Netwerk op de camping tijdens de F1 in Oostenrijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreydevos
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07-05-2022
Goedemiddag allen,

Wij gaan dit zoals ieder jaar, ook dit jaar weer naar de Formule 1 in Oostenrijk. Waar het eerst nog hobbymatig was, is het ondertussen uitgelopen tot een heel evenement op zich waarbij 166 man, een compleet omgebouwde trailer, 12 leger tenten en nog veel meer dingen meegaan.

Nu hebben wij vorig jaar geprobeerd om een stabiele netwerk verbinding te maken zodat we via de KPN app televisie kunnen kijken en de DJ set met internet kunnen verbinden. We hebben dat geprobeerd met een hotspot via een telefoon, maar dit was laat maar zeggen niet echt een succes.

Naast dat er continue een telefoon moet zijn met onbeperkt internet en er geen 5G is, werken de duizenden mensen die op dezelfde mast verbonden zijn ook niet echt mee voor een stabiel internet.

Nu had de groep die naast ons stond een soort van kastje o.i.d. waarmee zij gewoon een goede internet verbinding hadden. Hoe zij dit precies hadden gedaan heb ik toen niet gevraagd. Daarnaast heb ik helaas geen contact gegevens van hen opgeslagen.

Het belangrijkste is de televisie, we hebben gekeken naar een schotel (alleen voor TV dan) maar helaas wordt daarop geen ViaPlay afgespeeld, wat toch echt wel essentieel is tijdens een F1 weekend.

Mijn vraag:

Hoe krijgen wij in Oostenrijk een stabiele internet verbinding op een camping waar het ontzettend druk is en er geen 5G beschikbaar is. Ik denk dat een Oostenrijkse simkaart sowieso nodig is, maar ik laat me graag adviseren.

Alvast heel erg bedankt namens de 166 personen die mee gaan :)F

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Weet niet of het mag hier maar ik kijk Foxsport F1 gewoon via internet hier thuis.......gratis. Dus als je internet in de lucht hebt, heb je ook tv. Olav Mol eronder en klaar.

Nb; wel een mooi uitje. Heeft Elon Musk niet zo'n internet verhaal wat overal werkt. Gebruiken ze in Oekraine toch ook?

Edit: https://www.nu.nl/tech/61...camping-te-gebruiken.html

[ Voor 43% gewijzigd door MotorBeast op 07-05-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreydevos
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07-05-2022
MotorBeast schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:18:
Weet niet of het mag hier maar ik kijk Foxsport F1 gewoon via internet hier thuis.......gratis. Dus als je internet in de lucht hebt, heb je ook tv. Olav Mol eronder en klaar.

Nb; wel een mooi uitje. Heeft Elon Musk niet zo'n internet verhaal wat overal werkt. Gebruiken ze in Oekraine toch ook?

Edit: https://www.nu.nl/tech/61...camping-te-gebruiken.html
Dit lijkt op zich wel een een goede oplossing. Zover ik kan zien moet je een kit aanschaffen van €639, verzendkosten van €81 en daarnaast nog is €99 per maand voor service kosten. Dan komen er ook nog kosten bij om het portable te kunnen gebruiken. Een beetje aan de dure kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja satelliet internet is denk ik de manier of je moet iets met een lokale access point regelen die je met een richtantenne kan gebruiken. Goedkoop zal het niet zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
jeffreydevos schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Dit lijkt op zich wel een een goede oplossing. Zover ik kan zien moet je een kit aanschaffen van €639, verzendkosten van €81 en daarnaast nog is €99 per maand voor service kosten. Dan komen er ook nog kosten bij om het portable te kunnen gebruiken. Een beetje aan de dure kant :)
Mailtje naar Max Verstappen of hij jullie wil sponsoren? Moet er wel vanaf kunnen met zijn inkomen. :+

Voor niets gaat de zon op en met 166 man is het toch te overzien?

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 07-05-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 17:15
jeffreydevos schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:05:

Nu had de groep die naast ons stond een soort van kastje o.i.d. waarmee zij gewoon een goede internet verbinding hadden. Hoe zij dit precies hadden gedaan heb ik toen niet gevraagd.
Dit kan een mifi router zijn geweest maar die werkt eigenlijk hetzelfde als een telefoon hotspot dus de beperkingen van slecht ontvangst/ te druk op de zendmast blijf je dan houden.
Alternatieven die ik kan bedenken zijn dan satelliet internet (zoals eerder mensen al opperde) of een straal verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:17
MotorBeast schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:17:
[...]

