Laptop keuze rond 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetgoedeleven
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-01 12:01
Hallo iedereen,
Ik wil een nieuwe laptop kopen, omdat ik niet tevreden ben met degene die ik nu heb.

Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor het web en Word en speel er af en toe een zwaardere game mee. Ik wil dat hij ook dat het in de toekomst zware programma's kan draaien.
Mijn budget ligt rond de 800 euro. Mocht er een laptop zijn waar je bijvoorbeeld voor 100 euro meer veel meer waar voor je geld krijgt, dan ben ik hier ook in geïnteresseerd.
De laptop wil ik het liefst rond de 16 inch, maar vind niet heel erg als het iets groter is.

Ik wil een goed, betrouwbaar merk. Heb in het verleden een HP gehad, was ik redelijk tevreden mee. Heb nu een lenovo van toen rond de 500 euro en ben vanaf er het eerste moment niet over te spreken (o.a. helderheidsniveau, toetsenbord, connectie met het internet, herrie ventilator, accuduur, algemene prestaties, aantal usb poorten, etc.)

Overige eisen:
- Genoeg usb aansluitingen (minstens 3)
- Connectie met internet moet gewoon echt goed zijn (dus geen haperingen o.i.d.)
- Beeldscherm moet kantelbaar zijn (tot circa 160 graden ofzo)
- Helderheidsniveau moet hoog genoeg kunnen dat je er ook nog in zonnetje mee kan werken
- Het liefst heb ik een laptop die een stevige behuizing heeft
- Mat beeldscherm
- De laptop moet stil zijn
- voorkeur: liefst op zn minst 1 usb poort aan de rechterkant.

Ik had de volgende laptop op het oog :
Lenovo IdeaPad 3 15ITL6 (82H8015MMH)

Ik heb enkele vragen hierover:
- Zijn er betere laptops te verkrijgen dan deze in deze prijsklasse? Zo ja, welke?
- Maakt de ventilator herrie?

Als randvraag had ik deze: is het merk MSI even goed als Lenovo? Ik had namelijk deze twee op het oog: MSI GF63 Thin 10SC-683NL; MSI Modern 15 A11M-814NL, maar ik weet niet of dit merk minder goed is dan Lenovo. Kan iemand hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Wat valt er onder 'zwaardere' game? Want die Lenovo heeft alleen integrated graphics. MSI is een prima merk voor zover ik weet. Ik zou als ik jou was misschien ook eens in de V&A kijken voor oude zakelijke laptops, daar kun je voor dit budget wel een goed model voor krijgen met een dedicated graphics kaart en ook betere bouwkwaliteit dan een consumentenlaptop voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetgoedeleven
Bedankt voor je reactie,

Een potje World of Tanks bedoel ik met zwaardere game. Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe laptop in ongebruikte staat.

Vind je de laptop voor de prijs goed, of zijn er betere voor rond dit bedrag?

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45
Welk type Lenovo heb je nu? Je schrijft dat je over je huidige laptop niet tevreden bent maar met 500 euro nieuwprijs is dat ook bij voorbaat al geen hoogvlieger. Tevens vermoed ik dat de helderheids eis van in het zonnetje kunnen werken/spelen ook wat veel gevraagd is.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetgoedeleven
Ik heb een LENOVO IDEAPAD 320-15AST 80XV00KTMH(pricewatch: Lenovo IdeaPad 320-15AST (80XV00KTMH))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:43
hetgoedeleven schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:36:
...
Overige eisen:
- Connectie met internet moet gewoon echt goed zijn (dus geen haperingen o.i.d.)
...
Ehhh... dit is niet zo SMART geformuleerd.
bedoel je daarmee: ik wil dat mijn laptop een ethernet poort heeft (bedraad netwerk is altijd sneller en stabieler dan draadloos)?
Of bedoel je daarmee: ik wil een laptop met Wifi 6E en regel een Wifi6E AP, zodat mijn laptop in z'n eentje op 6Ghz kan en daarmee weinig last heeft van andere apparaten, omdat deze nog op 5Ghz of 2.4 zitten?

Verderop vraag je of een ventilator herrie maakt. Het antwoord daarop is ja.
Naarmate deze harder moet draaien (voor meer koeling) produceert ie meer herrie.
Wil je een stille laptop?
kijk dan naar AMD (ipv Intel), omdat deze ongeever de helft van het stroomverbruik heeft (tov Intel) en daarmee ook de helft van de warmte.
Minder warmte betekent dat de ventilator minder hoeft te draaien en dus stiller is.

De laptop die je op het oog hebt: Lenovo IdeaPad 3 15ITL6 (82H8015MMH)
Die bevat een 11th gen Intel.
11th gen Intel heeft beroerde performance tov 12th gen Intel.
Ga je voor Intel (en meer herrie), kies dan minimaal 12th gen.
Een AMD alternatief zou deze kunnen zijn: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 (82K200L5MH)

De MSI GF63 Thin 10SC-683NL heeft een 10th gen Intel en is nog beroerder dan de Lenovo.
De MSI Modern 15 A11M-814NL heeft een 11th gen Intel en zou ik dus ook niet doen.

[ Voor 19% gewijzigd door GarBaGe op 06-05-2022 10:21 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Je zou je voorkeuren even in een filter van de PW moeten stoppen. Dan rollen er vanzelf een aantal laptops uit die daar aan voldoen.
Bijvoorbeeld deze (iets duurder dan je aangeeft, maar verder zeer degelijke specs, met dedicated grafische kaart): pricewatch: ASUS Vivobook Pro 16X N7600PC-KV034T

[ Voor 13% gewijzigd door michielRB op 06-05-2022 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45
Ik zou bovenstaande Vivobook niet doen vanwege de te hoge resolutie van het scherm. 1440 spelen met een 3050 met 4G geheugen zie ik op de lange termijn niet zitten.

Lenovo IdeaPad 3 15ITL6 (82H8015MMH) zou ik ook niet doen ivm de onboard graphics die te mager zijn. Een dedicated videokaart of een Ryzen met fatsoenlijke onboard graphics lijkt mij wel het minimale. Niet die onboard intel graphics. Het is allemaal wel beter geworden maar nog steeds niet goed genoeg.

pricewatch: Lenovo Legion 5 17ACH6 (82K0003UMH)
Deze lijkt me wel beter bij je vraag te passen al moet je zelf maar alle eisen zelf beoordelen of opzoeken zoals geluid, wifi en hoe ver je het scherm kan klappen. Alle eisen vinden binnen of in de buurt van je budget is echt veel gevraagd.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetgoedeleven
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik neem jullie feedback mee in mijn zoektocht naar de juiste laptop

[ Voor 3% gewijzigd door hetgoedeleven op 09-05-2022 10:23 ]

Pagina: 1