Nedis Wifi smart controller kalibratie fout

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udarts
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb recentelijk de Nedis Wifi Smart curtain controller gekocht om mijn zonnescherm te bedienen. Het werkt, alleen opent het zonnescherm niet geheel. Ik heb geprobeerd te kalibreren volgens de app, maar ik krijg een kalibratie foutmelding.

Weet iemand hoe ik goed kan kalibreren, zodat openen en sluiten goed gaat?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almeerder
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik sluit me hierbij aan, als ik het zonnescherm open en daarna weer wil sluiten dan stopt hij op het laatste stukje, ik moet dan de motor besturing in de app omkeren om het laatste stukje dicht te krijgen. Iemand toevallig ook tegen dit probleem aangelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Depiet
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik sluit mij daar tevens ook bij aan.
Sinds een paar dagen heb ik ook een Nedis Wifi Smart curtain controller. Mijn zonnescherm sluit ook niet in zijn geheel.
Als ik ook de motor omdraai sluit deze wel het zonnescherm. Precies het zelfde probleem zoals de personen die hierboven geschreven hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvdm1801
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-07-2022
Helaas pindakaas, ik ervaar het zelfde probleem als bovenstaande..
Nadat de kalibratie is voltooid weigert het zonnescherm zich volledig te sluiten.
En om het nog erger te maken weigert dat ding ook nog eens om weer open te gaan. (Ook wanneer de motor is omgedraaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducobr
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-07-2022
Heeft iemand al de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 23:59
De mijne is denk ik stuk hij draait mijn motor stuk door zijn beveiliging heen. Na nog geen drie maanden volgens mij. Kan gelijk weer retour richting robbshop.. Gvd (Normaal stopt die als het zonnescherm een eindpuntbereikt, nu wil hij door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 20:08
LNDN schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 06:27:
De mijne is denk ik stuk hij draait mijn motor stuk door zijn beveiliging heen. Na nog geen drie maanden volgens mij. Kan gelijk weer retour richting robbshop.. Gvd (Normaal stopt die als het zonnescherm een eindpuntbereikt, nu wil hij door.
Stuk als in thermische beveiliging?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 23:59
Griffin2k schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:01:
[...]

Stuk als in thermische beveiliging?
Nee, de eind en begin positie. Hij blijft de motor doortrekken en de motor hoor ik zoomen. Heb nu weer de oude somfy knop erop en het werkt weer normaal. De nedis gaat voor repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 20:08
Allen, ik ga komende zondag (als mijn kinderen het toelaten 🤪) even rustig een stappenplan schrijven hoe de kalibratie goed te doen met de Nedis app.

Ik heb een kleine 20 minuten geleden het schijnbaar voor elkaar gekregen dat de Smart switch netjes het scherm in en uit kan doen, inclusief twee bonusseconden voor de zeker (mocht vanwege wind er extra weerstand zijn oid)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-04 09:24
Ik ben benieuwd naar het stappen plan, helaas ook bovenstaande problemen.

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 22:13
Ik heb gister ook geprobeerd om mijn zonwering smart te maken. Alles juist aangesloten lijkt het zonnescherm goed te werken, maar zodra het blauwe lampje gaat branden na een x aantal minuten gaat het zonnescherm een eigen leven leiden. Het zonnescherm gaat uit zichzelf in 3 stappen uit en daarna heb ik weinig controle meer over het scherm met de controller op de muur. Ik koppel de app en deze denkt al meteen dat hij gesloten is terwijl hij helemaal uit staat. Ik moet de bediening in de settings omkeren en daarmee krijg ik hem uiteindelijk na een aantal keren deze stap herhalen weer gesloten. Ik stel de snelle kalibratie in op 40 seconde en zet het zonnescherm uit en daarmee lijk ik het voor elkaar te hebben. Als ik dan het zonnescherm wil sluiten lijkt er geen beweging meer in te zitten zowel via de controller als via de app. Wat een flut product.

Ik heb de oude draaiknop weer gemonteerd aan de muur en deze werkt meteen weer fantastisch. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeshui
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-07-2023
Griffin2k schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:17:
Allen, ik ga komende zondag (als mijn kinderen het toelaten 🤪) even rustig een stappenplan schrijven hoe de kalibratie goed te doen met de Nedis app.

Ik heb een kleine 20 minuten geleden het schijnbaar voor elkaar gekregen dat de Smart switch netjes het scherm in en uit kan doen, inclusief twee bonusseconden voor de zeker (mocht vanwege wind er extra weerstand zijn oid)
Heb je hier toevallig nog een stappenplan voor? Ik heb alles geprobeerd maar blijf de melding kalibratiefout krijgen, mijn scherm blijft ook net niet helemaal goed open gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinbarry
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03-2024
Griffin2k schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:17:

Ik ben heel benieuwd of je toevallig al een oplossing hebt die je kunt delen. Ik heb precies hetzelfde probleem! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clempie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-05-2023
Kalibreren
Nedis Smartlife —> open “apparaat” → kies instellingen → kies “Nauwkeurige kalibratie”
Met dit scherm "bereid kalibratie voor" open –
Breng het scherm naar beide eindpunten met de “open” en “sluiten” knop, druk pauze waar je het scherm wilt laten stoppen.
Druk nu in de app op "Volgende" en nog eens op "Volgende". Kalibratie geslaagd.

Documentje met meer info over buismotor en schakelaar :
https://docs.google.com/d...hxNOQcSY/edit?usp=sharing
Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almeerder
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05-2023
clempie schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:25:
Kalibreren
Nedis Smartlife —> open “apparaat” → kies instellingen → kies “Nauwkeurige kalibratie”
Met dit scherm "bereid kalibratie voor" open –
Breng het scherm naar beide eindpunten met de “open” en “sluiten” knop, druk pauze waar je het scherm wilt laten stoppen.
Druk nu in de app op "Volgende" en nog eens op "Volgende". Kalibratie geslaagd.

Documentje met meer info over buismotor en schakelaar :
https://docs.google.com/d...hxNOQcSY/edit?usp=sharing
Succes
Dank voor het maken en delen! Zojuist even getest, voor mij werkt het nu als ik het zonnescherm altijd helemaal uit en weer in doe, het probleem ontstaat wanneer ik het zonnescherm maar voor een gedeelte open zet, hierna weer terug in gesloten stand dan sluit deze niet helemaal (en moet je de motorrichting omkeren om deze helemaal te sluiten)

Iemand hier nog een tip voor?
Pagina: 1