Gezocht: tijdlijn app voor consultant welke dag welke klant?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 09:32
Na enkele jaren voor 1 klant gewerkt te hebben, werk ik sinds 2 maanden als consultant. In tegenstelling tot veel van mijn collega's werk ik tot op heden vooral kleinere projecten, waarin ik (nieuwe) klanten begeleid in start-up fases of advies geef bij bestaande oplossingen. Dit zijn vaak projecten van 1-4 weken, waarvan ik dan enkele dagen per week betrokken ben.

Ik merk dat ik het lastig vind om goed de planning bij te houden; wanneer ondersteun ik welke klant? Ik ben op zoek naar 1 eenvoudige en visuele oplossing waarmee ik een soort tijdlijn kan verkrijgen van de planning. Een weekoverzicht waarin meerdere projecten tegelijkertijd passen, zou top zijn. Ik werk tenslotten niet aan 1 stuk door aan hetzelfde project.

Een simpele use-case is een duidelijk antwoord kunnen geven als een Managing Director zegt "Kan jij week 24 & 25 3 dagen ieder bijspringen?".

Ik vermoed dat andere Tweakers-professionals in hetzelfde schuitje zitten, dus wellicht heeft iemand een suggestie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQLdheiBSHVrj0Gw80FUDCnT60Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uv6TUsTTwMRpkW9mhFiIKxPE.png?f=fotoalbum_large

Met even een snelle Google Afbeeldingen kwam ik het bovenstaande tegen dat inhoudelijk een beetje de verhoudingen weergeeft. Maar dat is natuurlijk niet goed leesbaar op een telefoon. Tevens een verticaal-georienteerde (ipv horizontaal) is wel wenselijk, gezien het scherm :)

Ik zou een dergelijke tool best snel zelf in elkaar kunnen zetten, maar als er een bestaande iOS oplossing is, zou dat een hoop besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:53
Dit is toch gewoon een weergave van MS projects, Monday.com of andere PM software?

En ik neem aan dat jullie een PM hebben die dit ook al bijhoudt. Dan kan hij dit mooi met jou delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:55

Illusion

(the art of)

Zo’n horizontale planning grafiek heet een “Gantt chart”. Als je daar op zoekt vind je vast wel iets dat je aanstaat :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 09:32
t14wo schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:50:
Dit is toch gewoon een weergave van MS projects, Monday.com of andere PM software?

En ik neem aan dat jullie een PM hebben die dit ook al bijhoudt. Dan kan hij dit mooi met jou delen.
Monday.com werkt eigenlijk best wel leuk. List, timeline en Calendar view zorgen samen dat ik best makkelijk een overzicht van projecten kan bijhouden.

Ik moet eens met mijn PM gaan praten, inderdaad. Alleen zojuist belde Sales of ik een specifieke klus wilde oppakken en of ik wel in een bepaald tijdsvenster zou kunnen. Dan is het prettig als ik de data ook zelf binnen handbereik heb. Maar wellicht is er een grootboek waarin de gehele planning staat. Dat zou schelen, inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Met alle gekheid op een stokje... Dit maak je gewoon in Excel.

Op de X as de dagen en weeknummers (weekenden > grijs, neem aan dat je dan niet werkt)

Op de Y as al jouw klanten en jouw eigen vrije dagen 'Vakantie'.

Per klant een andere kleur, en alle blokjes inkleuren.

Dan kan je eventueel nog per klant een (+) functie maken (groeperen) zodat je die kunt uitklappen en dan per klant de diverse stages/deliverables nog kunt onderbrengen

Maak het jezelf niet te moeilijk met al die lauwe PM oplossingen...

Enige dat ik je nog aanraad is Todoist en ook per klant/project je acties/feitjes te loggen

edit:/
3min werk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ste51lR6bfP-B00D_CHvQKRmv7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dw61wZHpIjOw6Fz4ybWLHcrD.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan het ook per werkweek indelen, als je altijd bij een nieuwe klant begint op Maandag. Anders kun je gewoon de vorige weken "hiden" of eventueel 4 Sheets maken en elke sheet is een kwartaal.

Vervolgens knikker je die spreadsheet in OneDrive of Google Drive zodat je er overal bij kan.

Voel je vrij om me te PM'en als je tips nodig hebt. Belangrijk is dat je het simpel houdt en met zo min mogelijk tools gaat werken. Plannen doe je middels bovenstaande voorbeeld, acties breng je onder in een ToDo app waar je de zelfde indeling handhaaft zodat het overzichtelijk blijft. In die zelfde to-do app kun je gelijk "for my information" items aanmaken. Als je ergens kort werkt heb je geen tijd om iedereen te leren kennen en diens functie te onthouden, dus hou dat op de zelfde plek bij als de actie items voor die klant en dat dus niet ook weer in een apart notitieboekje/word bestandje die je dan steeds moet opzoeken.

[ Voor 58% gewijzigd door Aviv1 op 06-05-2022 20:54 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Aviv1 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:22:
Met alle gekheid op een stokje... Dit maak je gewoon in Excel.

Op de X as de dagen en weeknummers (weekenden > grijs, neem aan dat je dan niet werkt)

Op de Y as al jouw klanten en jouw eigen vrije dagen 'Vakantie'.

Per klant een andere kleur, en alle blokjes inkleuren.

Dan kan je eventueel nog per klant een (+) functie maken (groeperen) zodat je die kunt uitklappen en dan per klant de diverse stages/deliverables nog kunt onderbrengen

Maak het jezelf niet te moeilijk met al die lauwe PM oplossingen...

Enige dat ik je nog aanraad is Todoist en ook per klant/project je acties/feitjes te loggen

edit:/
3min werk
[Afbeelding]

Je kan het ook per werkweek indelen, als je altijd bij een nieuwe klant begint op Maandag. Anders kun je gewoon de vorige weken "hiden" of eventueel 4 Sheets maken en elke sheet is een kwartaal.

Vervolgens knikker je die spreadsheet in OneDrive of Google Drive zodat je er overal bij kan.

Voel je vrij om me te PM'en als je tips nodig hebt. Belangrijk is dat je het simpel houdt en met zo min mogelijk tools gaat werken. Plannen doe je middels bovenstaande voorbeeld, acties breng je onder in een ToDo app waar je de zelfde indeling handhaaft zodat het overzichtelijk blijft. In die zelfde to-do app kun je gelijk "for my information" items aanmaken. Als je ergens kort werkt heb je geen tijd om iedereen te leren kennen en diens functie te onthouden, dus hou dat op de zelfde plek bij als de actie items voor die klant en dat dus niet ook weer in een apart notitieboekje/word bestandje die je dan steeds moet opzoeken.
Ahh, zo bekend 😀

Als TS wil, heb ik hiervoor een mooi en simpel template die alle opmaak via conditional formatting in 1x goed zet. Kan per week of per dag ingesteld worden.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1