Homekit Somfy Connectivity Kit verkeerde status

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dEjAvU24
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik gebruik de Somy Connectivity Kit om mijn zonnescherm (io) te koppelen aan HomeKit.

Dat werkt prima, alleen wordt de status van het zonnescherm verkeerd om weergegeven in HomeKit. Dicht=open en Open=dicht. In de Somfy app staat het wel goed.

Ik heb gebeld met Somfy en er werd aangegeven dat dit een bug was en dat het opgelost wordt, hoe lang dit ging duren wisten ze niet. Heeft iemand anders hier ook last van en misschien nog een workaround gevonden om dit te maken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas83
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06-2022
Ik herken het probleem. Ik had zelf het vermoeden dat het een lokaal probleem was maar het lijkt erop dat HomeKit het zonnescherm ziet als jaloezie en daarom de status verkeerd toont.

Ik wacht vol spanning de update af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 11:30

Rpower18

PSN: Rpower18

Dag Tweakers,

Ik was zelf aan het kijken naar dit systeem. Nu heb ik zelf luiken en een zonnescherm van Somfy. Beide hebben een “oud model” afstandsbediening, maar ik zie helaas nergens of ik die ook kan koppelen..

Is het gewoon de connectivity kit aansluiten en dan draadloos koppelen met het systeem? (Ervanuit gaande dat ik dan een RTS of IO motor erin heb zitten) Alvast bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speleding
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-03 16:03
Ik ben er ook net tegenaan gelopen. Ik heb ook een Google Home en daar doet hij het wel goed om. Misschien handiger als ze ingeklapt / uitgerold o.i.d te gebruiken, de Somfy app doet dat in het Engels, want of een zonnescherm "open" of "dicht" is, is ook een beetje subjectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonstetam
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-05 14:01
Rpower18 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:15:
Dag Tweakers,

Ik was zelf aan het kijken naar dit systeem. Nu heb ik zelf luiken en een zonnescherm van Somfy. Beide hebben een “oud model” afstandsbediening, maar ik zie helaas nergens of ik die ook kan koppelen..

Is het gewoon de connectivity kit aansluiten en dan draadloos koppelen met het systeem? (Ervanuit gaande dat ik dan een RTS of IO motor erin heb zitten) Alvast bedankt voor de informatie!
Ik zit met de zelfde vraag, weet je er al meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 11:30

Rpower18

PSN: Rpower18

Nee, helaas geen reactie gehad. En verder geen onderzoek naar gedaan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 09:10
ik heb het zelfde probleem.
Ik kwam deze link tegen wat het verklaard.

https://developer.apple.com/forums/thread/706101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrosko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-05 10:04
Dit probleem lijkt nog steeds niet verholpen, of weet iemand of hier al een fix voor is?
Pagina: 1