Mailtje naar Max Verstappen of hij jullie wil sponsoren? Moet er wel vanaf kunnen met zijn inkomen. :+

Voor niets gaat de zon op en met 166 man is het toch te overzien?
Dan moet meneer Musk dat ook wel kunnen sponsoren 8)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In Oostenrijk heb je toch gewoon ServusTV die het gratis uitzend?

Is het niet gewoon een DVB-T tuner geweest (net als Digitenne hierin NL)?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53
Wat ik mij eerder afvraag is waarom je een tv (en voor 166 man moet dat een flinke zijn) nodig voor de F1 terwijl je naar de GP zelf gaat? Je gaat op een tribune zitten waar een scherm staat en je kan alles volgen.

Voor de ultieme beleving bekijk je dit alles uiteraard via het scherm van je telefoon waarmee je alles opneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
jeffreydevos schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:05:
Goedemiddag allen,

Wij gaan dit zoals ieder jaar, ook dit jaar weer naar de Formule 1 in Oostenrijk. Waar het eerst nog hobbymatig was, is het ondertussen uitgelopen tot een heel evenement op zich waarbij 166 man, een compleet omgebouwde trailer, 12 leger tenten en nog veel meer dingen meegaan.

Nu hebben wij vorig jaar geprobeerd om een stabiele netwerk verbinding te maken zodat we via de KPN app televisie kunnen kijken en de DJ set met internet kunnen verbinden. We hebben dat geprobeerd met een hotspot via een telefoon, maar dit was laat maar zeggen niet echt een succes.

Naast dat er continue een telefoon moet zijn met onbeperkt internet en er geen 5G is, werken de duizenden mensen die op dezelfde mast verbonden zijn ook niet echt mee voor een stabiel internet.

Nu had de groep die naast ons stond een soort van kastje o.i.d. waarmee zij gewoon een goede internet verbinding hadden. Hoe zij dit precies hadden gedaan heb ik toen niet gevraagd. Daarnaast heb ik helaas geen contact gegevens van hen opgeslagen.

Het belangrijkste is de televisie, we hebben gekeken naar een schotel (alleen voor TV dan) maar helaas wordt daarop geen ViaPlay afgespeeld, wat toch echt wel essentieel is tijdens een F1 weekend.

Mijn vraag:

Hoe krijgen wij in Oostenrijk een stabiele internet verbinding op een camping waar het ontzettend druk is en er geen 5G beschikbaar is. Ik denk dat een Oostenrijkse simkaart sowieso nodig is, maar ik laat me graag adviseren.

Alvast heel erg bedankt namens de 166 personen die mee gaan :)F
Klinkt als een Mifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:22
Ik gebruik hier https://www.onlineineurope.com/
Onbeperkt internet. In een goede 4g ontvanger en gas erop. Bijvoorbeeld mikrotik

[ Voor 46% gewijzigd door RolenID op 07-05-2022 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43
Belangrijk is een goede mifi router. Liefst eentje met LTE CAT12 of hoger.

LTE CAT4/6 kan ook maar heeft minder banden, dus de netto doorvoer is trager. En zeker op drukke plekken kan dat het verschil zijn tussen wel of niet iets fatsoenlijks.

Blijft natuurljik wel de vraag of er uberhaupt capaciteit is, als die masten compleet overbelast zijn helpt niets meer. Dan is zo'n starlink setje een veel zekerdere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
[...]

Hmm, uitgerekend is dat 5€ per persoon.. Call me crazy maar dat kan er bij zo'n tripje wel bij denk ik en zoals velen het hier al aangegeven hebben, maakt niet uit welke 4G hotspot of SIM je gebruikt, hoogstwaarschijnlijk komt het allemaal uit op diezelfde overbezette zendmast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Euhm, voor 166 man internet faciliteren gaat gewoon serieus geld kosten. Dit soort kitjes zijn nog maar het begin. Er komen nog switches, bekabeling en WiFi AP’s bovenop…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Euhm, voor 166 man internet faciliteren gaat gewoon serieus geld kosten. Dit soort kitjes zijn nog maar het begin. Er komen nog switches, bekabeling en WiFi AP’s bovenop…
Is het niet enkel bedoeld voor wat centrale dingen (DJ, tv, ...)? En de mensen zelf via hun eigen 4G roamen?
Pagina: 1