Voltage upkrikken?

Pagina: 1
Acties:

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb een cel 466 op een Gigabyte GA-6vxe+ moederbord gister heb ik de fsb snelheid op 75 gezet en ook ok 83 geprobeert maar toen ging ie vaag doen.
Ik heb veel threads gelezen over oc'en enzo maar ik ben er niet achter gekomen hoe je het voltage hoger kan zetten.
Ik heb gelezen dat die celeron op 2.0 volt loopt en ik wil hem iets omhoog zetten iets van 0.05/0.1 volt.
Maar hoe doe ik dat, kan dat op het moederbord of in de bios? :?
(btw ik heb er ook een extra cooler ingezet, maar ik heb geen thermometer der in zitten :'()

Thnx

• Peveer
Niemand??

Ik kon niks vinden in de FAQ en ook niet in de search.

Verwijderd

upkrikken? :D

• Peveer
Ja omhoog gooien whatever you want to call it.
Maar kan je me helpen?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Mijn celeron 433 liep rocksolid op fsb 75, maar bij 83 ging ie vreemd doen, random lockups enzo.. heb van alles geprobeerd, voltage omlaag, omhoog.. loopt gewoon niet lekker op 83..
dus maar op 75 gehouden (kon niet per mhz opklokken)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Het is gewoon een Bios-setting. Op waarschijnlijk dezelfde plak als waar je je FSB omhoog krikt.

Let wel goed op je temperatuur; hogere voltage = hogere temperatuur, te hoge temperatuur = dode processor. :)

• Peveer
Het probleem is dat ik men fsb op men moederbord moest instellen.

Verwijderd

kijk eens in je moederbord boekje ?

• Peveer
Kon ik ook niks in vinden ik heb hem 2x door gelezen.
Snap der echt geen bout meer van. :?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
check je bios voor de gein eens, en zoek anders op je mobo naar aanwijzingen...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Peveer
In de bios kon ik ook niks vinden maar ik zal men mobo zo ff checken.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:27
Op zaterdag 25 augustus 2001 02:46 schreef MisterDon het volgende:
Let wel goed op je temperatuur; hogere voltage = hogere temperatuur, te hoge temperatuur = dode processor. :)
Mijn PIII 850 wordt met zowel de originele voltage 1,70 volt ongeveer even warm als op 978 MHz (115 FSB) met 1,85 volt. Ligt het dan aan m'n PIII of aan de goeie cooler? :)

Maar je hebt iig wel gelijk dat meer voltage over het algemeen ook meer warmte betekent

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:27
Op zaterdag 25 augustus 2001 19:42 schreef Peveer het volgende:
Kon ik ook niks in vinden ik heb hem 2x door gelezen.
Snap der echt geen bout meer van. :?
Met mijn ouwe computer kon ik het voltage ook niet veranderen, gewoon helemaal NIET.
Dat mobo is een Asus P2B-F en zelfs in de manual kon ik er niks over vinden.
Dus het kan goed zijn dat je mobo niet opgekrikt kan worden.

Ik kon alleen de FSB en Multiplier veranderen met jumpers op het mobo, want dat ouwe mobo-plankje kent nog geen Soft-Menu versies.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 25 augustus 2001 20:43 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Mijn PIII 850 wordt met zowel de originele voltage 1,70 volt ongeveer even warm als op 978 MHz (115 FSB) met 1,85 volt. Ligt het dan aan m'n PIII of aan de goeie cooler? :)

Maar je hebt iig wel gelijk dat meer voltage over het algemeen ook meer warmte betekent
Uitzondering die de regel bevestigt? :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op zaterdag 25 augustus 2001 20:45 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Met mijn ouwe computer kon ik het voltage ook niet veranderen, gewoon helemaal NIET.
Dat mobo is een Asus P2B-F en zelfs in de manual kon ik er niks over vinden.
Dus het kan goed zijn dat je mobo niet opgekrikt kan worden.

Ik kon alleen de FSB en Multiplier veranderen met jumpers op het mobo, want dat ouwe mobo-plankje kent nog geen Soft-Menu versies.
Ik heb hier ook nog een P2b staan en daar wil ik ook het voltage 'upkrikken' nou heb ik ergens gelezen dat je dan een paar pinnetjes moet afplakken oid op de processor :? Heeft iemand dit eerder gedaan en kan iemand mij dat duidelijk uitleggen, ben nl. van plan om me celly nog iets hoger te krijgen :P

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op zondag 26 augustus 2001 02:42 schreef ubermaestro het volgende:
...dat je dan een paar pinnetjes moet afplakken oid op de processor :? Heeft iemand dit eerder gedaan...
Dat werkte alleen op slot-1 celerons. Daar moest je inderdaad een paar pinnetjes afplakken voor ik meen 2.2V. Nadeel was dat als een bepaald pinnetje niet meer afgeplakt was (bijv. door wrijving), je processor meteen 2.8V voor zijn kiezen kreeg. Niet leuk. Maar kortom, met een socket-celeron gaat die afplak-truuk niet op. Maar als je een socket-celeron via een (FC)PGA adapter in een slot1 moederbord steekt, kun je soms op die adapter ook het een en ander instellen qua voltages. Ik weet niet of dat een beetje werkt, ik koop alleen moederborden die dat van nature al kunnen, vanuit het bios....
<UPDATE>
Op http://hardocp.com/articles/intel_stuff/bumpvoltage.html kun je zien dat het wél[b] op een socket celeron kan!
</UPDATE>

je zou nog je celeron kunnen lappen en arctic silver gebruiken enzo, maar core voltage omhoog gooien is eigenlijk de enige way to go.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1