[Laptop] Kan User password van de bIOS niet meer invoeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiQuel1990
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 22:29
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft dat het onderstaande probleem oplost.

Het gaat om een Asus TP412U laptop met touchscreen. De laptop is vergrendeld met een User password op de BIOS waar een '!' in het wachtwoord zit. Het probleem is dat ik geen '!' meer kan invoeren want de Shift werkt niet, dus niet alleen ! maar ook @#$%^&*() werken niet.
Wat er vermoedelijk is gebeurd is dat er een Shift lock aan staat middels de touch screen maar deze kan ik niet naar voren halen bij het invoeren van de User password. Ik heb 2 USB toetsenborden aangesloten maar ook via deze toetsenborden is het invoeren van de uitroepteken niet mogelijk.

Voor de beeldvorming, een User password vergrendeld de hele laptop en laat je niet toe om in de laptop te komen. Ook niet in de BIOS.

Ik heb gezocht op Internet naar toetsencombinaties, helaas heeft tot zover nog niets gewerkt. Op het moederbord zit heb ik geen functie kunnen vinden waar ik de BIOS mee reset.

Oftewel, knap lastig! Vanmiddag gebeld met Asus maar zij zien ook niet hoe dit kan worden opgelost behalve dat ik de laptop naar Asus opstuur.

Wie oh wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen of omzeilen?

https://www.asus.com/nl/L...k/Vivobook-Flip-14-TP412/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Kun je misschien wel de uitroepteken invoeren middels de alt codes?

Alt 33 is uitroepteken

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oudje67
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05-2022

oudje67

Somewhere I'm better than you!

Extern toetsenbord override altijd de shift lock want die werkt alleen maar wanneer het OS gestart is. Wanneer je het password er af wil halen moet je hem naar Asus sturen. Wel hopen dat je een backup hebt want de data ben je kwijt. Had een vergelijkbaar iets met een Asus waarbij het toetsenbord fysiek defect bleek te zijn. Wanneer de originele Windows er op staat dan is hij versleuteld en krijg je hem geheel leeg terug van ASUS wanneer systeemboard is vervangen.

De reden is heel eenvoudig, ASUS wil voorkomen dat een gestolen laptop alsnog leeg getrokken kan worden.

Daarom altijd bij ASUS, Lenovo, Microsoft Surface laptops en tablets altijd zorgen dat je een backup hebt. Bij Fujitsu, Dell, HP heb je een aantal modellen waar je de BIOS nog kan resetten met een password tool of wat hardwarematige mods.

Human invented Computer, so if you can't fix your computer issue, you are a Loser with a capital L. Because your not a Human after all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:59
Deze al geprobeerd? Hopelijk heb je een oud wachtwoord zonder !
https://youtu.be/lA21n_UPUU0

Of deze:

https://bios-fix.com/inde...password-protected.47476/

[ Voor 31% gewijzigd door Woudtwe op 05-05-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

MiQuel1990 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:29:
Ik heb 2 USB toetsenborden aangesloten maar ook via deze toetsenborden is het invoeren van de uitroepteken niet mogelijk.
Werkt een USB keyboard helemaal niet of alleen shift niet ?

Het kan ook nog zijn dat het bios geen US-INT indeling gebruikt, dan kan het uitroep teken ook op een andere plek zitten. Bij azerty bijvoorbeeld waar / zit.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 05-05-2022 22:12 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.