Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overstappen van energie leverancier voor teruglevergoeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
Beste Tweakers,

Ik zal mijn huidige situatie eerst benoemen:

Ik heb een variabel gas contract en energiecontract wat nog 4 jaar VAST staat, beide bij Greenchoice.

Nu komen er volgende maand 12 panelen op mijn dak wat mij 3500 kWh per jaar oplevert, ik verbruik daar +-2000 per jaar van. Dus ik kan dan 1500 kWh terugleveren.

Ik zit nu dus bij Greenchoice, die een terugleververgoeding van €0,08 per kWh hanteert.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld een Eneco, die een €0,57 per kWh hanteert als terugleververgoeding, twijfel ik om over te stappen.

Bij Greenchoice zou het terugleveren mij 120 euro per jaar opleveren, bij Eneco levert dit mij 855 euro per jaar op, een flink verschil!

Nu zou ik dus bij Greenchoice 125 euro opzegboete moeten betalen, maargoed, die heb ik na een maand of 2 al eruit d.m.v. het terugleveren.

Aangezien mijn gascontract toch variabel is en ik mijn eigen stroom d.m.v. zonnepanelen ga opwekken, kan ik dan niet beter gewoon overstappen op Eneco? :?

Ik zou graag jullie persoonlijke mening willen horen.. is het verstandig om in mijn situatie over te stappen naar Eneco? Of zie ik nog iets over het hoofd?

Alvast erg bedankt!!

:)

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:19

Termy

valt er nog wat te fragge?

Probeer dit topic eens :).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-11 06:05
Om de boete wellicht te ontlopen, enkel het gas oversluiten. Dit moet namelijk ook kunnen, je bent bij mijn weten niet verplicht om je energie bij dezelfde leverancier af te nemen. Please correct me if i'm wrong

Edit: je mag het inderdaad onderbrengen bij verschillende leveranciers:
https://www.energielevera...n/zelf-leverancier-kiezen

[ Voor 27% gewijzigd door sjtienuh op 06-05-2022 14:40 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 22:38
Modbreak:Hier kan je je hart ophalen: Het grote terugleververgoeding topic

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Dit topic is gesloten.