Ons vrijstaande jaren 30 huis wordt grootschalig gerenoveerd. Nu kan ik vrij weinig info vinden over luchtdicht bouwen bij renovatie. De blowertest (en alternatief met de ventilator van boels en rondlopen met een wierrookstokje) heb ik gelezen. Maar dit is allemaal achteraf als er al gestuuct e.d. is lijkt mij.
Ik ben op zoek naar tips in en na het bouwproces. Waar moet ik op letten en wat ik daarin al doen?
En natuurlijk alle hoeken en gaten afkitten.
Maar bijv:
-Las iets over speciale tape die geplaatst moet worden voordat de nieuwe kozijnen er komen.
- de opening tussen de laatste balk van de verdiepingsvloer en de gevel (afstand van ca 1 cm) vul je die ook met pur? Dan kan de balk niet ademen. Mineraalwol krijg ik er niet tussen (te krap).
Iemand tips, ervaring..?
Ik ben op zoek naar tips in en na het bouwproces. Waar moet ik op letten en wat ik daarin al doen?
En natuurlijk alle hoeken en gaten afkitten.
Maar bijv:
-Las iets over speciale tape die geplaatst moet worden voordat de nieuwe kozijnen er komen.
- de opening tussen de laatste balk van de verdiepingsvloer en de gevel (afstand van ca 1 cm) vul je die ook met pur? Dan kan de balk niet ademen. Mineraalwol krijg ik er niet tussen (te krap).
Iemand tips, ervaring..?