Duurzaamheid in BBG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bveldkamp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 14:59
@Donny K. @deepvreezo reviews: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2022

Ik ben benieuwd in hoeverre duurzaamheid wordt meegenomen in de beoordelingen in de BBG? En dan bedoel ik niet alleen 'Fairphone' duurzaam, maar ook bijvoorbeeld hoelang een telefoon updates krijgt, in welk land ie geproduceerd wordt, etc.

Zoals BBG nu in elkaar steekt is (lijkt?) het alleen een vergelijking op basis van prijs en technische specificaties. En hoewel dat natuurlijk wel iets zegt is het niet het hele verhaal.

Wat ik eigenlijk zou willen is dat ik zelf kan aangeven welke aspecten van een telefoon voor mij persoonlijk het belangrijkst zijn, en dat daar dan een top-10 lijst uit komt. Deels kan dit ook wel via de Pricewatch, maar daar kan ik dan weer niet zoeken op bv kwaliteit van de camera. Kunnen de uitkomsten van BBG daar niet aan worden toegevoegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:21

deepvreezo

Redacteur
Hoe lang een telefoon updates krijgt nemen we zeker mee in de BBG en wordt her en der ook benoemd als voor- of nadeel bij de aanraders. We kijken (nog) niet verder dan dat als het gaat om duurzaamheid, hoewel er wel een plan ligt om dat in de toekomst wel te gaan doen. Uitdaging is daarbij dat we als redactie fabrikanten kunnen vragen wat ze doen op dat gebied, maar dat niet kunnen verifiëren. Bovendien moet de beoordeling voor de BBG heel compact blijven, de BBG is en blijft bedoeld als een overzicht, niet een heel diepgaande bespreking van ieder model, zoals een losse review.

Goed idee om de uitkomsten van de BBG toe te voegen aan de Pricewatch. Je kunt daar nu wel al zien welke toestellen we in de losse reviews een goede beoordeling hebben gegeven doordat eventuele awards naast de productfoto worden getoond. Maar het 'BestBuy'-schildje van de BBG zie je nog niet. Ik zal eens navragen of we die ook kunnen tonen, zou wel zo handig zijn.