Mijn huidige desktop (Intel core i5-6600) begint langzaam te worden en ik heb er voor gekozen om een nieuwe samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het browsen en office gebruik wil ik kunnen gamen op 1440P 60Hz, voornamelijk Minecraft vanilla en modded.
Daarnaast wil ik 4K/5K Gopro beelden kunnen editen met Davinci Resolve.
In de toekomst wil ik PCB's ontwerpen met CircuitMaker van Altium.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum bedrag van ca. 1200 euro in gedachte, minder is altijd mooi.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur waaronder mijn Philips 499P9H monitor gaat mee en ik ben van plan om mijn huidige GPU (EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0) mee te nemen en eventueel later te vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop exclusief GPU, zie het lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd Intel processors gehad en daarom heb ik nu weer voor Intel gekozen. Verder heb ik niet echt voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem is wel fijn.
Moederbord met bluetooth.
32GB ram.
Compacte behuizing met goede airflow (mesh front).
Ga je overklokken?
Nee, ik ben tevreden met de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Feedback op mijn lijst, past alles goed bij elkaar, is het genoeg of is het overkil voor wat ik wil? En tips voor componenten die beter zijn of beter bij elkaar passen of goedkoper zijn zonder te veel performance in te leveren zijn welkom.
Vraag:
Voor het video editen had ik in gedachte om een tweede 980 SSD te nemen om de projectbestanden op te zetten die ik wil editen. Is dit een goede optie of kan ik mijn NAS of externe SSD (Samsung T5) hiervoor gebruiken? Ik denk dat mijn NAS te langzaam is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het browsen en office gebruik wil ik kunnen gamen op 1440P 60Hz, voornamelijk Minecraft vanilla en modded.
Daarnaast wil ik 4K/5K Gopro beelden kunnen editen met Davinci Resolve.
In de toekomst wil ik PCB's ontwerpen met CircuitMaker van Altium.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum bedrag van ca. 1200 euro in gedachte, minder is altijd mooi.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur waaronder mijn Philips 499P9H monitor gaat mee en ik ben van plan om mijn huidige GPU (EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0) mee te nemen en eventueel later te vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop exclusief GPU, zie het lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd Intel processors gehad en daarom heb ik nu weer voor Intel gekozen. Verder heb ik niet echt voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem is wel fijn.
Moederbord met bluetooth.
32GB ram.
Compacte behuizing met goede airflow (mesh front).
Ga je overklokken?
Nee, ik ben tevreden met de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Feedback op mijn lijst, past alles goed bij elkaar, is het genoeg of is het overkil voor wat ik wil? En tips voor componenten die beter zijn of beter bij elkaar passen of goedkoper zijn zonder te veel performance in te leveren zijn welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 374,14 | € 374,14 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | € 196,14 | € 196,14 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 87,89 | € 87,89 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 79,89 | € 79,89 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2021) Zwart | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 97,16 | € 97,16 |
| 1 | Overige componenten | be quiet! LGA1700 Montagebracket | € 5,95 | € 5,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.075,97 | ||
Vraag:
Voor het video editen had ik in gedachte om een tweede 980 SSD te nemen om de projectbestanden op te zetten die ik wil editen. Is dit een goede optie of kan ik mijn NAS of externe SSD (Samsung T5) hiervoor gebruiken? Ik denk dat mijn NAS te langzaam is.