Fortigate met Synology Hyper-backup naar externe NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:16
Beste allemaal,

afgelopen vrijdag heb ik de router op mijn werk vervangen. Dit is nu een fortigate 60F.
Nu werkt het allemaal prima, behalve mijn Synology Hyper-Backup.

In het bedrijfsnetwerk draait een synology-NAS welke met synology-hyperbackup een backup maakt naar een externe lokatie (met ook een Synology NAS).
Helaas 'ziet' de bedrijfs-synology de externe NAS-niet meer. Ik heb het vermoeden dat er ergens een blokkade zit :-)

Hyperbackup draait op port 6281. de configuratie in de externe lokatie is niet aangepast en zou ook niet hoeven.

Wat ik mij afvraag: in principe kan de bedrijfsnas gewoon het internet op (dit staat open), maar ik vermoed dat ik ook een incomende port-forward moet doen (op dezelfde port 6281) weer terug naar 'binnen' toe. Dit heb ik geconfigureeerd n de fortigate maar toch werkt het niet.

Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 22:14
Het troubleshooten van dit soort problemen los ik vaak op door een packet capture te doen op de router of 1 van de apparaten. Ik heb niet heel veel ervaring met Fortis, maar ik denk dat ze dat wel kunnen. Dan zou je in ieder geval snel moeten zien of pakketjes wel naar buiten gaan, en of ze terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:38
Heeft die bedrijfs NAS een fixed ipadres en is dat niet verandert door het plaatsen van die fortigate?

Een poort forwarding is enkel bij de doel Nas nodig, maar heb je in die fortigate een firewall rule gemaakt die tcp over 6281 die poort toelaat?

Heb je gekeken of de firewall in de Nas aanstaat en zo ja of die geconfigureerd is om hyperbackup door te
laten.

Heb je geprobeerd een geheel nieuwe backup taak te configureren?

Ik neem aan dat je op de doel Nas Hyperbackup vault gebruiken anders zou je daar andere poorten moeten forwarden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
Kan je niet even terug kijken in de configuratie van je oude router om te zien of er daar speciale rules voor de Synology nodig waren? Dan kan je dat allezins al uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
@allemaal, bedankt voor alle info.
Doelnas is niet aangepast. alles zou daar gewoon op moeten draaien zoals het was :-)
ik denk dat tcp 6281-port in de fortigate niet aan staat. daar ga ik naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:58
Is het niet veiliger een site-to-site (IPSec) vpn opzetten naar remote site? Dan is je NAS niet open voor buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
@all het is inmiddels gelukt. door het vervangen van de router is het externe IP adres aangepast. deze moest ook nog in de backup-locatie-router worden aangepast. alles werkt weer. Dank voor alle hulp!
Pagina: 1