Toon posts:

Soundblaster Z SE vreemd geluid links & rechts - onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cmoerman
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-12-2022
Voorheen gebruik ik met ingebouwd realtech. De versterker is aangesloten met realtech. Ik gebruik met de koptelefoon met max. hoge volume. Het werkt perfect. Ik ben doof, maar ik kan niet afzonderlijk regelen. vb. Lage toon moet zachter zijn. Midden toon en hoge toon moeten sterk versterkt worden. Helaas kan ik niet met de versterker gebruiken. Hoge toon is gewoon te zwak of niet hoorbaar. Lage toon is gewoon te luid.

Daarom heb ik soundblaster Z SE sinds april geïnstalleerd op lenovo desktop aangeschaft. Gekocht via amazon. Daar kan ik afzonderlijk tonen versterken of verzwakken in combinatie met de versterker. Het klinkt beter dan voorheen. Minder holle geluid. Maar de laatste weken hoor ik steeds vreemd geluid.

als ik YouTube: Left and Right Stereo Test 4K gebruik voor test, dan hoor ik plots links terwijl rechts moet zijn. Soms stil, of door elkaar gemengd. Het levert rare geluid op. Als ik doom 3 Evil speel, hoor ik verwarrend. Dan begin het langzaam stil, en dan plots luider.... of gemengd of links ipv rechts...

Ik heb getest met ander koptelefoon. Het probleem bleef hetzelfde op luidspreker lijn of koptelefoon lijn. Na talloze herstarten levert het niks op.

Dan ben ik zeker het probleem ligt aan soundblaster adapter. Defect? Er is niks met de versterker of koptelefoon. Was getest op realtech, dus ok.

Weet je iemand waarom? Dank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 13:50
Ik ken deze specifieke kaart niet, maar weet wel dat Creative vaak allerlei gare 'enhancers' en andere geluidseffecten in hun kaarten/software inbouwt. Check even of deze allemaal uitstaan (op de equalizer na dan)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cmoerman

Bedoel je daarmee? (ik schakel tijdelijk "realtek" in).

• cmoerman
Ik heb zojuist de adapter eruit gehaald en ontdek dat het defect was zie foto. Is dit oorzaak?

[Voor 9% gewijzigd door cmoerman op 14-05-2022 11:58]

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
cmoerman schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:57:
Ik heb zojuist de adapter eruit gehaald en ontdek dat het defect was zie foto. Is dit oorzaak?[Afbeelding]
Als ik even wat foto's opzoek, zie ik datzelfde kortere connectiepunt zitten, dus dat is de oorzaak niet:

https://images.app.goo.gl/ptheugfsFdFvicMx7

Volgens mij is dat vaker voor PCI, ik heb het dacht ik ook wel eens gezien bij videokaarten.

• cmoerman
Bedankt voor de info.

Na talloze uitgeprobeerd heb ik opgegeven. Ik ga de adapter terugsturen.
Misschien omruilen voor beter adapter van ander merk. Weet je iets?

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:33
je blijft nog altijd via realtek spelen op je foto

Ik zou dan eerder voor een usb headphone amplifier gaan. Heb zelf een creative usb, die heeft ook zijn dingetjes in combinatie met AMD, dus dat is geen optie. Je zou kunnen kijken voor een headphone amp met ingebouwde DAC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

cmoerman schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:57:
Ik heb zojuist de adapter eruit gehaald en ontdek dat het defect was zie foto. Is dit oorzaak?[Afbeelding]
Dat hoort zo. Ik heb even op eBay gekeken en alle SoundBlaster Z SE kaarten hebben een connector die iets korter is op de één na laatste positie.

https://www.ebay.nl/itm/125296235696

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cmoerman
De kaart is teruggestuurd. Ik vermoed dat het aan software ligt die af en toe niet goed functioneert.
Ik sluit mijn koptelefoon nog altijd aan mijn versterker. En dan aansluiten aan realtech. Dus USB is geen optie.
Ik gebruik nu fx sound software. Er wordt nog een stuk versterkt. Zo hoef ik mijn versterker niet op max versterken.
Persoonlijk vind ik dat soundblaster klinkt beter dan realtech. Jammer voor slecht software. Enfin.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee