Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik maak deze machine voor mijn zwager. Hij is groot WoW fan en wil deze pc voor de nieuwe uitbreiding gaan gebruiken. Zijn oude pc is onlangs overleden, dus daarom koopt hij hem nu al. Hij is niet een super hardcore gamer maar wil dat zijn spul gewoon goed en strak draait. Zijn huidige pc heeft hij een jaar of 8 mee gedaan, dus het is ook wel van belang dat de pc even meekan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij neemt zijn scherm nog mee, ik verwacht wel dat hij die later gaat vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende nu bedacht:
Ik hoop de 6800xt te kunnen bemachtigen maar heb voor mijn eigen 6900xt ook een goed aantal maanden moeten vissen, dus als hij meer haast heeft wordt het de 6700xt (ga ik vanuit eigenlijk)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bijzonder harde voorkeuren waar ik mij nu van bewust ben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is belangrijk dat de pc niet te luid is, verder is hij niet heel erg van de poespas dus liever lekker strak ipv rgb accenten.
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Is deze build in balans? Er zit nog wat ruimte in het budget, zou upgraden naar 32g ram het waard zijn om in te investeren of kan er dan bijvoorbeeld beter een hogere cpu in? Toch nog gek outdated onderdelen? Dat soort info.
De vorige build heb ik veel kunnen leren van jullie, dus hopelijk is er natuurlijk helemaal niets meer op aan te merken
Ik maak deze machine voor mijn zwager. Hij is groot WoW fan en wil deze pc voor de nieuwe uitbreiding gaan gebruiken. Zijn oude pc is onlangs overleden, dus daarom koopt hij hem nu al. Hij is niet een super hardcore gamer maar wil dat zijn spul gewoon goed en strak draait. Zijn huidige pc heeft hij een jaar of 8 mee gedaan, dus het is ook wel van belang dat de pc even meekan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij neemt zijn scherm nog mee, ik verwacht wel dat hij die later gaat vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende nu bedacht:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M AORUS PRO-P | € 122,95 | € 122,95 |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6700 XT OC Edition 12GB | € 679,- | € 679,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 62,79 | € 62,79 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 97,64 | € 97,64 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.354,18 | ||
Ik hoop de 6800xt te kunnen bemachtigen maar heb voor mijn eigen 6900xt ook een goed aantal maanden moeten vissen, dus als hij meer haast heeft wordt het de 6700xt (ga ik vanuit eigenlijk)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bijzonder harde voorkeuren waar ik mij nu van bewust ben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is belangrijk dat de pc niet te luid is, verder is hij niet heel erg van de poespas dus liever lekker strak ipv rgb accenten.
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Is deze build in balans? Er zit nog wat ruimte in het budget, zou upgraden naar 32g ram het waard zijn om in te investeren of kan er dan bijvoorbeeld beter een hogere cpu in? Toch nog gek outdated onderdelen? Dat soort info.
De vorige build heb ik veel kunnen leren van jullie, dus hopelijk is er natuurlijk helemaal niets meer op aan te merken
:strip_exif()/f/image/1bN8lk3QAlcLerKY86EhKhZE.jpg?f=fotoalbum_large)