Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuliusJo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-09 15:16
Ik ben opzoek naar een camera voor het maken van film en ben benieuwd naar jullie aanraders.

De camera moet 1080p kunnen filmen met 24 fps, en een microfoon aansluiting hebben.
Het maximale budget wat ik er aan uit wil geven is 500 euro maar liever wat minder als dat mogelijk is.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Ik zou kijken naar een 2de hands originele (v1) Blackmagic Pocket Cinema Camera.
Misschien kan je die voor 500 euro krijgen, maar belangrijk, zoek er wel één min of meer compleet, dus met "iets van een rig" en accessoiressen zoals batterijen.
Dan moet je nog lenzen hebben (kan je huren) en een mic, maar uit je OP vermoed ik dat je die al hebt of in ieder geval niet in 't budget rekent.

Edit:
Ik bedoel dan b.v. zo iets:
https://www.marktplaats.n...et-cinema-camera-original

[ Voor 19% gewijzigd door Sméagol op 06-05-2022 14:07 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor dat budget kom je niet ver, alleen je statief en microfoon kosten het al bijna. Probeer eerst eens een film te maken met de apparatuur die je hebt al is het een smartphone, dan krijg je een idee van wat erbij komt kijken. Huur anders je apparatuur voor je eerste film.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Met alleen een camera kom je niet ver, je zal ook een lens (of meer dan één) erbij moeten kopen.

Gezien het gebrek aan verdere eisen en het lage budget van 500 euro, zou ik misschien zelfs zeggen dat je beter kan beginnen met je telefoon te gebruiken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18
Als de eisen inderdaad zo laag liggen of onduidelijk zijn en het budget ook zo laag is, dan zou ik inderdaad ook gewoon je telefoon gebruiken. Investeer het geld in een statief of knutsel/koop een gimbal, afhankelijk van wat je wilt vastleggen. Koop een losse microfoon voor erbij en gaan.

Op youtube vind je heel veel filmpjes daarover, simpel voorbeeld

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuliusJo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-09 15:16
Frogmen schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:08:
Voor dat budget kom je niet ver, alleen je statief en microfoon kosten het al bijna.
Statief, microfoon en lenzen staan buiten het budget van 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
JuliusJo schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:01:
[...]

Wat is je totale budget dan?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18
JuliusJo schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:01:
[...]

We hebben toch echt meer informatie nodig. Bijvoorbeeld wil je een actioncam, handycam, systeem camera, etc... ook is het handig om te weten wat je wil gaan filmen, zo uitgebreid mogelijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:53

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Op basis van de informatie die je verstrekt, is het vrij lastig om advies te geven. Daarnaast wordt iets meer eigen inzet hier op Tweakers.net ook wel gewaardeerd. Welke camera's had je bv zelf al gevonden?

Om beter advies te geven, is het wel handig om te weten wat je gaat filmen. Statische interviews? Actie? Binnen/buiten? Als lenzen niet binnen die 500 euro vallen, hoeveel budget heb je dan voor je lenzen? Ook minimaal 500 euro zou ik adviseren (ook weer sterk afhankelijk van wat je gaat filmen).

De suggestie hierboven om eerst eens te kijken hoever je komt met je telefoon, vind ik helemaal geen slechte. Probeer dat eerst eens tijdje en kijk waar je tegenaan loopt. Mocht je dan specifieke vragen of uitdagingen hebben, horen we het graag.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Pagina: 1