Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik heb zoals de titel al doet vermoeden wat problemen met het brandvlak van mn adapter lens ens en camera combo.

Ik had op Koningsdag een serie adapters gekocht. Het probleem gaat om een een Fotodiox M42-M4/3 adapter.
Deze probeer ik te gebruiken op een E-M10 mark 1 met een Vivitar6 135MM 1:28 auto telephoto.

Ik vraag me af wat het probleem precies is en waarom ik niet op dingen wat verder weg kan focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Kan je wat meer informatie bieden? Ik gok dat dit een MF lens is die je op een digitale camera gebruikt. Je ziet dan toch een onscherp beeld als je de lens op oneindig zet? Kan het zijn dat de camera niet met MF lenzen om kan gaan?

Edit: Je hebt niet toevallig de close-focus versie van die adapter? Deze: https://fotodioxpro.com/products/m42-mft-mcr-v2.
Als je de normale versie hebt (https://fotodioxpro.com/c...adapters/products/m42-mft) dan zou je de focus van de lens gewoon moeten kunnen gebruiken, let wel op dat dit het beste werkt als je de camera in Manual of Diafragma voorkeuze mode zet.

[ Voor 46% gewijzigd door Archer_VC10 op 07-05-2022 14:53 . Reden: Informatie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:53

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mijn schatting is dat de adapter iets te kort of lang is en daardoor niet tot infinity kan focussen. Is een probleem dat je wel vaker hoort. Het zou ook aan de lens kunnen liggen maar dan moet je het uittesten met een andere M42 lens.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
sys64738 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:56:
Mijn schatting is dat de adapter iets te kort of lang is en daardoor niet tot infinity kan focussen. Is een probleem dat je wel vaker hoort. Het zou ook aan de lens kunnen liggen maar dan moet je het uittesten met een andere M42 lens.
Nou we gaan in elk geval proberen met een andere lens. Je kan de adapter ook iets verstellen. Maar das erg veel gepriegel