Ik zoek een eenvoudige mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-03 10:36
Ik zoek een simpele mediaspeler met als belangrijkste eigenschap om vanaf een ingebouwde harde schijf eigen media, zoals films, foto’s af te kunnen spelen en om via het (thuis)netwerk bestanden vanaf pc (Windows 11) van en naar de mediaspeler te kunnen kopiëren met een vaste internetverbinding. Ik heb een moderne tv waar ik dus diverse en voor mij voldoende apps ter beschikking heb. Ik heb daarnaast ook Netflix.

Ik heb al jaren een mede8er, waar ik nog steeds ontzettend veel plezier aan beleef. Maar deze wordt al jaren niet meer ondersteund en het is dan ook wachten op storingen. En mede8er (voor zover ik weet) is ook gestopt met uitbrengen van nieuwe spelers. Jammer!
Ook Dune lijkt mij geschikt, maar ook deze is niet of nauwelijks nog te koop. Ik heb ook nog naar een Zappiti 4K Pro en een Zidoo gekeken, maar die hebben voor mij veel te veel onnodige toeters en bellen en zijn bovendien vrij duur. Ook Kodi lijkt mij niet geschikt; had ik ooit, maar veel gedoe mee gehad. Plex heb ik ook, maar werkt toch niet echt lekker.

Ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dune , Zappiti, Oppo,zijn best wel interessante maar relatief dure oplossingen.

Dune 4K pro en de Zappiti 4K staan/stonden hier ook.. Ben toen gaan kijken naar een Nvidia Shield Pro. Rond de 200 euro. Staat Kodi op met Aeon Silver skin op en je kan er in principe alles mee doen wat jij wilt.

Mijn advies zou zijn Nvidia Shield Pro. Met dat Kodi kom je er wel uit. Is ook een topic voor hier op Tweakers. Anders de Zidoo Z9X, lijkt een kloon van de Dune 4K Pro en is netjes aan de prijs

[ Voor 9% gewijzigd door NoahAmber op 07-05-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@afarensis Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Mediaspelers waar je een harde schijf in kan doen, zijn een uitstervend iets. Spelend met de filters in de Pricewatch kom ik tot dit kleine groepje: https://tweakers.net/medi...bYoy8PX2E_UBmMRgwzYJva-0B

Het is makkelijker om met een externe harde schijf te werken. Of beter nog een NAS in je netwerk te plaatsen. Alternatief zou nog kunnen zijn om gedeelde mappen te maken op die Windows pc zodat je die kan benaderen.

Kodi en Plex zijn overigens geen mediaspelers maar software. Heb ze beiden gebruikt en als je het even goed inregelt, heb je er weinig omkijken naar.

Ben zelf ooit begonnen met een Dune. Daarna zijn er nog een Minix, Intel NUC, AppleTV en Raspberry Pi voorbij gekomen. Maar sinds enkele jaren ook een Nvidia Shield Pro. Aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Beiden zeer bedankt voor de info. Ik ga mij er eens in verdiepen, waarna ik zeker nog zal terug koppelen.
Beide raden jullie dus o.a. de Nvidia Shield Pro aan. Ik zal hier met extra aandacht naar kijken.
Nogmaals dank.....

Ok, verplaatst naar CEA, sorry, wist ik niet.. Zal daar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Niet goedkoop, wel simpel: een Apple TV met Infuse Pro erop. Zet je films op een NAS of een andere netwerkschijf (sommige routers met USB maken van een USB schijf een netwerkschijf). Werkt perfect, geen reclame, altijd soepel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Bedankt,
Maar een Apple TV met Infuse Pro draait toch alleen op Apple-apparaten? En die heb ik niet....
Of begrijp ik iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:00
Het is een apparaat geen programma,kan je gewoon aansluiten op je tv🙂

https://www.bol.com/nl/nl...3epQzoEAQYAyABEgIiAfD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Sorry, verkeerd begrepen. Ik ga het eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Alles overziend, lijkt mij de Nvidia Shield het meest geschikt voor mij.

Ik heb nog wel een aanvullende vraag als het mag.
Mijn broer heeft een Zappiti 4K Pro, maar die is voor hetgeen ik er mee wil, niet geschikt.
Deze speler kan een aantal filmformaten zoals dvd-bestanden (VIDEO-TS) niet direct afspelen, wel de onderliggende bestanden, maar dat is onhandig. Ook geen WMA- geluidsbestanden en v.w.b. foto’s, alleen JPG en PNG. Ik heb o.a. duizenden foto’s in andere formaten, zoals BMP en TIFF.

Vraag is dan ook: kan de Shield wel afwijkende en soms wat oudere bestandsformaten afspelen, met name omdat ik er daar nog veel van heb, kinderfilms van vroeger bijvoorbeeld, het DVD-formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 07:28
afarensis schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:50:
Alles overziend, lijkt mij de Nvidia Shield het meest geschikt voor mij.

Vraag is dan ook: kan de Shield wel afwijkende en soms wat oudere bestandsformaten afspelen, met name omdat ik er daar nog veel van heb, kinderfilms van vroeger bijvoorbeeld, het DVD-formaat.
VIDEO_TS folder is alles behalve afwijkend toch? Met VLC player kun je VIDEO_TS folders op de shield afspelen. KODI kan dat volgens mij ook. Het enige wat de shield niet afspeelt zijn fysieke VHS tapes :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ook al zou je iets tegenkomen dat niet direct afspeelt, je kan het met diverse tools eenvoudig omzetten naar een meer gangbaar formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Hulleman schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:09:
[...]

VIDEO_TS folder is alles behalve afwijkend toch? Met VLC player kun je VIDEO_TS folders op de shield afspelen. KODI kan dat volgens mij ook. Het enige wat de shield niet afspeelt zijn fysieke VHS tapes :P
Ik weet niet of het gebruikelijk is om te quoten. Anders hoor ik het wel... Hoe kan ik anders op een voorgaand bericht reageren?

Nee, zeker niet afwijkend, verbaast mij dan ook met zo'n dure Zappiti. Aha, dus weer een pluspunt voor de Shield...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
S1NN3D schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:46:
Ook al zou je iets tegenkomen dat niet direct afspeelt, je kan het met diverse tools eenvoudig omzetten naar een meer gangbaar formaat.
Ja, dat is mij wel bekend. Maar ik heb vele tientallen films en duizenden foto's. Dus dat is dan nogal een klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Een Raspberry Pi. OSMC https://osmc.tv/ op een SD-kaartje zetten en klaar. Bediening gaat via de afstandsbediening van de TV.

Heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Bedankt voor je tip. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik ga denk ik voor de Shield.
Ik heb overigens jaren geleden een van de eerste types van Raspberry (klein doosje) in Amerika besteld.. Dus wel een beetje mee bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Ik sta op het punt om de Shield te bestellen...

Nog even een laatste vraag:

Mijn Engels is niet geweldig, zit er een Nederlandstalige handleiding bij? En kan Support ook in het Nederlands? of een Nederlandstalig forum?

George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Bijgesloten handleidingen is iets van het verleden. Het is al wat jaartjes terug dat ik mijn Shields kocht, volgens mij zat er niets bij.

Maar alles is online beschikbaar: https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/support/shield-tv-pro/. En het internet is sowieso je beste vriend natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Ok bedankt, weet ik dat. Maar we komen er wel uit. Heb inmiddels ook al een andere NL-handleiding gevonden. En anders mijn Engels maar een beetje oppoetsen....

Nogmaals allen dank voor de nuttige informatie. Ik ga de Shield op korte termijn maar kopen....
Pagina: 1