Inloggen op client met work account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 19:59
Is het mogelijk om op Windows 11 in te loggen met een business basic account?

Het lukt mij tot op heden wel met een personal account en vervolgens het work account toevoegen.

Ik zou echter graag direct met het work account inloggen. Ik heb hier op diverse Microsoft sites geen oplossing voor gevonden.

Wanneer ik het work account probeer krijg ik de melding dat dit geen Microsoft account is...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:46
pitchdown schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:42:
Is het mogelijk om op Windows 11 in te loggen met een business basic account?

Het lukt mij tot op heden wel met een personal account en vervolgens het work account toevoegen.

Ik zou echter graag direct met het work account inloggen. Ik heb hier op diverse Microsoft sites geen oplossing voor gevonden.

Wanneer ik het work account probeer krijg ik de melding dat dit geen Microsoft account is...
Is je device wel Azure AAD enrolled?

Dit is wel een aardige site met wat uitleg en hoe je het kan instellen: https://geekshangout.com/windows-11-joining-to-azure-ad/

Daarna zou het ook met business basic moeten werken (gebruik het zelf ook)

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 06-05-2022 20:48 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 19:59
HKLM_ schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:45:
[...]

Is je device wel Azure AAD enrolled?

Dit is wel een aardige site met wat uitleg en hoe je het kan instellen: https://geekshangout.com/windows-11-joining-to-azure-ad/

Daarna zou het ook met business basic moeten werken (gebruik het zelf ook)
Ja!
Ik krijg wanneer ik wil overschakelen naar een een Microsoft account deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLxccZoc5Y9uXvQZ_YjQp8GgE2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZ077o8OivOxuvknIWjYbs8H.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard met mijn azure ad account geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:46
pitchdown schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:02:
[...]

Ja!
Ik krijg wanneer ik wil overschakelen naar een een Microsoft account deze foutmelding:

[Afbeelding]

Uiteraard met mijn azure ad account geprobeerd
Je doet het zo te zien niet goed, een microsoft account wil overschakelen moet het een microsoft account zijn. Jij geeft aan dat je device AAD joined is.

Als je dat correct hebt gedaan dan kan je op het inlogscherm van windows gewoon inloggen met je email adres en wachtwoord aangezien je dan met AAD praat. 😀

Kan je anders eens de output posten van

Admin cmd: dsregcmd /status

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 06-05-2022 21:06 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:08
Misschien ten overvloede, maar gebruik je wel Windows 11 Pro of Enterprise?