Hier in huize Damian ben ik begonnen aan het grote project verduurzaming/verbouwing 2022 
HR++ glas, vloerisolatie, maar dus ook zonnepanelen eventueel. Ik twijfel echter een beetje of het zinvol is, gezien ik wat negatieve berichten krijg over de richting van het dak. Ik mag aan de voorzijde van het huis geen panelen plaatsen i.v.m. Beschermd Dorspgezicht.
Hier de info, ik hoop dat jullie kunnen helpen...
:fill(white):strip_exif()/f/image/XMJH7MsK9x6qOMExOZyI7mZR.png?f=user_large)
Achteraanzicht van het huis waar de panelen moeten gaan komen. Op de uitbouw wil ik geen panelen gaan plaatsen, daar komt wellicht nog een lichtkoepel op in de toekomst.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uAJmg9nZ5hfi5vhfqCIcp3Ay.jpg?f=user_large)
Helling van het dak volgens 3D Bag 30 graden.
HR++ glas, vloerisolatie, maar dus ook zonnepanelen eventueel. Ik twijfel echter een beetje of het zinvol is, gezien ik wat negatieve berichten krijg over de richting van het dak. Ik mag aan de voorzijde van het huis geen panelen plaatsen i.v.m. Beschermd Dorspgezicht.
Hier de info, ik hoop dat jullie kunnen helpen...
Foto's
Ik heb van een partij al een offerte gehad, maar die kwamen een beetje met een vreemd legplan, wellicht kunnen jullie daar ook iets over zeggen, maar geeft wel even aan welke ruimte en welke obstakels er zijn::fill(white):strip_exif()/f/image/XMJH7MsK9x6qOMExOZyI7mZR.png?f=user_large)
Achteraanzicht van het huis waar de panelen moeten gaan komen. Op de uitbouw wil ik geen panelen gaan plaatsen, daar komt wellicht nog een lichtkoepel op in de toekomst.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uAJmg9nZ5hfi5vhfqCIcp3Ay.jpg?f=user_large)
Helling van het dak volgens 3D Bag 30 graden.
Beschikbare (dak)ruimte
+/- 27, maar wel een dakraam + wat pijpjes aanwezig, zie dakfoto.Schaduw
Geen schaduw.Jaarverbruik
+/- 2350Kwh, 2 volwassenen en een kleintje van 3 jaar. Nummer 2 word in oktober verwacht. Geen bijzondere verwachtingen verder qua toenemen verbruik.Huidige elektriciteitsaansluiting
Simpel enkel fase. Geen plannen voor electrische auto o.i.d.Budget en doel
Doel is verduurzamen, waarde verhoging huis, en besparen op maandlasten. Budget is +/- 5000 euro, maar er is speling ivm hypotheekverhoging die er gaat komen.Wie gaat het project uitvoeren
Laten doen.Bijhouden van data
Basis informatie is voldoende.Reeds verkregen offertes
Gemeente Rheden heeft een verduurzamingsproject gestart, daar heb ik een offerte van gekregen. Legplan zoals hierboven, 9 x DMEGC 370Wp panelen, SolarEdge SE 3000H 1-fase HD-Wave omvormer en 9 x SolarEdge S440 optimizers, inclusief plaatsen en BTW teruggave en Forfait is dat onderaan de streep € 4701,- euro.Regio
Arnhem[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 06-05-2022 10:04 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta