HDMI switch icm KNP box of geluidsset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Ik zoek een?
HDMI switch om te gebruiken om te switchen tussen een KPN box en een Nintendo, of een Nintendo en een Sony surround setje

Wat heb je zelf al gevonden?
Tot nu toe heb ik een HDCP 1.4 switch van Ugreen geprobeerd, maar die wilde niet werken met zowel de KPN box, als de surround set. Gek genoeg deed deze switch het wel als ik de KPN box qua output op 1080i zette. 1080p of 4K, en geen beeld. De Nintendo gaf gelijk perfect beeld, en gaf geen enkel teken dat de switch iets uitmaakte.

Daarna een HDCP2.2 switch van Nedis geprobeerd, omdat ik vermoedde dat het wel eens kon liggen aan copyright protection vanuit de KPN Mediabox.
Helaas geeft deze switch ook geen kik vanuit de Mediabox. Op de surround set zie ik gek genoeg wel dat het volume reageert via eARC, en dat de TV duidelijk de geluidsset detecteert. Maar qua geluid doorgeven, no game. Ook hier doet de Nintendo het natuurlijk weer perfect.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben vooral benieuwd of iemand weet waarom zoiets simpels als een HDMI switch voor zoveel ongein kan zorgen. Dat de KPN box niet wil meewerken kan ik nog snappen, want die zijn waarschijnlijk enorm bang voor mensen die programma's gaan doorlussen naar een externe recorder oid.
Maar waarom mijn surround set zo enorm kieskeurig is, snap ik niet. Vooral omdat beide switches duidelijk het Nintendo signaal perfect kunnen doorgeven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:28
Is dat de enige vraag die je hebt, of wil je ook graag een oplossing? Zo ja, dan hebben we meer info nodig. Welke apparatuur gebruik je allemaal en wat wil je op wat op welke manier aansluiten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |