Mijn vraag
Ik heb deze monitor recent besteld pricewatch: AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart
Maar ik denk dat ik toen de verkeerde had gekocht.
Ik heb zelf een R 5 3600 met een Sapphire Nitro + RX 5700 XT kaart.
Ik had deze gekocht ivm als ik game record wou dat ik dan 1080p kon recorden ipv van mijn oude monitor die 1440p was ( mijn edit programmas gaan niet hoger dan 1080p ).
Opzich is deze monitor wel fijn maar ik merk in games dat er een soort van aparte scherpheid is of hoe je dit wilt vernoemen.
Ook merk ik een beetje doffe/blur achtig iets in sommige games.
Games die ik speel =
- Overwatch 1 en 2 ( ziet er deels scherper uit met soort van blokachtig met chat enzo )
- Sniper Elite ziet alles heel wat scherper uit maar iets te..
- FF14 ziet alles heel wat scherper uit maar iets te..
- MC nog niet getest.
- Diablo beetje blur achtig iets..
- ESO ziet er beetje apart uit blur en scherp
- Fallout 76 ziet er ook beetje blur achtig uit
De text op me monitor ziet ook beetje blokkig uit ( *edit* ) en ik zit al bijna 1meter van me monitor vandanan
Settings zijn op med-high-epic
Dat soort dingen het is niet altijd extreem maar het val wel op en bij die oudere spellen vooral
Ik had verwacht 1080p beter was enzo omdat ik dan ook de settings omhoog kan doen. Maar dan merk ik al gouw dat mijn videokaart naar 90 graden gaat.. ik weet mijn max met deze kaart is 117 graden en daarna is het een issue. maar toch.
Dus nu vraag ik me af of deze monitor wel de juiste keuze was en of ik naar 24inch 1080p moet gaan of naar 1440p. Als ik naar 1440p moet gaan wat zou de beste monitor hiervoor zijn ( prijs is moet gelijk of lager zijn dan deze monitor ( 250eu )
Ik merkte ook nog beetje Coil Whine van me PSU als ik bijvoorbeeld scrolde op een website of iets dergelijks.
Setting van monitor staat op 240hz met Freesync aan
Relevante software en hardware die ik gebruik
hardeware
Tomahawk Max B450
Ryzen 5 3600
Sapphire Nitro+ RX 5700 XT
Samsung SSD evos en pro's ( geen HDD's )
Be quiet Straight power 11 650w 80gold
Mugen 5 CPU cooler
NF-F12 PWM 120MM premium Fan Noctua
Software
Mirillis Action ( laatste versie ) voor record en edit is video pro x van magix
Windows 10 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had contact met AOC en de verkooper gehad maar kwam daar niet ver mee.
Ik heb ook gekeken in de AMD settings maar sharpness uitzetten zat niet echt veel verschil in.. zelfs in de settings niet.
Ik heb ook een aantal monitors gevonden. Maar heb niks kunnen proberen ivm ik de monitor niet hier thuis heb dan en nu ben ik kinda clueless.
Als er geen andere optie is dan naar 1440p te gaan dan moet dat maar weer maar kan niet meer prijs dan 250 eu zijn.. en moet uiteraard freesync hebben
Ik hoop dat dit genoeg informatie is als er vragen zijn gewoon zeggen.
mvg Joe
Ik heb deze monitor recent besteld pricewatch: AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart
Maar ik denk dat ik toen de verkeerde had gekocht.
Ik heb zelf een R 5 3600 met een Sapphire Nitro + RX 5700 XT kaart.
Ik had deze gekocht ivm als ik game record wou dat ik dan 1080p kon recorden ipv van mijn oude monitor die 1440p was ( mijn edit programmas gaan niet hoger dan 1080p ).
Opzich is deze monitor wel fijn maar ik merk in games dat er een soort van aparte scherpheid is of hoe je dit wilt vernoemen.
Ook merk ik een beetje doffe/blur achtig iets in sommige games.
Games die ik speel =
- Overwatch 1 en 2 ( ziet er deels scherper uit met soort van blokachtig met chat enzo )
- Sniper Elite ziet alles heel wat scherper uit maar iets te..
- FF14 ziet alles heel wat scherper uit maar iets te..
- MC nog niet getest.
- Diablo beetje blur achtig iets..
- ESO ziet er beetje apart uit blur en scherp
- Fallout 76 ziet er ook beetje blur achtig uit
De text op me monitor ziet ook beetje blokkig uit ( *edit* ) en ik zit al bijna 1meter van me monitor vandanan
Settings zijn op med-high-epic
Dat soort dingen het is niet altijd extreem maar het val wel op en bij die oudere spellen vooral
Ik had verwacht 1080p beter was enzo omdat ik dan ook de settings omhoog kan doen. Maar dan merk ik al gouw dat mijn videokaart naar 90 graden gaat.. ik weet mijn max met deze kaart is 117 graden en daarna is het een issue. maar toch.
Dus nu vraag ik me af of deze monitor wel de juiste keuze was en of ik naar 24inch 1080p moet gaan of naar 1440p. Als ik naar 1440p moet gaan wat zou de beste monitor hiervoor zijn ( prijs is moet gelijk of lager zijn dan deze monitor ( 250eu )
Ik merkte ook nog beetje Coil Whine van me PSU als ik bijvoorbeeld scrolde op een website of iets dergelijks.
Setting van monitor staat op 240hz met Freesync aan
Relevante software en hardware die ik gebruik
hardeware
Tomahawk Max B450
Ryzen 5 3600
Sapphire Nitro+ RX 5700 XT
Samsung SSD evos en pro's ( geen HDD's )
Be quiet Straight power 11 650w 80gold
Mugen 5 CPU cooler
NF-F12 PWM 120MM premium Fan Noctua
Software
Mirillis Action ( laatste versie ) voor record en edit is video pro x van magix
Windows 10 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had contact met AOC en de verkooper gehad maar kwam daar niet ver mee.
Ik heb ook gekeken in de AMD settings maar sharpness uitzetten zat niet echt veel verschil in.. zelfs in de settings niet.
Ik heb ook een aantal monitors gevonden. Maar heb niks kunnen proberen ivm ik de monitor niet hier thuis heb dan en nu ben ik kinda clueless.
Als er geen andere optie is dan naar 1440p te gaan dan moet dat maar weer maar kan niet meer prijs dan 250 eu zijn.. en moet uiteraard freesync hebben
Ik hoop dat dit genoeg informatie is als er vragen zijn gewoon zeggen.
mvg Joe