Qnap kan ik niet inzien op mij modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Trust2121
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-05-2022
Hoi ik heb een qnap nas die heb ik aan gesloten op mij router (tp link ) want mij modem kan ik niet bij port zit vol maar via mij router zie ik de nas wel maar niet op mij modem want mij nivdia shield zit aangesloten via mij modem

Wat moet ik nu doen zo dat ik via mij router en modem nas kan gebruiken

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou iets meer interpunctie kunnen gebruiken om je verhaal wat te verduidelijken. Je kunt niet bij je QNAP nas die je op je router hebt aangesloten? Of kan je er niet bij als je op je modem (?) bent ingelogd?

Kijk eens wat voor IP adres dat ding heeft, misschien word je er wijzer uit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Trust2121
Outerspace schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 01:05:
Je zou iets meer interpunctie kunnen gebruiken om je verhaal wat te verduidelijken. Je kunt niet bij je QNAP nas die je op je router hebt aangesloten? Of kan je er niet bij als je op je modem (?) bent ingelogd?

Kijk eens wat voor IP adres dat ding heeft, misschien word je er wijzer uit.
Ik kan wel gebruik maken qnap nas via mij router maar via modem niet en mij nivdia shield zit via modem aangesloten via kabel ik gebruik die router voor smart home bediening en voor de nas

Ip van router is dynamisch IP

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Trust2121 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 02:10:
[...]

Ip van router is dynamisch IP
En welk dynamische IP is dat?
En welk IP heeft je modem?

Als die IP reeksen niet overeen komen en er geen route is tussen deze netwerken gaat het niet werken.

Idealiter zet je dan je router in access point modus, dan is het een “domme” wifi zender met switchpoorten, dan is alles weer één netwerk. De WAN poort van de router laat je leeg (ook modem naar router niet op de WAN poort) en DHCP zet je uit op de router.

I reject your reality and substitute my own

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Een router zorgt voor een scheiding tussen twee netwerken, dus dan is het niet zo raar dat een apparaat in het ene netwerk een apparaat in het andere netwerk niet kan vinden. Dat zal je handmatig moeten instellen, of de router als switch gebruiken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hallo @Trust2121 , welkom op GoT. :) Even wat opmerkingen op jouw openingspost. Om jou goed te kunnen helpen is het makkelijk dat je volledig bent in het geven van informatie, maar ook duidelijk omschrijft wat het probleem is dat jij ondervindt. Daarnaast ook duidelijk omschrijft hoe de huidige situatie nu is en wat jijzelf reeds hebt uitgezocht.

Ik ben zelf geen taalpurist, maar enige juiste zins opbouw, interpunctie en het juiste gebruik van woorden is daarbij wel erg makkelijk, zodat wij elkaar goed begrijpen. Daarom het verzoek aan jou, jouw openingspost even bij te werken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Trust2121
nelizmastr schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:11:
[...]

En welk dynamische IP is dat?
En welk IP heeft je modem?

Als die IP reeksen niet overeen komen en er geen route is tussen deze netwerken gaat het niet werken.

Idealiter zet je dan je router in access point modus, dan is het een “domme” wifi zender met switchpoorten, dan is alles weer één netwerk. De WAN poort van de router laat je leeg (ook modem naar router niet op de WAN poort) en DHCP zet je uit op de router.
Dankjewel ik ga dat proberen
Pagina: 1