Dakdragers voor Hapro Softbox

Pagina: 1
Acties:

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:08
Ik heb een Hapro Softbox opvouwbare dakkoffer en wil voor mijn 2019 Focus Wagon dakdragers aanschaffen zodat de volgende keer wel alles wat vrouwlief en kinders klaarleggen mee kan op vakantie. Ik dacht dat met het vervangen van de Fiesta door deze alle ruimteproblemen opgelost waren, maar dat had ik dus duidelijk verkeerd gezien... :+

Anyways, de Softbox wordt met L-vormige beugels aan de dragers gezet en die kunnen daardoor max. 7 cm breed zijn. In principe kan dit natuurlijk met iedere willekeurige vierkante drager, maar ik het ook nog een Whispbar fietsendrager voor op het dak en die werkt met T-track. De spoeling wordt dan erg dun, want de enige drager die ik voor mijn auto kan vinden die voldoet aan de eis van T-track en <7 cm breed is de Farad Beamar 4.

Op zich lijkt die Farad best een aardige optie (kost weinig en heeft alle relevante keurmerken), maar ik blijf toch een voorkeur hebben voor Thule, Yakima of Atera. Die zijn echter standaard aero en daardoor te breed voor de L-beugels.

Ik heb daarom twee vragen en ik hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven:

- Is Farad een kwalitatief goed merk? Lees: vergelijkbaar met mijn voorkeursmerken.

- Zou ik die L-beugels ongestraft kunnen vervangen door T-track adapters? Ik zag dat die los te krijgen zijn en dat zou natuurlijk ideaal zijn. Ik wil echter ook liever niet dat bij een noodstop mijn Softbox ineens voorbij komt vliegen...

Any ideas?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC