Mechanisch RGB toetsenbord aankoopadvies nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaethon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik zoek een?
Mechanisch toetsenbord als vervanging voor een Corsair K70 RGB Lux

Mijn toetsenbord heeft voor de zoveelste keer teveel koffie gedronken en is per direct toe aan vervanging.

Op zoek naar:
Full size, incl 10keys
Mechanisch, Had MXcherry Brown, maar het mag een stuk stiller. Er is tegenwoordig zoveel meer keus dan toen ik de K70 kocht, lastig om een keuze te maken wat wel of niet prettig gaat zijn.
RGB per toets in te stellen, het oog wil ook wat.
Keycaps wisselbaar, de Corsair heeft een eigen onderste regel toetsen layout/grootte waar niks voor te vinden is muv van eigen werk. (interesse in pudding keycaps)
Het is het enige toetsenbord dat ik zal gebruiken, dat jaren op dezelfde plek blijft, geen dingen nodig als los te koppelen usb kabel oid.
Te koop bij een Coolblue oid, ivm levering en eventuele return/garantie policies.
Kwaliteit > Prijs, maar geen interesse om 200+ te betalen wanneer ik de helft van de features niet ga gebruiken.
Gebruik voor gaming en veel typen, MMO's, RPG's etc. geen cometitieve FPS waar elke milliseconde telt.

Mis ik wat belangrijks?
Alvast bedankt voor de suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
Een ducky 🙂

En een tip, houd die koffie bij het toetsenbord vandaan,🤣🤣🙂

Ik heb zelf een ducky shine 5, maar die dingen zij gebouwd als tanks,oerdegelijk ,maar niet waterdicht,lol.

[ Voor 11% gewijzigd door freaky35 op 06-05-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik had een Motospeed K87S (TKL) met Cherry Blue knoppen, voelt aan als de klassieke IBM ramplanken en maakt ook navenant zoveel herrie. Die was RGB en je kon de kleur per knop instellen, al is dat wel even een klusje, er is namelijk geen software voor die je daarvoor kunt gebruiken. Niet dat het mij veel boeide, ik had al snel een van de voor geprogrammeerde settings gevonden (eenvoudig wit) en het 'vuurwerk' aan de onderzijde uitgeschakeld.

Vanwege de herrie van de Blue ben ik geswitched naar Cherry Brown, ditmaal in een Ducky One. Die keys zijn een stuk stiller maar zoals je weet nog altijd goed hoorbaar. De Ducky One is een fullsize en zoals freaky35 zegt, oerdegelijk, dat plankje weegt 1,3 kilo dus je kunt er iemand zijn kop scherm mee inslaan. Op mijn model zit geen overbodige franje, dus ook geen RGB, maar die zijn er wel, check: https://www.duckychannel.com.tw/en/Keyboards voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je zou kunnen kijken naar de:
pricewatch: Logitech G910 Orion Spectrum RGB (US)

Ik heb deze naast mijn K70 MK2. (mx brown) In alle eerlijkheid vind ik de K70 een stuk fijner, de kortere slag van de g910 vind ik niet heel erg fijn voor typen (ik programmeer veel). Voor games is de g910 een stuk beter.
Daarnaast heb ik ook een DuckyOne (mx brown), alleen heeft deze geen leds wat in het donker wel eens lastig is. Ik kan natuurlijk blind typen maar de enter toets en sommige speciale tekens zitten net weer op een andere plek bij elk toetsenbord.
Als laatste ook nog een DasKeyboard (mx blue) gehad. Ik ben toch meer fan van de browns. De media toetsen op het DasKeyboard waren wel erg fijn.

Laatste voordeel van de K70 vind ik dat je leds verlichting kan saven op het toetsenbord zelf. Geen domme software meer nodig! En de pols steun is ook fijn.

Zelf zou ik gewoon weer voor een K70 gaan als ik er koffie overheen zou gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:14

RvV

Ik ben na een aantal jaar overgestapt van de G910 naar de K70 MK2 brown. Niet omdat hij niet prettig was in gebruik hoor. De G910 is erg fijn bordje en net iets stiller dan de K70 brown. Het probleem zat vooral in het foutief registreren van dubbele aanslagen waardoor er niet meer mee te werken was. Na een aantal jaar krijgen ze daar nogal eens last van. Op internet is daar genoeg over te lezen. Ik kan mij er iets bij voorstellen als je er extreem veel mee werkt of zwaar misbruikt. Dan zou ik dat vooral verwachten bij de typische game toetsen WSAD etc.
Ik kreeg zelfs dubbele aanslagen van de numpad keys die ik misschien nog geen 1000x heb gebruikt. Daarom heb ik mij voorgenomen nooit meer een Logitech product te kopen. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@RvV
offtopic:
Logitech en support is een bende. Mijn MX Master 3 is de slechtste aankoop ooit van hun, kort samengevat op het moment dat je van device wisselt gaat het scrollen x10 in snelheid.
Ik overweeg zelfs weer een MX Master 2S te nemen, die werkt tenminste wel fatsoenlijk. Helaas kan je met muizen niet echt om Logitech heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:00
Logitech G413 prima voor de prijs maar heeft geen RGB
Pagina: 1