Defecte PC verkopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffonthunder
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-06-2024
Hallo mensen, ik heb een probleem.

Ik zat achter m'n desktop, maar ik las een boek. Ik hoorde een raar zoem geluid, het werd harder en harder, en toen klik! De stop van alléén mijn kamer was doorgeslagen.
Ik zette de stop weer aan, maar mijn pc start niet meer op.
Als ik nu op de aan-knop druk gebeurt er niets, geen fan of piepje. Ik vermoed dus dat de voeding kapot is.

Ik gebruikte hem vooral voor games, maar hier ben ik al een tijdje mee gestopt, momenteel gebruik ik gewoon mijn laptop. Vandaar dat ik al van plan was mijn pc te verkopen, maar dat kan nu niet meer.

Is het onbeleefd een defecte PC aan te bieden? Zouden mensen geïnteresseerd zijn? Of zal dit de waarde van mijn pc te veel naar beneden brengen? Of moet ik hem naar een computerwinkel brengen om hem na te kijken.

Het is een mid-range game pc: ik was van plan er iets van 500 euro voor te vragen (werkend)

MSI GeForce GTX 1660 ARMOR 6G OC - i5 6600K - 16gb Ram - Sharkoon Case

Ik hoor graag jullie mening :9 :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Natuurlijk kun je je defecte PC te koop aanbieden. De begeleidende tekst van de advertentie is al klaar.
Facturen erbij, want die videokaart lijkt mij nog niet zo oud. Kan iemand nog wel garantie op claimen, mocht die ook de geest hebben gegeven.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffonthunder
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-06-2024
Hey bedankt voor je reactie, goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Je zult wel rekening moeten houden dat mensen wat lager zullen bieden. Ze hebben er immers zelf ook weer werk aan. Maar als je advertentie duidelijk is, is er niets mis mee.

Je schoonmoeder te koop aanbieden, dat is dan wel een voorbeeld van onbeleefd, hoe je het ook verwoordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
Als je verwacht €500 te krijgen voor het systeem werkend, dan zal je hoogstwaarschijnlijk een stuk minder ervoor krijgen als 'ie niet werkt, mits je er eerlijk bij zet dat 'ie niet werkt. Maar de enige manier om erachter te komen hoeveel ervoor gegeven wordt, is door het te proberen.

Mocht je de biedingen te laag vinden voor je niet-werkende systeem, kan je altijd nog besluiten om zelf je computer te (laten) repareren, en na reparatie opnieuw te koop aan te bieden :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:24
Ik zou er gewoon zelf een andere voeding in zetten. Zo ingewikkeld is dat niet. De aanschafwaarde krijg je er in een veelvoud voor terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 07:54

JayPe

Ondertitel

Niet werkende pc, waarvan je niet weet wat er stuk aan is? Ik bied 50.. Wie biedt er meer? Niemand? Groot gelijk. Want waarschijnlijk is alleen de voeding overleden, maar misschien is alles wel gesneuveld.

Valt niet te testen, dus meer dan de oud ijzerprijs bieden is al een risico durven nemen.

Dus: Voeding vervangen (als je dat zelf kunt), of anders enkel de videokaart los verkopen; heb je nog een beetje kans, als je m verkoopt 'met 2 dagen garantie' zodat de koper 'm in zn eigen systeem kan testen.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 23:21
Een defecte PC is niet veel meer waard dan de schroot prijs. Potentiële kopers moeten vertrouwen op jouw woord dat alleen de voeding kapot is.
Dus repareren om er nog een fatsoenlijke prijs voor te vangen of anders je verlies nemen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Pagina: 1