24 inch monitor voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nieuwkomer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05-2022
Hi Tweakers,

Ik zoek een goede monitor van ongeveer 24 inch voor het thuiswerken. Op dit moment werk ik met een 27 inch quad hd monitor, maar dat is te groot voor mijn kleine bureau. Het is de bedoeling dat ik mijn laptop via usb-c kan aansluiten op mijn monitor (en kan opladen).

De monitor wil ik aan een monitorarm bevestigen, mijn laptop komt ernaast te staan. Ik bekijk veel video's en met enige regelmaat gebruik ik Photoshop of Première Pro. Hoofdzakelijk is het bedoeld voor werk en administratie. Mocht de monitor ingebouwde luidsprekers hebben of mocht de slimme soundbar van Dell gekoppeld kunnen worden, dan zou ik wel af en toe mijn PS4 willen aansluiten. Ik hou graag ook de optie open om in de toekomst een tweede monitor aan te sluiten, in plaats van een laptop (of juist een laptop gekoppeld aan 2 schermen als dat kan).

Doordat ik aan een 27 inch quad hd monitor ben gewend, ben ik gewend om veel bureaublad ruimte te hebben. Ik weet niet of op een 24 inch monitor full hd volstaat of dat quad hd een meerwaarde heeft. Dat hoor ik graag van jullie. Verder wil ik er veel uren op kunnen werken, met zo min mogelijk last van mijn ogen en van eventuele lichtinval.

Mijn budget is ongeveer €350.

In mijn zoektocht kom ik steeds op een Dell monitor uit. Het oog wil ook wat, dus mijn voorkeur gaat naar een strak uitziende monitor die niet al te zwaar is en VESA 75/100mm ondersteunt (aangezien ik het bevestig aan een monitorarm).

Zelf kwam ik al op onderstaande monitoren uit.
  • Dell P2423DE Zwart
  • Dell C2422HE Zilver, Zwart
  • Dell UltraSharp U2421E Zwart
Ik lees graag jullie advies over deze en andere geschikte monitoren.

Alvast bedankt!