gegevens vastgelopen externe HDD Dane Elec recoveren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stebodebebo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-05-2022
Beste leden van dit forum,

Ik heb een Dane Elec harde schijf waarop ik al mijn foto's en videos van mijn jeugd op heb staan. Bij het overdragen van een grote hoevelheid gegevens is de harde schijf op een gegeven moment vast komen te lopen. De harde schijf maakte een hard tikkend en zoemend geluid en de map kon ik niks meer mee aanvangen. Uiteindelijk heb ik de Dane Elec moeten afkoppelen. Sindsdien als ik de harde schijf aansluit komt hetzelfde geluid weer terug en herkent de computer de harde schijf niet meer.
Ik hoop erg graag de data die erop staat te kunnen recoveren.

Het gaat om een Dane Elec So Speaky 500gb.

Ik heb allerlei oplossingen geprobeerd die ik online vond zoals zoeken naar fouten bij lezen USB maar niets helpt tot nu toe.

Ik hoop dat er iemand is die weet hoe ik de data alsnog van deze externe HDD kan krijgen. Het lijkt alsof deze is vastgelopen. Wellicht weet iemand of het mogelijk is dat iemand of een bedrijf de harddrive zelf eruit kan halen en uit kan lezen?

De data op deze harddrive hebben voor mij grote emotionele waarde daar dit de enige foto's zijn nog die ik heb van mijn hele jeugd omdat bijna iedereen overleden is. Dit zeg ik niet om empathie te kweken, wel met daarbij als opmerking dat ik erg graag alle foto's en videos zou willen herstellen om aan mijn kinderen te laten zien :)

Hopelijk kan iemand me helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door Stebodebebo op 08-05-2022 23:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Google even naar data recovery zowel op Tweakers als op google.
Ga in zee met een gerenommeerd bedrijf
En bedenk je dat het je vermoedelijk minimaal 1k gaat kosten..

PS. Hierna, wanneer je de data terug hebt 1 schijf is geen backup.
Op meerdere plekken een backup bewaren. Dus meerdere schijven

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Eens met hierboven. Zie het geld dat je nu kwijt bent aan een recoverybedrijf als leergeld. De data is je veel waard. Ga niet zelf "prutsen" zodat de kans op herstel alleen maar kleiner wordt. Vraag vooraf een prijsopgave en wat ze kunnen herstellen.

Daarna een fatsoenlijk backup plan bedenken, waarbij je de 3-2-1 regel als leidraad kan gebruiken. Hoezeer dat voor een particulier nodig is, is de vraag, maar het zet je wel aan het denken over de mogelijkheden :).

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 09-05-2022 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Sindsdien als ik de harde schijf aansluit komt hetzelfde geluid weer terug en herkent de computer de harde schijf niet meer.
Dan niet meer aansluiten, je maakt het alleen maar erger.

Ik ben geen fan van de producten van het moeder bedrijf, maar ik hoor goede dingen over de NL tak van Stellar Data Recovery.

Als je bereid bent de schijf naar het buitenland te sturen, Polen bijvoorbeeld, is data recovery vaak erg betaalbaar.

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:00
Stanton schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:44:
Ik ben geen fan van de producten van het moeder bedrijf, maar ik hoor goede dingen over de NL tak van Stellar Data Recovery.
Euhmm....
Stellar Data Recovery betrouwbaar bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Je kunt waarschijnlijk over ieder bedrijf wel een paar horror stories verzamelen. Het is ook een kosten afweging. Maar nogmaals, ik heb goede verhalen gehoord m.b.t. Stellar NL. Of je er heen gaat maakt me geen zier uit, ik heb er geen belangen in.

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stebodebebo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-05-2022
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik had me zelf inderdaad ook al bedacht om voor de zekerheid data op 2 plekken te bewaren, better safe than sorry.

Ik ga aan de slag met de gegeven tips!
Pagina: 1