Usb 2.0 op USB-c hub werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 23:00
Ik heb voor mezelf een Verbatim Multiport USB c hub gekocht, vermits er op de nieuwe laptops geen ethernet aansluiting op zit en weinig USB poorten. Nu kom ik echter vreemde taferelen tegen met deze hub. De USB poorten werken enkel als men een USB 3.0 apparaat aansluit. Indien men een muis of toetsenbord USB 2.0 aansluit dan wordt deze niet herkend. Nu, dit heb ik getest op diverse systemen. Op een HP EliteBook 855 G8, HP Elitebook 850 G7, HP EliteBook 830 G6, Microsoft surface Laptop 4. Op al deze toestellen is dus hetzelfde probleem.

Echter werkt dit allemaal wel, wanneer ik deze verbindt op een HP Z-book studio G8, Lenovo Chromebook en op een HP EliteBook 850 G3. Echter bij die laatste kan ik geen scherm aansluiten op de HDMI poort, vanwege het ontbreken van DP Alt mode.

Ik heb al de energieinstellingen zitten nakijken, wat ik op diverse websites terug vindt. Echter helpt dit niet door energie besparen op de USB poorten uit te schakelen. Ook heb ik de laatste chipset driver geïnstalleerd.

Op de werkende toestellen zie ik ook in apparaatbeheer dat zowel de generic speedhub 3.0 als generic USB hub zichtbaar is. Bij de niet werkende laptops wordt de generic USB hub niet gevonden. Ik heb ook via een Windows 10 installatie USB schijf gestart en ook hier werkt deze out of the box op de Z-book, maar op die andere laptops niet.

Hebben jullie nog enig advies, want ik weet het op dit moment niet meer.

Het gaat om deze hubs: https://www.verbatim-euro...C-gigabit-ethernet-49141/

Bedankt voor jullie advies.