Goedendag! Ik ben een first-timer met de intentie om mijn eerste zelfgebouwde desktop maar meteen goed te willen vullen. Ik heb een budget van 2500-3000 EUR en hoop hiermee een desktop samen te kunnen stellen die multifunctioneel gebruikt kan worden en qua specs waarschijnlijk goed en snel blijft draaien voor een aantal jaar.
Ik heb in een ver verleden wel desktops gehad waar ik dan zelf de upgrades van bepaalde componenten (denk extra RAM) op uitvoerde maar gebruik de laatste 10 jaar vooral een Macbook en doe het gamen via console. Het knaagt echter al een tijdje om toch weer de PC games markt op te zoeken en wil dan het liefste een desktop samenstellen die alles wat ik daarbuiten doe ook prima kan opvangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + fotobewerking (Photoshop) + home-office
Typen games: divers, vooral RTS maar ik zou graag de opties openhouden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het graag onder de 3000 EUR willen houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volledig clean, met uitzondering van scherm (LG 4k 27UL850-W), toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren. Maar was in de veronderstelling dat AMD processors vooralsnog een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter, maar verder geen eisen.
Ga je overklokken?
Ik wil dit zeker onderzoeken
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd naar jullie visie op de volgende twee dingen:
1) zijn sommige onderdelen beperkend om de grafische kaart optimaal te kunnen gebruiken?
2) matchen bepaalde onderdelen onvoldoende goed met elkaar
Ik heb in een ver verleden wel desktops gehad waar ik dan zelf de upgrades van bepaalde componenten (denk extra RAM) op uitvoerde maar gebruik de laatste 10 jaar vooral een Macbook en doe het gamen via console. Het knaagt echter al een tijdje om toch weer de PC games markt op te zoeken en wil dan het liefste een desktop samenstellen die alles wat ik daarbuiten doe ook prima kan opvangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + fotobewerking (Photoshop) + home-office
Typen games: divers, vooral RTS maar ik zou graag de opties openhouden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het graag onder de 3000 EUR willen houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volledig clean, met uitzondering van scherm (LG 4k 27UL850-W), toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 409,- | € 409,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-E Gaming Wifi II | € 269,- | € 269,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 Ti OC | € 1.399,- | € 1.399,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 79,89 | € 79,89 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W | € 153,96 | € 153,96 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 137,17 | € 137,17 |
Totaal | € 2.763,20 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren. Maar was in de veronderstelling dat AMD processors vooralsnog een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter, maar verder geen eisen.
Ga je overklokken?
Ik wil dit zeker onderzoeken
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd naar jullie visie op de volgende twee dingen:
1) zijn sommige onderdelen beperkend om de grafische kaart optimaal te kunnen gebruiken?
2) matchen bepaalde onderdelen onvoldoende goed met elkaar
[ Voor 7% gewijzigd door DMCN op 07-05-2022 14:15 ]