Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:45

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
We hebben in de aanbouw aan de achterkant van ons huis HR++ glas. Nou, dat is mooi, denk je dan.
Maar nu was ik laatst weer eens met mijn warmtecamera aan het spelen en toen viel me dit op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAbjeu0Bu6d281qavLOTphW-jpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JszanMDDicHd3YM22eKXLq5.jpg?f=fotoalbum_large

Oftewel, behoorlijk koude kozijnen. Is dit nu een serieus warmtelek, of hoe moet ik dit zien?
Zou dit beter zijn met kunststof kozijnen (daar zitten we sowieso aan te denken)?

Alle reacties

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 16:22
Wat voor kozijnen zitten er nu in dan?

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:45

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Nu zijn ze van hout.

Maar we ontdekten laatst houtrot. Dus het zal ook geen tropisch hardhout oid zijn.
Maakt de soort hout eigenlijk nog uit qua isolatie?

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.87b9

Dit zou ik me met kunstof kozijnen nog enigzins kunnen voorstellen. Die zijn bij mijn weten namelijk hol van binnen. Dat zou de wat koelere lucht kunnen verklaren.

Als je nu hout hebt, is dat massief. Lijkt me sterk dat dat koeler is aan de binnenkant?
Tenzij je houtrot hebt, en je houtenkozijn dus niet meer massief is...

null

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:21
Wat is temperatuur verschil, zonder schaal slecht te beoordelen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat voor profielen zitten er in het glas? Als dit glimmende aluminium profielen zijn dan is het waarschijnlijk een meetfout, een warmtebeeldcamera/IR-thermometer kan niet goed reflecterende vlakken meten.

Warmtefoto's maken is één, de beelden juist interpreteren is een tweede. Zie ook [IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2022 12:46 ]

Pagina: 1