Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Het beeldscherm van mijn smartphone is kapot en ik wil er graag nog wat bestanden van importeren. Als ik hem aansluit op mijn PC (via de USB) heb ik geen toegang omdat ik dit nog op mijn telefoon zou moeten bevestigen. Dit lukt alleen niet meer met een kapot beeldscherm.

Is er een andere manier waarop ik toch nog toegang zou kunnen krijgen tot de foto's op mijn telefoon of dat ik mijn account zou kunnen bevestigen bijvoorbeeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welke telefoon?

Geroot toevallig? Dan kun je met adb nog iets doen.

[ Voor 64% gewijzigd door PD2JK op 08-05-2022 18:25 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:28
Als het om een S20FE gaat, deze ondersteunt DeX. Het is wel van belang dat je je toestel niet opnieuw hebt opgestart, want in dat geval zul je eerst je toestel moeten ontgrendelen op je telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
hcQd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:27:
Als het om een S20FE gaat, deze ondersteunt DeX. Het is wel van belang dat je je toestel niet opnieuw hebt opgestart, want in dat geval zul je eerst je toestel moeten ontgrendelen op je telefoon zelf.
DeX heb ik nu geïnstalleerd. Hij geeft nog steeds aan dat de telefoon 'niet is aangesloten'. Waarschijnlijk omdat ik dan toch eerst toestemming moet verlenen op mijn telefoon. Zou er niet een manier zijn om dit te omzeilen en rechtstreeks toegang te krijgen tot mijn bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ik denk niet dat je begrijpt wat DeX is. Hiermee kun je, via een geschikte hub, je telefoon met monitor en toetsenbord/muis gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
PD2JK schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:23:
Welke telefoon?

Geroot toevallig? Dan kun je met adb nog iets doen.
Het gaat om de Samsung Galaxy S20 FE (4G). Hij is (nog) niet geroot en dit is de eerste keer dat ik hem probeer aan te sluiten (via de USB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:58
Geen idee of dit werkt maar:
Via een USB-c hub zou je wellicht een beeldscherm kunnen aansluiten +muis +computer.

NVM, getest met Dell monitor met USB hub on board: no signal (bij een Realme telefoon)

[ Voor 28% gewijzigd door Cyriel85 op 08-05-2022 18:44 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 21:45

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Verkoop 'm bij zo'n lokaal telefoonreparatie winkeltje, maar geef aan dat je nog wat data er van nodig hebt. Dat is vaak geen probleem. Dan kan je die kopieren zodra het scherm vervangen is.
Nadeel is dat je er erg weinig voor terugkrijgt.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
hcQd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:36:
Ik denk niet dat je begrijpt wat DeX is. Hiermee kun je, via een geschikte hub, je telefoon met monitor en toetsenbord/muis gebruiken.
De DeX software wacht ook op toestemming van de smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Jesse_Eek schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:42:
[...]

De DeX software wacht ook op toestemming van de smartphone
Welke DeX-software? Dit is gewoon onderdeel van de firmware van je telefoon, je hebt alleen een hub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
hcQd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:44:
[...]

Welke DeX-software? Dit is gewoon onderdeel van de firmware van je telefoon, je hebt alleen een hub nodig.
Dit heb ik gedownload via

https://www.samsung.com/us/explore/dex/

Wat bedoel je precies met een 'hub'?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTZ1AcnagbOOyM-uPLWxUZpLmp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z8GrxKC9JXpBhMB3DxPDuraU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zh4VobaDpeVS_w2qZTRocnzI7nU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uzTlHUlgNloACsGBsSTE27NZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
JZX81_Drift schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:42:
Verkoop 'm bij zo'n lokaal telefoonreparatie winkeltje, maar geef aan dat je nog wat data er van nodig hebt. Dat is vaak geen probleem. Dan kan je die kopieren zodra het scherm vervangen is.
Nadeel is dat je er erg weinig voor terugkrijgt.
Dat zou wellicht nog niet zo'n gek idee zijn! Dan heb ik nog wel een stuk of tien kapotte telefoons liggen die ik dan kan afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
Cyriel85 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:40:
Geen idee of dit werkt maar:
Via een USB-c hub zou je wellicht een beeldscherm kunnen aansluiten +muis +computer.

NVM, getest met Dell monitor met USB hub on board: no signal (bij een Realme telefoon)
Bedankt voor de tip en het uitproberen! :)
Pagina: 1