Advies nodig: Digital scan

Pagina: 1
Acties:

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
Ik wil een grundig breedbeeld tv kopen de MW 70 150/8dolby.

Deze heeft echter geen digital scan. Is dat erg? en wat doet het zoiezo?

alvast bedankt.

• Crazyhorse
niemand?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Als er ruis is op je beeld van een slechte opname, dan word deze opgevuld met kleuren die worden gecombineerd van de naastliggende pixels. Dit werkt bijhoolijk goed op onze Flips tv, maar als je geen oude/slechte opnames gaat bekijken, ist niet echt nodig.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Digital Scan zorgt er voor dat het beeld vloeiender verloopt, omdat het digitale gedeelte eigenlijk het beeld een beetje bevriest, dit is bij 100Hz bij goedkope tv's te zien met voetballen en tennissen, het geeft ook een meteoor-
achtig effect.

In combinatie met een DIGITAL COMB FILTER krijg je nog een stabieler beeld plus scherpte...

Maar het beste kun je gaan voor een echte PAL-PLUS decoder
ingebouwd, kost ongeveer 300.- meer, maar die past zich volautomatisch aan het formaat, zonder daarbij de hinderlijke smalle gezichten of brede lichamen.....

PAL PLUS is de officiele standaard, maar omdat het iets duurder is, heeft men allerlei electronische snufjes uitgevonden om het een beetje tegenoet te komen.

TROUWENS maar weinig zaken weten je te vetertellen wat PAL PLUS in werkelijkheid doet, net als het fenomeen S-VHS/S-VIDEO welke eerste van JVC een uitvinding is om bijna het DV(digitale video te benaderen) terwijl de laatste een plug betreft van Hosiden die de Chrominance en de Luminance gescheiden transporteert om elkaar niet te beinvloeden, en zo een beter beeld waarborgt via een goed
afgeschermde kabel+plug!

Er zijn wel sites waar hierover verder ingaat tot in details, moet je even kijken bij startpagina's.......
succes.

• Crazyhorse
Ik dank u hartelijk voor de info. :)

En ik ga maar weer eens verder zoeken naar een ander model tv.

Thanx