Glasvezelkabel losmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.034 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn vraag
Omdat er een groter gat geboord moet worden door de vloer zit een glasvezelkabel in weg. De kabel is jaren geleden aangelegd, maar niet in gebruik.

Kan ik zelf de kabel losmaken en weer aansluiten om mag dit alleen door een gekwalificeerd bedrijf?

Hieronder een foto van het kastje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-TDNr2Y1BuUJKSJY3zB9jfXGQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22vqCGKZoaSwB4c5RtKeQDns.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Simbob op 05-05-2022 20:32)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:45

Wildfire

Joy to the world!

Als KPN monteur zeg ik, afblijven. De kabel en aansluitpunt zijn eigendom KPN en daar mag jij niet zelf aan werken. Doe je het toch en het gaat fout: herstel volledig voor eigen rekening. Dat risico moet je niet willen lopen.

Als je toch iets doet: NIET aan de kabel/vezel werken. Dat is vragen om problemen. Zeker als er iets mis mocht gaan en er vezel afbreekt -- dat kan lelijke ontstekingen geven als het in je huid terecht komt.

Wat @jopoh al aangeeft: de enige officiële manier is verplaatsing aanvragen via mijnaansluiting.nl

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 05-05-2022 20:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:43

sanzut

It's always christmas time

Je kan het kastje wel voorzichtig! Losschroeven en verhangen. Vezel losmaken kan je beter niet doen. Als hij breekt gaat de vezel ooit ingebruik nemen een kostbare grap worden

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:45

Wildfire

Joy to the world!

Als KPN monteur zeg ik, afblijven. De kabel en aansluitpunt zijn eigendom KPN en daar mag jij niet zelf aan werken. Doe je het toch en het gaat fout: herstel volledig voor eigen rekening. Dat risico moet je niet willen lopen.

Als je toch iets doet: NIET aan de kabel/vezel werken. Dat is vragen om problemen. Zeker als er iets mis mocht gaan en er vezel afbreekt -- dat kan lelijke ontstekingen geven als het in je huid terecht komt.

Wat @jopoh al aangeeft: de enige officiële manier is verplaatsing aanvragen via mijnaansluiting.nl

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 05-05-2022 20:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 23:06
nee kan je niet zelf los maken aangezien die binnen in gelast zit, zelf krijg je dit niet voor elkaar.
wil je hem verplaatst hebben of iets anders mijnaansluiting.nl kan je offerte opvragen.
beschadigd je hem of breekt de vezel en je wilt er in de toekomst er gebruik van maken krijg je herstel kosten van paar 100euro. dat lijk me het niet waard voor een gat groter te boren.

mijn advies is boor gewoon nieuw gat en daar kan je mee doen wat je wilt zonder problemen :)

[ Voor 19% gewijzigd door jopoh op 05-05-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ok duidelijk.
Dat wordt een extra gat boren naast de huidige.
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:27
*knip*. Offtopic / rant.

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 06-05-2022 12:29 ]

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 18:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat offtopic berichten verwijderd. Dit is niet te plek om de discussieren over de voordelen / nadelen van Ziggo.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 06-05-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Kan gesloten worden hoor, nieuw gat is geboord en een nieuwe Cat6e kabel is gelegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.