) (zoals het in het initiele bericht staat)

Mss eerder iets voor het zwembad topic. Of een ander forum.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:16

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Voor het verplaatsen van mijn voordeur moest ik ook een vergunning aanvragen, die hebben ze tot het einde gerokken, dus 3 maanden.

Dan nog 1 maand die affiche voor de deur voor je iets mag doen.

De Nederbelg !

Pagina: 1