Toon posts:

Apache met virtual servers probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een major problem. Ik draai 5 domains op mijn server. (Apache 1.3.20 onder Slackware linux)

Ik draai bijvoorbeeld het domain hotorange.net (adult site)

Als ik naar hotorange.net/galleries ga dan krijg ik een 404 in 10% van de gevallen. Hij zoekt dan niet in de directory '/home/www.hotorange.net' maar in de default dir '/home/www' :?
Hij redirect de zooi dus naar de default dir. Ook missen er vaak plaatjes op opgevraagde pagina's Iemand een idee waar ik eens naar zou moeten kijken? Ik heb veel traffic maar de server moet het makkelijk aankunnen. Is een dual PIII800 met 1,5GB mem. Hij doet nu ongeveer 12.000 unieke bezoekers per uur.

Zowiezo zou ik graag willen weten hoe je apache het beste kunt instellen als je een high traffic server wilt bouwen die eigenlijk alleen maar apache moet draaien en verder niets. Standaard wil apache immers maar 256 processen tegelijk draaien...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 24 augustus 2001 23:02 schreef jaapje het volgende:
Zowiezo zou ik graag willen weten hoe je apache het beste kunt instellen als je een high traffic server wilt bouwen die eigenlijk alleen maar apache moet draaien en verder niets. Standaard wil apache immers maar 256 processen tegelijk draaien...
Is dat niet een kernel limitatie (die je kan verhogen bij een recompile) voor non-root users??

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels ge-recompiled maar dan zou ik nog graag de ideale instellingen weten.
Dit is mijn huidige setup:
Maximum concurrent requests: 1500
Minimum spare server processes: 25
Maximum spare server processes: 50
Initial server processes: 250

iemand die misschien ervaring heeft met zware webservers?

Verwijderd

Compaq AlphaServer met Tru64 spuugt zo 60Mbit uit dat is ook wel lekker. Maar waarom zou je zoveel bezoekers op 1 machine willen laten komen? Je laat je handel toch niet van 1 bakje afhangen wel?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 24 augustus 2001 23:44 schreef jaapje het volgende:
Heb inmiddels ge-recompiled maar dan zou ik nog graag de ideale instellingen weten.
Dit is mijn huidige setup:
Maximum concurrent requests: 1500
Minimum spare server processes: 25
Maximum spare server processes: 50
Initial server processes: 250

iemand die misschien ervaring heeft met zware webservers?
Lijkt me dat je minstens net zoveel processen wilt kunnen hebben als apachethreads + dbthreads (indien in gebruik) etc...

Als je voornamelijk static images draait, zou je ook es naar andere grappen als 'boa' of 'tux+apache'/'khttpd+apache' kunnen kijken als servers...

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou niet zo zeer naar je apache configuratie kijken dan wel naar je systeem config. Welk besturing systeem gebruik ik, en hoeveel processen kan dat aan.
Een dual processor is in het geval van een webserver eigenlijk altijd overkill. Geheugen is geen verkeerde om erbij te hebben. Als je geen id hebt wat je avg httpd procs is is 1500 een onzin waarde. Ik zou hem op 450 zetten, weet je zeker dat als je je kernel niet goed gebakken hebt of een 2.4.x gebruikt dat je save zit en toch doe je dan al VEEL dataverkeer.

ps. sproggle bij iets van 65mbit ginggie door geheugen gebrek toch onderuit. En daarbij is dat default OS echt basic unix .. DAMM do i hate VI. >:)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:53 schreef sproggle het volgende:
Je laat je handel toch niet van 1 bakje afhangen wel?
uuh... jawel 8-)

Begrijp mij goed. Ik heb de hardware nu maar ik ben nog in de leer wat betreft de software config. Ik heb gisteren dus apache gecompiled zodat ie die 1500 processen (of meer) aankan. Zodra dat werkte had ik al 800 processen draaien. Ik heb ze dus ook echt nodig. De server staat in Parijs en ik ben niet van plan hem er weg te halen en er een ander OS op te zetten. Hoe zou ik het het beste kunnen configgen in de huidige situatie?
Pagina: 1