NAT type 2 over moden & router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIHILVS
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-08-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een playstation 5 die alleen nat type 2 kunnen krijgen. I zou graag type 1 NAT willen hebben. Ik heb een Zyxel VMG8825-T50 modem (192.168.0.*) met een Asus RT-AX88U router (192.168.50.*). Alle apparatuur heeft verbinding via de ASUS router.

Ik had DMZ and port-forwarding via beide ASUS en Zyxel geprobeerd, maar ik krijg nog steeds NAT type 2.

Ik heb niet zo veel ervaring met netwerken, maar volgens mij is de netwerk double NAT op dit moment, de Zyxel modem kan ik niet in Bridge mode aanzetten zodat ik single nat krijg.

Wat te doen ? Alvast bedankt. ;)

NB Het Nederlands is niet mijn eerste taal. Mocht er in mijn communicatie iets niet duidelijk zijn dan verneem ik dat graag van u.

Beste antwoord (via NIHILVS op 06-05-2022 13:31)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
NAT type 1 moet je niet willen.
Dan hang je de PS 5 rechtstreeks aan het internet en ben je hoogst waarschijnlijk binnen een paar uur gehacked.

Om in een PS 5 alle features te kunnen gebruiken moet je er voor zorgen dat je PS 5 een fixed ipadres krijgt (dus altijd hetzelfde) en in je Asus router een port forwarding naar dat ipadres maken voor de volgende poorten.
TCP :1935, 3478-3480
UDP: 3074, 3478-3479

In de Zylex router moet je dezelfde poorten forwarden, maar dan naar het wan ipadres van de Asus router

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als dubbelnat de oorzaak is en dat niet opgelost wordt door in de zyxel de asus als DMZ host aan te merken en je kan de zyxel niet in bridge mode zetten dan blijft er denk ik maar één ding over: de Asus niet in router-modus zetten, maar in accesspoint modus (de LAN poortjes blijven daarbij ook functioneren als switch).

Daarmee vervalt wel een deel van de functionaliteit van de Asus.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:14
NAT type 2 is prima, voor type 1 moet je PlayStation een routeerbaar ip-adres hebben, dus zonder enige vorm van NAT.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Dan hang je de PS 5 rechtstreeks aan het internet en ben je hoogst waarschijnlijk binnen een paar uur gehacked.

Om in een PS 5 alle features te kunnen gebruiken moet je er voor zorgen dat je PS 5 een fixed ipadres krijgt (dus altijd hetzelfde) en in je Asus router een port forwarding naar dat ipadres maken voor de volgende poorten.

In de Zylex router moet je dezelfde poorten forwarden, maar dan naar het wan ipadres van de Asus router

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIHILVS
Ben(V) schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:14:

Met deze configuratie krijg ik open NAT in call of duty ! Hoewel met de Playstation krijg ik nog steeds NAT type 2.

@hcQd Hoe kan ik een routeerbaar ip-adres hebben voor playstation ?

Bedankt voor alle antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je moet ook NAT type 2 hebben voor je PS 5

Type 1 (ofwel een routeerbaar ip-adres) is extreem onveilig en moet je echt niet willen en is ook nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIHILVS
Ben(V) schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:49:
Je moet ook NAT type 2 hebben voor je PS 5

Type 1 (ofwel een routeerbaar ip-adres) is extreem onveilig en moet je echt niet willen en is ook nergens voor nodig.
Sinds ik naar nat 2 gegaan (ps5 naar asus ipv zyxel) heb ik netwerk problemen... lag etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NIHILVS schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:19:
[...]

Sinds ik naar nat 2 gegaan (ps5 naar asus ipv zyxel) heb ik netwerk problemen... lag etc..
Het lijkt me persoonlijk sterk dat je ooit écht NAT type-1 hebt gehad. Met NAT Type-1 moet je een EIGEN internetadres voor je PS5 hebben en daarvoor heb je aan de providerkant dus al minimaal een "/29" netwerk op je internet (L3) router nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-05-2022 14:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIHILVS
Will_M schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Het lijkt me persoonlijk sterk dat je ooit écht NAT type-1 hebt gehad. Met NAT Type-1 moet je een EIGEN internetadres voor je PS5 hebben en daarvoor heb je aan de providerkant dus al minimaal een "/29" netwerk op je internet (L3) router nodig.
Dank. Ik zal de PS achter de ASUS router laten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Twee routers gebruiken is ook niet erg zinvol.
Haal die Asus er gewoon uit, die Zyxel is zo wie zo van beter kwaliteit dan die Asus.

Pagina: 1