Secundaire "kosten" claimen bij verzekering tegenpartij

Pagina: 1
Acties:

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-11 09:16
Ik heb een aanrijding gehad met mijn motor (zie het grote motor topic :'( ) waarbij de schuldvraag duidelijk is. Gelukkig geen fysieke schade, en ook de materiële schade valt mee. Daarmee dacht ik er dan ook snel vanaf te zijn.

Echter.. vind ik dat de verzekering van de tegenpartij nogal hun tijd neemt gezien de eenvoud van de aanrijding. Nadat ik dit gemeld heb bij hen de dag na aanrijding en er een expertise is uitgevoerd door de motorzaak (welke 4 werkdagen later is opgeleverd) zit er nogal weinig schot in. Steeds op eigen initiatief contact op moeten nemen, en nadat er eindelijk, een soort van, inhoudelijk reactie kwam was de oordeel van de behandelaar dat de foto's onvoldoende waren voor een tele-expertise. Waar ik geen behandelaar noch tele-expert ben zou ik verwachten dat zij contact opnemen met het bedrijf waar de expertise is uitgevoerd danwel een expert inschakelen om dit zelf te gaan beoordelen. Maar nee, er moesten maar andere foto's geleverd worden door mij, anders ging het nog vééél langer duren. Bijzonder (vond de motorzaak ook :+ ).. maar goed. Nu wachten op de tele-expertise.

Ik heb geen idee hoe lang dit verder gaat duren, maar waar ik had verwacht dit binnen een week wel afgerond te kunnen hebben (reparatie zelf daargelaten), duurt dit al veel langer. Nu vraag ik mij af wat ik hierin mag claimen bij deze verzekering. De motor is <1 jaar. Hierin schrijft de motor natuurlijk het hardste af.. dat is mijn keuze, maar dan wil ik er wel van kunnen genieten. Kan niet, door toedoen van hun verzekerde. Daarnaast betaal ik nu verzekering, voor nop. Die verzekering zou anders ook doorlopen, maar zou mij dekking bieden.. niet een voertuig waar niet mee gereden kan worden. Ik hoef hier echt niet beter van te worden (hoe zat het ook alweer.. je mag er niet beter van worden na een aanrijding?), maar er slechter van worden door een ander zijn toedoen lijkt me ook niet eerlijk.

Laat aub de mening over tegenpartij, verzekeraar of mij buiten schot... maar als ik erop Google vind ik enkel louche bedrijven welke letselschade willen claimen.. daar ben ik dus niet naar op zoek.. wel naar andere/secundaire kosten welke je bij een tegenpartij mag claimen.

Mocht dit beter binnen PFSL passen, graag moven :)

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mocht je een volledig casco dekking hebben voor je motor dan zou ik het gewoon bij je eigen verzekeraar neerleggen. Zij mogen het dan lekker afhandelen met de verzekeraar van de tegenpartij.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Heb je geen rechtsbijstand verkeer? Zo ja die het laten afhandelen. Die handelen het supersnel voor je.

You only live once, so enjoy the ride.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat zegt je eigen verzekering?

Standaard gang van zaken is dat beide partijen hun eigen verzekering inschakelen, de verzekeraars gaan uitzoeken wie schuld heeft, en mits jij geen schuld hebt jij alvast wordt uitbetaald. Jouw verzekering gaat dan indien nodig achter het geld aan, maar daar zou jij zelf niet op moeten hoeven wachten.