Whitelist voor advertenties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Binnenkort gaat Tweakers live met het cookievrij advertenties serveren. In de podcast werd duidelijka angegeven dat dat success ook afhankelijk is van mensen die hun adblocker dan whitelisten voor tweakers.

Voor de mensen die niet alleen een adblock extention gebruiken in hun browser maar ook gebruik maken van een pi-hole of adguard type oplossing zou het heel fijn zijn als er een whitelist beschikbaar is om domeinen te whitelisten die hiervoor nodig zijn.

Het mooiste zou zijn als dit direct te syncen is met bijv een adguard zodat je het niet zelf hoeft bij te houden. Dit kan dan doormiddel van een plain txt file ergens hosten wat je kan invoeren in je oplossing die eens in de zoveel uur de domeinen synct.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Ik vind het een goed idee, hoewel een dergelijke allow-list feitelijk heel simpel kan (gebaseerd op ABP rules, maar ik neem aan dat adguard ook daarmee werkt en pi-hole wellicht ook?):
code:
1
@@||tweakers.net^$document

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Yes kan heel simpel zijn. Als tweakers.net t enige domein is, is t wellicht teveel moeite om een hele lijst te moeten hosten maar dan zou ik t ergens vindbaar maken.

Punt is meer dat t fijn zou zijn om ergens een lijst te hebben waarin we kunnen vinden wat er gewhitelist moet worden. Ik heb er geen inhoudelijk verstand van maar kan me voorstellen dat er domeinen zijn van jullie advertentie partner bijv die er ook op moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Pihole blokkeert puur op DNS basis. Maar ik meen te herinneren dat er voor de ads zelf een ander domein werd gebruikt dan t.net?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

F_J_K schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:53:
[...]

Pihole blokkeert puur op DNS basis. Maar ik meen te herinneren dat er voor de ads zelf een ander domein werd gebruikt dan t.net?
Ik dacht dat een pi-hole misschien ook wel domain-based rules van bekende lists zou kunnen parsen. Maar we gebruiken inderdaad een apart domein voor de ads, dus dat zou eenvoudig genoeg moeten zijn :)

Voor ABP en consorten is ook een disable-rule nodig voor eventuele cosmetische filter, dus dat combineren in een los bestand is dan wel handig :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
F_J_K schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:53:
[...]

Ik bedoel inderdaad een domain name based oplossing waarin Adguard Home bedoeld wordt en niet de browser extension.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnbprod
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Hallo, ik weet niet of ik op de goede plek ben, maar...

Mijn Ghostery-scherm ziet er anders uit, hoe kan ik hier een uitzondering maken voor Tweakers.net (en voor andere sites)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47DGJKuyBKVJYoRDO17856kFnkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8OSM5Exc1hhosUXZXch36qY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
rnbprod schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:03:
Hallo, ik weet niet of ik op de goede plek ben, maar...

Mijn Ghostery-scherm ziet er anders uit, hoe kan ik hier een uitzondering maken voor Tweakers.net (en voor andere sites)?

[Afbeelding]
Het blokje linksboven zegt 'Advertentieblokkering AAN', als je die op UIT zet, dan ben je er, lijkt me.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnbprod
Dat dacht ik eerst ook, maar dan staat het uit op alle websites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor Pihole etc staat de lijst overigens ondertussen op https://tweakers.net/info...uctie-whitelisten/#pihole

aa.tweakers.nl
ab.tweakers.nl

Die je via de webinterface kan toevoegen in de whitelist, of via de commandline: pihole -w aa.tweakers.nl ab.tweakers.nl --comment "tweakers.net advertenties"

--

Ghostery: ik heb geen MacOS dus kan niet meekijken. Is het mogelijk dat dit via de rader rechtsboven is in te stellen? In de zin dat er een algemene whitelist wordt uitgebreid met aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl

(Bij mijn weten worden die servers door geen enkele andere site gebruikt - en zijn cookieloos. Maar dat mogen de devvers bevestigen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnbprod
Dank jullie wel,

Nee helaas, het radertje herbergt alleen twee functies voor de gebruikersinterface.

Show Tracker Wheel in the browser toolbar
Trackers weergeven naast zoekresultaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
F_J_K schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:35:
Voor Pihole etc staat de lijst overigens ondertussen op https://tweakers.net/info...uctie-whitelisten/#pihole

aa.tweakers.nl
ab.tweakers.nl

Die je via de webinterface kan toevoegen in de whitelist, of via de commandline: pihole -w aa.tweakers.nl ab.tweakers.nl --comment "tweakers.net advertenties"

--

Ghostery: ik heb geen MacOS dus kan niet meekijken. Is het mogelijk dat dit via de rader rechtsboven is in te stellen? In de zin dat er een algemene whitelist wordt uitgebreid met aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl

(Bij mijn weten worden die servers door geen enkele andere site gebruikt - en zijn cookieloos. Maar dat mogen de devvers bevestigen).
Helden! Ik heb hem zojuist toegevoegd aan mn advised home Allowlist, werkt perfect! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:26

BCC

Mijn Ghostery heeft een grote knop "TRUST SITE" waardoor je een enkele site whitelist.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1